Geld terug in verband met non conformiteit van een nieuw gekocht voertuig, wat moeten we nu doen?
Wij hebben een Carver gekocht in mei 2024, nieuw, bij de dealer Bourguignon in Leeuwarden. Het voertuig geeft steeds storingen waardoor hij niet verder kan rijden en dan opgehaald moet worden voor reparatie. Het is steeds dezelfde storing. Daar is de Carver nu al 4 x voor opgehaald. Het is een onbetrouwbaar voertuig geworden. Bij de laatste keer is er tijdens de testrit schade ontstaan, het voertuig is op zijn kant gegaan en heeft van voor tot achter. Sinds wij de Carver hebben, staat hij meer ter reparatie dan dat we ermee kunnen rijden. Nu staat hij alweer sinds begin september bij de dealer. En nu, 23 oktober, nog steeds niet terug. Ook heeft de Carver nog andere klachten die gemeld zijn (oa lekkend cabrio dak, fluitende remmen). Wij hebben al diverse keren geprobeerd beroep te doen op de non conformiteit en op de consumenten garantie.
De dealer geeft geen gehoor om ons geld terug te geven. Ook hebben wij aangegeven voor een vervangend voertuig te willen gaan, eventueel met bijbetaling, maar ook dit wil de dealer niet. Nu hebben we zelfs een Carver met schade. Het vertrouwen in het voertuig is volledig weg.
Wat kunnen we nog meer doen om onze garantie( en geld terug) te krijgen?
Ik zou maar een advocaat gaan zoeken en overleggen wat mogelijk is en wat zinvol, en als het zinvol is een procedure starten want die dealer gaat uit zichzelf echt niets doen en blijkbaar is hij van uw beroep te doen op non-conformiteit niet onder de indruk.
Carver heeft in Juli 2024 faillissement aangevraagd.
https://www.automotive-online.nl/management/overig/2024/07/15/opnieuw-faillissement-voor-carver/
https://www.automotive-online.nl/management/overig/2024/07/15/opnieuw-faillissement-voor-carver/?gdpr=accept
"Gelukkig" heeft TS enkel te maken met zijn leverancier.
Hallo Annemiek Wh20 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel ( scroll ook naar beneden onder : Zie ook )
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
@marita5, maar als een bedrijf failliet is ben je toch eigenlijk keizer te voet? Zie de link van @sjjoppy.
Ts heeft niks te maken met Carver , maar wel met de verkoper dealer Bourguignon in Leeuwarden deze moet het probleem oplossen .
Oh, okay. @marita5.
Gelukkig heeft u met Carver niets te maken, maar wel met de dealer Bourguignon, die moet het oplossen met u.
Volg het advies van Henk de Zevende op, neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering en als u die niet heeft dan het https://www.juridischloket.nl/contact
Of u kunt contact opnemen met https://www.das.nl/rechtsbijstandverzekering/rechtsbijstand, u hoeft daar niet persé een rechtsbijstandverzekering te hebben, zij staan ook niet-verzekerden bij.
U kunt de verkoper een ultimatum stellen waarin alle problemen opgelost moeten zijn. Doe dit schriftelijk met een harde datum daarin. Geef daarin ook aan dat er ontbonden zal worden als er geen 100% goede Carver geleverd word. Word hier niet aan voldaan kunt u na die ultimatum opnieuw een brief sturen met daarin dat de verkoper in gebreke is gebleven, de koop ontbonden is en dat het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug betaald moet zijn. Na deze 14 dagen kunt u eventueel nog een herinnering sturen en dreigen met een incassobureau of deurwaarder. En die kunt u daarna ook in de arm nemen.
Wat wel even van belang is is dat de storingen niet zijn ontstaan door eigen toedoen en dat de klachten geen producteigenschappen zijn.
schrijf hem een brief met daarin alle reparatie's opgesomd per datum, storingen enz enz.
in deze brief meld u dat u om deze redenen de koop ontbind en dat u binnen 15 dagen de centjes terug wil ontvangen, voldoet de verkoper hier niet aan dan zult u de rechterlijke macht in moeten schakelen!!
Eerst moet er officieel een ultimatum gestelt worden. Zonder dat kan je niet rechtsgeldig ontbinden.
dat doe je middels deze brief waarin je dit stelt.
Een opsomming maken is geen ultimatum stellen. Na het opsommen van de nu lopende problemen zou je moeten neerzetten dat dat binnen een uitvoerbare periode opgelost moet zijn alvorens er ontbonden zal worden.
binnen 15 dagen de centjes terug wil ontvangen.... niet oke Neo?
Schakel de rijdende rechter in Of de Belbus , ze zijn echt niet blij als ze negatief op TV komen .
Gezien de arrogantie van menig dealer maakt dat niet veel indruk. Ze kunnen het zelfs misbruiken om te laten zien hoe netjes ze het dan gaan oplossen.
Schakel de rijdende rechter in Of de Belbus , ze zijn echt niet blij als ze negatief op TV komen .
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wel garantie, toch betalen
We hebben vorig jaar een nieuwe cv-ketel gekocht. Af en toe wordt het nu 25 graden in huis en dus hebben we de firma Verbé opgebeld om te controleren wat er mis is. De monteur had het snel gezien, we hadden het knopje "programmeren" aangeraakt. De ketel valt nog tot januari 2025 in de garantie, toch kregen we de dag na de monteur een rekening van maar liefst € 85,18.
Moet ik dat toch betalen?
Lees meer
Lithium of schaliegas en kolen delven
In uw zending wordt melding gemaakt van kinderarbeid bij de winning van Lithium voor thuisbatterijen.
Bij cobalt komt in zeer geringe mate kinderarbeid voor, niet Lithium.
Cobalt wordt niet gebruikt in thuisbatterijen.
Uw deskunkige is een volledig ondeskundige en stennismaker.
Verder. Wat vindt u beter Lithium delven en gebruiken dat eeuwig kan worden gerecycled.
Of
...
Lees meer
Webwinkel UGG vergoedt het aankoopbedrag niet na retourneren & klantenservice onbereikbaar
Begin september 2024 heb ik enkele items bij de webwinkel van UGG (moederbedrijf: Deckers Brands UGG) online gekocht. Ik heb enkele artikelen geretourneerd volgens de retour-instructies en binnen de retourtermijn, maar heb nog geen terugbetaling ontvangen!
De klantenservice reageert niet op mijn e-mails, er is geen telefoonnummer en de chatfunctie werkt niet. De klantenservice is onbereikbaa
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer