Geen geld terug van ns door niet gebruikte tickets bij ziekte
Op 2 maart heb ik e-tickets gekocht voor heen 18 maart en terug 21 maart voor het traject amsterdam-heerenveen v.v. Door ziekte heb ik hier geen gebruik van kunnen maken en heb gevraagd om teruggave van de betaalde 47 euro. Ik heb de ticketnummers doorgegeven zodat zij kunnen nagaan of ik ze daadwerkelijk heb gebruikt daar je deze tickets ook moet gebruiken om op het perron te kunnen komen. De reactie was dat men geen geld terug geeft, zie onze voorwaarden. Dit zou een particulier bedrijf nooit kunnen flikken. Heeft iemand ervaring hier mee? B.v.d.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Het is niet het probleem van de NS. U koopt o voorhand kaartjes en neemt dus ook het risico dat er iets tussen komt. Ook particuliere bedrijven zullen in dit soort gevallen hetzelfde handelen. Waren de tickets online niet te wijzigen? Diewilik
Dank voor de antwoorden maar sorry hier heb ik niets aan. Ik kan me n.l. voorstellen dat er misbruik van gemaakt kan worden maar omdat je het ticket nodig hebt om door de poortjes te komen is dat te ondervangen. Verder is het zo dat de NS er niets aan kan doen dat ik ziek werd maar ik ook niet. Hier moet een regeling voor zijn. Antwoorden van regels zijn regels heb ik niets aan.
door joriswMar 23, 2016 om 15:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen
Niet ieder station heeft al poortjes. Op bijvoorbeeld Schiphol en volgens mij ook nog Amsterdam CS (en nog veel meer stations) loop je zo de trein in. Dus hoe wil je aantonen dat je echt niet met de trein bent geweest?
Ik schiet niets op met wat niet kan. Ik vroeg of iemand dit ook meegemaakt heeft en of er een oplossing voor is. Het is mij te gemakkelijk om te zeggen dat het niet het probleem van de NS is. De antwoorden laten wel zien, dat de Nederlander z'n vechtlust is kwijtgeraakt en genoegen neemt met, dat zijn nu eenmaal de regels van de NS. Ik heb niet gekeken of ik het terug kon draaien want ik werd de avond voor de afreis ziek en toen stond mijn hoofd daar niet naar.
Er is geen regeling voor. Andere vervoerstickets op datum krijg je ook niet vergoed. Jammer dat je niets aan zulke antwoorden hebt, maar zo is het nu eenmaal.
Een ander bedrijf, dat zijn klanten wel respecteert en graag in de toekomst terugziet, zou dit inderdaad heel anders aanpakken.
Als monopolist en 100 procent staatssteun houd je je nu eenmaal minder, in het geval van de NS helemaal niet, bezig met dit soort zaken. Nou Roger van Boxtel ga je eens nuttig maken, na al dat gegraai kun je TS best wel eventjes gewoon 5 tientjes geven, die mis jij echt niet, alhoewel..
door CookiesMar 23, 2016 om 16:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen
Nou dat wordt een top antwoord hoor, alhoewel helemaal niet correct! Jij ooit geld terug gekregen van bioscoop concert enz? Weet wel zeker van niet. En dat zijn geen staatsbedrijven waar je iets op tegen lijkt te hebben. SP soms?
door akkerdistelMar 23, 2016 om 16:26
1790 Antwoorden / 3 Vragen
Ja zeker heb éénmalig, van de twee keer (kom niet zo heel vaak buiten :-)), netjeS mijn geld teruggekregen. Wel in waardebonnen maar aangezien ik dat theater toch regelmatig bezoek, was/is dat Prima. En bij numero 2 nIets gedaan, opDat het om een soort van goeD doel ging.
jo
door joriswMar 24, 2016 om 08:44
4340 Antwoorden / 1 Vragen
@akkerdistel: aangezien jij zo geweldig bent, kan je TS dan ook even helpen zodat hij/zij kan aantonen dat de tickets inderdaad niet gebruikt zijn. Dat lijkt me een eerste stap in het eventueel terugkrijgen van geld.
door akkerdistelMar 24, 2016 om 17:31
1790 Antwoorden / 3 Vragen
@Jorisw, dat hoeft TS niet te doen, kunnen ze bij NS met 2 muisklikken zien.
Dit zou een particulier bedrijf nooit kunnen flikken Noem er is een ?? Misschien lukt het u met een medische verklaring. Maar ook dit antwoordt zal wel niet in uw straatje passen.
door CookiesMar 23, 2016 om 16:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen
Wel jammer dat je aan dat antwoord verder ook niks hebt. Wat akkerdistel schrijft, is nl. slechts een mening.
door gettyMar 23, 2016 om 16:44
4168 Antwoorden / 10 Vragen
En wat schiet je met zo'n meejank reactie op? Helemaal niets!
door Tijger2Mar 23, 2016 om 18:32
302 Antwoorden / 1 Vragen
En welk soort bedrijven bedoelt u dan? Maar goed, Akkerdistel kraakt alles af, maar ik ben blij dat u weer lucht hebt. :-). Dus trek met Akkerdistel samen ten strijde, vechtlust zat. Let op de windmolens.:-)
door diumengeMar 23, 2016 om 18:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen
Hatelijk dank. LOL.
door aurora1Mar 23, 2016 om 19:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen
Don Quichot en Sancho Panza samen op pad en ten strijde tegen "dit soort bedrijven".....
ja
door jackyhMar 23, 2016 om 19:19
953 Antwoorden / 4 Vragen
Ik bedoel bedrijven/instanties waar je mee van doen hebt maar waar je machteloos tegen bent. Voorbeelden: NS, Belastingdienst, Gemeenten, Waterschappen kortom waar je niet om heen kunt. Voorbeeld: Een paar jaar geleden werkte ik nog met het programma XP, de belastingdienst besloot dat zij dat niet meer wilden gebruiken en dus sloten ze de mogelijkheid tot aangifte via dat systeem. Ik, en met mij velen, werden dus gedwongen over te stappen, in mijn geval naar 8.1. Dat bedoel ik met de onmacht. Op een reactie zoals van Getty ga ik niet in daar dat niet mijn manier van reageren is.
jo
door joriswMar 23, 2016 om 19:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen
Het is niet de schuld van de belastingdienst dat je over moest stappen van de securitynachtmerrie Windows XP. Dat OS is gemaakt in een tijd dat we nog niet altijd online waren en is dus prehistorisch met alle nadelen die daar bij horen. Microsoft heeft het leven van XP zo lang mogelijk proberen te rekken maar op een geeven moment houdt dat een keer op. Je kunt niet pleisters blijven plakken op iets wat in de basis te oud is.
ja
door jackyhMar 23, 2016 om 19:59
953 Antwoorden / 4 Vragen
Het is wel de schuld van de belastingdienst. Mediamarkt heeft namelijk nog een tijd de updates bijgehouden en voor veiligheid gezorgd. Het viel allemaal samen in de maand februari/maart en men was gewoon verplicht halsoverkop over te stappen. Men had best het lopende jaar nog kunnen handhaven en daarna stoppen met XP.
door diumengeMar 23, 2016 om 20:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen
Mediamarkt heeft de updates bijgehouden en voor veiligheid gezorgd???
ja
door jackyhMar 23, 2016 om 20:24
953 Antwoorden / 4 Vragen
Ja gedurende enkele maanden.
door diumengeMar 23, 2016 om 20:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen
Natuurlijk...
jo
door joriswMar 23, 2016 om 21:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen
Ach, dan ga je toch lekker met XP werken joh. Maar niet komen klagen als de boel volkomen gehackt is. En die kans is vrij groot. Digibeten in combinatie met XP zijn lethal.
door CookiesMar 23, 2016 om 21:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen
Sinds wanneer bemoeit MM zich met Windows updates???
