ja
door jaapstamme Aug 1, 2018 om 16:15
Auto & vervoer

Geld terug van autoverzekering

Ik heb een paar maanden geleden een auto op mijn naam gezet. De autoverzekering stond op iemand anders zn naam, omdat ik zelf -3 heb en financieel redde ik het niet om mijn eigen autoverzekeirng te betalen. Nu kan dat wel en wil de autoverzekering ook op mijn naam zetten. Er werd aangegeven dat, omdat autoverzek niet op mijn naam stond eigenlijk de auto dus al die tijd 'niet verzekerd' was. Er is wel maandelijks premie betaald. Nu kan ik zelf moeilijk een autoverzek op mijn naam zetten omdat de auto een aantal maanden 'onverzekerd was''. Optie is om auto te verkopen en nieuwe auto halen of huidige auto op naam zetten van wie ook de autoverzekering stond. De autoverzekering is vandaag dus stop gezet, maar heb ik recht om het geld terug te krijgen van de afgelopen maanden?

1681 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 1, 2018 om 16:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u hebt de afgelopen maanden gefraudeerd en denkt nu nog geld terug te kunnen vangen? Dat gaat dus niet gebeuren.

Wees maar blij dat er geen aanrijding gebeurd is.

emcede
door emcede - Aug 1, 2018 om 16:29
960 Antwoorden / 4 Vragen

Kwestie van prioriteiten stellen. Als u een auto koopt weet u dat u deze moet verzekeren. Geen geld voor? Dan geen auto kopen. Klinkt misschien belerend, maar u heeft gewoon gefraudeerd de afgelopen maanden. En nee, u krijgt dus de betaalde premie over de afgelopen maanden niet terug.

Zorg zo snel mogelijk voor een autoverzekering voor uw auto, of verkoop uw auto. Maar ga in elk geval NIET de weg op met de onverzekerde auto!!

Essie_V
door Essie_V - Aug 1, 2018 om 16:34
25 Antwoorden / 2 Vragen

Als de autoverzekering vandaag is stopgezet, wacht u tevens een boete van een aantal honderden Euro's. Die boetes zijn - terecht - niet misselijk. Of u de weg opgaat of niet, maakt hierbij niet uit, u mag enkel een autoverzekering stopzetten als het voertuig niet meer op uw naam staat of geschorst is bij het RDW.

Zo snel mogelijk een verzekering regelen voor uw auto of een andere optie uitzoeken. Een onverzekerd voertuig kan al na 1 dag beboet worden.

En dan praat ik niet eens over het feit dat u een ongeluk zou krijgen met het voertuig.. Want dan bent u werkelijk het haasje.

me
door mein33 Aug 1, 2018 om 17:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als de autoverzekering vandaag is stopgezet, wacht u tevens een boete van een aantal honderden Euro's.

Onjuist, het voertuig stond als "wel" verzekerd geregistreerd, maar de verzekeraar zou een schadeclaim niet accepteren.
Geen boete van het RDW of van wie dan ook teverwachten.

door 14peter Aug 1, 2018 om 18:07
567 Antwoorden / 2 Vragen

@Mein33 "Er werd aangegeven dat, omdat autoverzek niet op mijn naam stond eigenlijk de auto dus al die tijd 'niet verzekerd' was."

Hoe duidelijk wil je 't hebben...

me
door mein33 Aug 1, 2018 om 18:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Voor het RDW was het voertuig wel verzekerd omdat er voor de verzekering van voertuig premie werd betaald.
De verzekeraar zou bij geval van een schadeclaim echter niet hebben uitgekeerd.

Essie_V
door Essie_V Aug 1, 2018 om 22:24
25 Antwoorden / 2 Vragen

@Mein33, ik bedoel ook niet over de afgelopen maanden. Ik lees toch echt in de vraag van Ts dat de verzekering vandaag is stopgezet. En aangezien de auto op naam van Ts staat, is vanaf vandaag de boete zeker te verwachten. Edit: Ts kan niet de verzekering stopzetten en ‘maar even aankijken’ wat hij/zij met de auto doet. Ts heeft de plicht om te zorgen dat de auto verzekerd is, dan wel geschorst bij het RDW. Op naam van wie maakt in dit geval niet uit, maar de auto IS op dit moment helemaal niet verzekerd.

door 14peter - Aug 1, 2018 om 16:34
567 Antwoorden / 2 Vragen

En betaalt u dan ook een boete van € 600 omdat u onverzekerd was, of moeten we zover niet doordraven?

me
door mein33 Aug 1, 2018 om 17:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het voertuig was wel verzekerden ook als zodanig geregistreerd, al zou de verzekeraar vanwege een onjuiste naam op de polis een schadeclaim hebben afgewezen.

ne
door neodutchio - Aug 1, 2018 om 17:30
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Nee, u kunt niet het bedrag van de verzekering terug krijgen. Diegene waar de fout gemaakt is is bij uzelf. Dan bent u dus zelf ook verantwoordelijk voor de lasten. En zoals u merkt zullen die lasten nog wel wat hoger worden.

me
door mein33 - Aug 1, 2018 om 17:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@jaapstamme,

Wonderbaarlijk hoeveel geluk u, in de maanden dat u niet verzekerd was, hebt gehad.
Een autoverzekering behoort op naam van de kentekenhouder van het voertuig te zijn afgesloten.
Iemand anders mag wel, via u, de premie voor u betalen.
Het voertuig stond wel als verzekerd geregistreerd, maar bij een schadeclaim zou de verzekeraar niet uitbetalen.
De verzekering stond niet op uw naam en daarmee heeft u (juridisch gezien) de premie ook niet zelf betaald, waarom zou u dan wel het "recht" hebben om het premiegeld terug te krijgen. Geen verzekeraar die daar aan gaat beginnnen.

U zult de auto per vandaag moeten herverzekeren en, voordat u bij een verzekeringsmaatschappij een verzekering hebt kunnen afsluiten, de auto niet gebruiken.
En nu zult u nog het geluk moeten hebben om een verzekeraar te vinden die u, na dit voorval, nog als klant wil accepteren.

Ka
door Kassagebruiker - Aug 1, 2018 om 18:56
683 Antwoorden / 5 Vragen

maar heb ik recht om het geld terug te krijgen van de afgelopen maanden?

Nee, dit is het verdienmodel van vezekeringen. U verzekerd uzelf door middel van premie betaling aan de assuradeur dat uw schade gedekt is als die mocht ontstaan. Die schade is niet ontstaan maar u kunt geen premie terugvorderen. Zou mooi zijn als dat kon .............

221 6

aurora1
door aurora1 - Aug 3, 2018 om 04:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U magin uw handen knijpen van geluk dat u geen ongeluk veroorzaakt heeft. Die kosten had u dan zelf moeten betalen en dat kan flink oplopen als iemand daardoor in een rolstoel is beland.
U fraudeert en wilt ook nog premie terug?
Voortaan toch maar vooraf uitrekenen of u wel de kosten van het hebben van een auto kunt dragen, en als dat niet het geval is dan maar geen auto, of uw uitgaven herschikken of zorgen dat u meer gaat verdienen. Om maar wat mogelijkheden te noemen.
Laat de auto staan zolang u niet alles correct geregeld heeft.