im
door imra Jan 1, 2014 om 14:46
Auto & vervoer

Geldt half jaar garantie ook op een tweedehandsauto?

Sinds een paar jaar heb je standaard een half jaar garantie op je aankopen, toch? Geldt dat ook voor 2ehands auto's die je bij een merkdealer hebt gekocht?

1238 11 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jan 1, 2014 om 14:58
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Mits het bij de aankoop is mede gedeeld, dat er garantie op zit, en op het koop bewijs staat.

grindweg
door grindweg - Jan 1, 2014 om 15:01
2308 Antwoorden / 28 Vragen

u slaat de plank mis.
als u een gebruikte auto koopt kunt u gebruik van een bovag garantie maken .
let wel op de voorwaarden en kijk dus op de bovag site.
als u een auto koopt met duidelijke tekst geen bovag garantie en u tekent er voor en er is een korting of hogere inruil prijs gegeven dan heeft u geen garantie.
staat er niets op de factuur en u voldoet aan de voorwaarde gesteld door de bovag en het bedrijf is er bij aangesloten dan heeft u een 6 maanden bovag garantie.
maar er zijn ook bedrijven die hun eigen garantie geven.
lees de voor waarden goed door.
er is wel een wet op coformiteit.
over dit onderwerp is genoeg telezen op dit medium.

mahadma
door mahadma - Jan 1, 2014 om 15:18
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Het is verstandig als Topic Starter vermeld welke auto (jaar, model) voor welke prijs bij welke merkdealer gekocht heeft. Dit zal een beter gefundeerd antwoord opleveren.

sl
door slobberbone - Jan 1, 2014 om 17:19
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 1 jan 2014, 15:18]Het is verstandig als Topic Starter vermeld welke auto (jaar, model) voor welke prijs bij welke merkdealer gekocht heeft. Dit zal een beter gefundeerd antwoord opleveren.

Laat mij raden.

Opel Corsa 1.2 uit 2005 gekocht in Bemmel voor 5000 euro.

Ben ik warm :)

tijger1
door tijger1 - Jan 1, 2014 om 18:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of was het nu 2006?

im
door imra - Jan 1, 2014 om 22:58
8 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=slobberbone schreef op woensdag 1 jan 2014, 17:19][quote=mahadma schreef op woensdag 1 jan 2014, 15:18]Het is verstandig als Topic Starter vermeld welke auto (jaar, model) voor welke prijs bij welke merkdealer gekocht heeft. Dit zal een beter gefundeerd antwoord opleveren.

Laat mij raden.

Opel Corsa 1.2 uit 2005 gekocht in Bemmel voor 5000 euro.

Ben ik warm :)

???

mahadma
door mahadma - Jan 1, 2014 om 23:04
11590 Antwoorden / 51 Vragen

@Imra,

als je antwoord geeft op de vragen 15.18 uur 1-1 kunnen we proberen je te helpen, vraagtekens plaatsen helpt niet.

aurora1
door aurora1 - Jan 1, 2014 om 23:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Betreft het deze vraag (klik)?

im
door imra - Jan 2, 2014 om 10:47
8 Antwoorden / 4 Vragen

Het is al opgelost.

im
door imra - Jan 2, 2014 om 10:49
8 Antwoorden / 4 Vragen

Blijkbaar geldt die garantie niet bij auto-aankopen. Dus is mijn vraag beantwoord. En nee Aurora1, het ging niet om die vraag.

im
door imra - Feb 7, 2014 om 16:40
8 Antwoorden / 4 Vragen

Toch nog even een positieve aanvulling: die 6 maanden garantie gelden wel degelijk ook op een auto, volgens het juridisch loket heb je recht op een deugdelijk produkt. De garage heeft in eerste instantie nog geprobeerd van niet, bood aan de reparatie voor 'de helft vd prijs' te doen maar toen ik met deze mededling vh JL aan kwam heeft hij eieren voor zijn geld gekozen en de auto alsnog helemaal gerepareerd, gratis.