ja
door jackyhMar 23, 2016 om 22:04
953 Antwoorden / 4 Vragen
Joris, Goed lezen a.u.b. Ik ben niet naar Mediamarkt gegaan maar heb toen een laptop gekocht met 8.1. Ik heb alleen maar aangegeven dat de Overheid en onder de Overheid vallende bedrijven een machtspositie hebben en daarom regels opstellen die het gewone bedrijfsleven niet in zijn/haar hoofd zou halen. Ik zie wel dat je een betweter bent, want je hebt nog nooit een gevraagd gesteld maar wel 2230 antwoorden gegeven.Klasse joh!
ja
door jackyhMar 23, 2016 om 22:05
953 Antwoorden / 4 Vragen
Joris, Goed lezen a.u.b. Ik ben niet naar Mediamarkt gegaan maar heb toen een laptop gekocht met 8.1. Ik heb alleen maar aangegeven dat de Overheid en onder de Overheid vallende bedrijven een machtspositie hebben en daarom regels opstellen die het gewone bedrijfsleven niet in zijn/haar hoofd zou halen. Ik zie wel dat je een betweter bent, want je hebt nog nooit een gevraagd gesteld maar wel 2230 antwoorden gegeven.Klasse joh!
ja
door jackyhMar 23, 2016 om 22:05
953 Antwoorden / 4 Vragen
Joris, Goed lezen a.u.b. Ik ben niet naar Mediamarkt gegaan maar heb toen een laptop gekocht met 8.1. Ik heb alleen maar aangegeven dat de Overheid en onder de Overheid vallende bedrijven een machtspositie hebben en daarom regels opstellen die het gewone bedrijfsleven niet in zijn/haar hoofd zou halen. Ik zie wel dat je een betweter bent, want je hebt nog nooit een gevraagd gesteld maar wel 2230 antwoorden gegeven.Klasse joh!
door costnixMar 24, 2016 om 01:21
2874 Antwoorden / 1 Vragen
@Jackyh: drie maal dezelfde onzin hier neerkwakken?
door akkerdistelMar 24, 2016 om 17:35
1790 Antwoorden / 3 Vragen
@Tijger2 Rofl. Maar nee ik kraak niet alles af kan best, na lang nadenken, 5 bedrijven/instellingen opnoemen waar ik zeer tevreden over ben. Zoals bijvoorbeeld; dynamiteprive.nl (NSFW) ;-).
door akkerdistelMar 24, 2016 om 17:39
1790 Antwoorden / 3 Vragen
@Jackyh Graag gedaan. Mensen die roeptoeteren; "ja maar zo staat het nu eenmaal in de voorwaarden" zouden eens moeten beginnen om ook in grijstinten (niet meer dan 49) te gaan denken, eventueel later over op kleurtjes. - Aangezien een bedrijf best een beetje klantvriendelijkheid mag tonen en niet zoals bij de NS zijn klanten tot op het bot haten. Nuff said. ps is Tim Huges ondertussen al opgepakt?
Dat is toch hetzelfde wanneer je iets boekt, zonder annuleringsverzekering? Krijg je ook niets terug. In de voorwaarden van ns staat het duidelijk beschreven. Helaas, toch echt niets aan te doen.
Gaat het om bijvoorbeeld NS of anderen op dit traject. Dan had U beter via Kruidvat oid. hetzelfde kunnen bereiken en goedkoper. Activatie dezelfde dag of voorheen. U kunt zonder annulerings verzekering mogelijk met of zonder opgaaf van reden niet aansprakelijkheid claimen. Coulance is een ander verhaal maar rechten op compensatie kunt U m.i. niet verwachten ook niet bij een particulier bedrijf. Mvrgr.
