An
door Annemiek WH20 Oct 24, 2024 om 10:08
Auto & vervoer
Geld terug in verband met non conformiteit van een nieuw gekocht voertuig, wat moeten we nu doen?

Wij hebben een Carver gekocht in mei 2024, nieuw, bij de dealer Bourguignon in Leeuwarden. Het voertuig geeft steeds storingen waardoor hij niet verder kan rijden en dan opgehaald moet worden voor reparatie. Het is steeds dezelfde storing. Daar is de Carver nu al 4 x voor opgehaald. Het is een onbetrouwbaar voertuig geworden. Bij de laatste keer is er tijdens de testrit schade ontstaan, het voertuig is op zijn kant gegaan en heeft van voor tot achter. Sinds wij de Carver hebben, staat hij meer ter reparatie dan dat we ermee kunnen rijden. Nu staat hij alweer sinds begin september bij de dealer. En nu, 23 oktober, nog steeds niet terug. Ook heeft de Carver nog andere klachten die gemeld zijn (oa lekkend cabrio dak, fluitende remmen). Wij hebben al diverse keren geprobeerd beroep te doen op de non conformiteit en op de consumenten garantie.
De dealer geeft geen gehoor om ons geld terug te geven. Ook hebben wij aangegeven voor een vervangend voertuig te willen gaan, eventueel met bijbetaling, maar ook dit wil de dealer niet. Nu hebben we zelfs een Carver met schade. Het vertrouwen in het voertuig is volledig weg.
Wat kunnen we nog meer doen om onze garantie( en geld terug) te krijgen?

2166 8 Rapporteer
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 24, 2024 om 10:15
2284 Antwoorden / Vragen

Ik zou maar een advocaat gaan zoeken en overleggen wat mogelijk is en wat zinvol, en als het zinvol is een procedure starten want die dealer gaat uit zichzelf echt niets doen en blijkbaar is hij van uw beroep te doen op non-conformiteit niet onder de indruk.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 24, 2024 om 10:18
7388 Antwoorden / 3 Vragen
Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 24, 2024 om 11:29
2284 Antwoorden / Vragen

"Gelukkig" heeft TS enkel te maken met zijn leverancier.

marita5
door marita5 - Oct 24, 2024 om 11:08
11668 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Annemiek Wh20 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel ( scroll ook naar beneden onder : Zie ook )

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

tenormin
door tenormin Oct 24, 2024 om 12:10
16945 Antwoorden / 109 Vragen

@marita5, maar als een bedrijf failliet is ben je toch eigenlijk keizer te voet? Zie de link van @sjjoppy.

marita5
door marita5 Oct 24, 2024 om 12:18
11668 Antwoorden / 15 Vragen

Ts heeft niks te maken met Carver , maar wel met de verkoper dealer Bourguignon in Leeuwarden deze moet het probleem oplossen .

tenormin
door tenormin Oct 24, 2024 om 13:00
16945 Antwoorden / 109 Vragen

Oh, okay. @marita5.

sira
door sira - Oct 24, 2024 om 11:23
2571 Antwoorden / 24 Vragen

Gelukkig heeft u met Carver niets te maken, maar wel met de dealer Bourguignon, die moet het oplossen met u.

Volg het advies van Henk de Zevende op, neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering en als u die niet heeft dan het https://www.juridischloket.nl/contact

Of u kunt contact opnemen met https://www.das.nl/rechtsbijstandverzekering/rechtsbijstand, u hoeft daar niet persé een rechtsbijstandverzekering te hebben, zij staan ook niet-verzekerden bij.

ne
door neodutchio - Oct 24, 2024 om 11:50
5263 Antwoorden / 12 Vragen

U kunt de verkoper een ultimatum stellen waarin alle problemen opgelost moeten zijn. Doe dit schriftelijk met een harde datum daarin. Geef daarin ook aan dat er ontbonden zal worden als er geen 100% goede Carver geleverd word. Word hier niet aan voldaan kunt u na die ultimatum opnieuw een brief sturen met daarin dat de verkoper in gebreke is gebleven, de koop ontbonden is en dat het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug betaald moet zijn. Na deze 14 dagen kunt u eventueel nog een herinnering sturen en dreigen met een incassobureau of deurwaarder. En die kunt u daarna ook in de arm nemen.

Wat wel even van belang is is dat de storingen niet zijn ontstaan door eigen toedoen en dat de klachten geen producteigenschappen zijn.

1paul
door 1paul - Oct 24, 2024 om 17:43
3350 Antwoorden / 0 Vragen

schrijf hem een brief met daarin alle reparatie's opgesomd per datum, storingen enz enz.

in deze brief meld u dat u om deze redenen de koop ontbind en dat u binnen 15 dagen de centjes terug wil ontvangen, voldoet de verkoper hier niet aan dan zult u de rechterlijke macht in moeten schakelen!!

ne
door neodutchio Oct 24, 2024 om 20:38
5263 Antwoorden / 12 Vragen

Eerst moet er officieel een ultimatum gestelt worden. Zonder dat kan je niet rechtsgeldig ontbinden.

1paul
door 1paul Oct 25, 2024 om 07:51
3350 Antwoorden / 0 Vragen

dat doe je middels deze brief waarin je dit stelt.

ne
door neodutchio Oct 25, 2024 om 08:57
5263 Antwoorden / 12 Vragen

Een opsomming maken is geen ultimatum stellen. Na het opsommen van de nu lopende problemen zou je moeten neerzetten dat dat binnen een uitvoerbare periode opgelost moet zijn alvorens er ontbonden zal worden.

1paul
door 1paul Oct 25, 2024 om 16:33
3350 Antwoorden / 0 Vragen

binnen 15 dagen de centjes terug wil ontvangen.... niet oke Neo?

sj
door sjaakhartman - Oct 25, 2024 om 15:34
11 Antwoorden / 1 Vragen

Schakel de rijdende rechter in  Of de Belbus  ,  ze zijn echt niet blij als ze negatief op TV komen .

ne
door neodutchio Oct 25, 2024 om 15:59
5263 Antwoorden / 12 Vragen

Gezien de arrogantie van menig dealer maakt dat niet veel indruk. Ze kunnen het zelfs misbruiken om te laten zien hoe netjes ze het dan gaan oplossen.

sj
door sjaakhartman - Oct 25, 2024 om 15:35
11 Antwoorden / 1 Vragen

Schakel de rijdende rechter in  Of de Belbus  ,  ze zijn echt niet blij als ze negatief op TV komen .