1.zoals al meer malen gezegd: dit staat zeer duidleijk in de voorwaarden van e-tickets. Niemand dwingt U die dingen te kopen, je kan op de dag een gewoon kaartje uit de automaat halen, of gewoon met de chipkaart-dan heb je dat problem dus niet. 2.Uw idee dat ze ''het kunnen zien'' is ook helaas NIET waar. In Heerenveen zijn dus geen poortjes, op S'hol ook al niet en je hoeft ze dus enkel aan de conducteur te tonen als ie het belieft langs te gaan. Verder moet je dan een officieel ID tonen, want er kunnen wel x mensen met jouw naam kopietjes laten maken. MET de kaartjes uit de automaat moet je wel insjekken-aan palen dus op die stations, en daarbij komt de datum erop. Daarmee kan je dan-al zal NS dat nooit hardop zeggen, op DIE dag op elk station zoveel in+uitsjekken als je maar wil. Daarom moet de conducteur nog steeds langskomen om te zien of je wel op het juiste traject reist. Eventueel kan je je geluk proberen op forum.ns.nl-daar willen ze nog wel eens over hun hart strijken in specifieke gevallen. Verder vraag ik me af waarom al die mensen als voorheen...lekkertje toch maar blijven cyberspace te vervuilen met hun antipathie tegen NS- gebruik dan een forum dat daarover gaat. Dit heet VRAAG en BEantwoord-graag ter zake dus.
door Gerry1969Apr 28, 2016 om 16:38
3449 Antwoorden / 25 Vragen
Als je cyberspace niet wilt vervuilende kijk dan volgende keer even naar de data. Topic is ruim een maand oud en is kort geleden weer opgerakelt, je reactie is dus allang niet meer van enige toegevoegde waarde. Diewilik
U kreeg het geld terug van uw annuleringsverzekering. Waarom hebt u die meteen ingeschakeld? Ipv eerst te klagen over de NS? Kennelijk hadden de NS gelijk, want anders had uw verzekering het niet vergoed. Misschien nog even sorry zeggen tegen NS? Een particulier bedrijf zou in ieder geval hetzelfde hebben gedaan. Als je vakantie niet doorgaat door ziekte, verhaal je de kosten ook niet op het reisbureau maar op de verzekering. Toch? https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vrije-tijd-tuin/hema-tickets?id=585991?reaction=1159740
door marita5Aug 30, 2016 om 09:33
11204 Antwoorden / 15 Vragen
@tijger1 , nee @halex is niet abuis met de reactie , klik op de link van @Halex dan ziet u de reactie van @jackyh wederom een onzin verhaal .
door tijger1Aug 30, 2016 om 09:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen
@marita5. Ik zie het nu. Wordt wel een verwarrende toestand met de Hema en de NS en twee verschillende topics die door elkaar gaan lopen. :-)) Sorry Halex. :-))
door marita5Aug 30, 2016 om 09:50
11204 Antwoorden / 15 Vragen
Ja is ook verwarrend , maar het stoort me mateloos dat reacties van @jackyh niet op waarheid zijn gebaseerd .
ha
door halexAug 30, 2016 om 19:07
1374 Antwoorden / 4 Vragen
@Tijger1: ik dacht ook even dat ik ze niet meer op een rijtje had toen de Jackyhahaha over een verzekering begon. Dus kan me volledig in uw verwondering inleven!
door tijger1Aug 30, 2016 om 19:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen
Waarom kost een vliegticket van Düsseldorf naar Schiphol naar San Fransico met koffers op 13 oktober €597,-. Terwijl als je hem direct vanaf schiphol pakt, dus een complete vlucht minder. 718 euro. Ik snap dat het waarschijnlijk een kwestie van vraag en aanbod is.... maar millieu technisch kan KLM dit echt niet maken.
Lees meer
De waarde vd beleggingen van mijn beleggingshypotheek zijn hoger dan rest hypotheekschuld, waarom kan mijn hypotheek daarmee niet afgelost worden. Nu moet ik tot mijn 84e hypotheekrente blijven betalen
Lees meer
Onze achterburen hebben een hekje geplaatst in achterpad waardoor we heel moeilijk met de fiets via achtertuin kunnen lopen. Ik heb gelezen dat achter pad tot midden is eigendom van buren maar mogen ze op die manier plantjes neerzetten!?
Lees meer
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen. Dat kon en zo gezegd zo gedaan. Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot. Lees meer