Ik heb vrijdag 2 Augustus getankt in frankrijk in Crecy La Capelle bij de Super U. Ik heb de tank volgetankt en hij was half vol de benzineprijs was 1.51
Bij thuiskomst vandaag en na het bekijken van mijn rekening schrik ik ineens dat er 150,00 euro van mijn rekening afgeschreven is bij het tanken.
Ik heb geen bon van het tanken maar weet wel dat ik voor 43 euro getankt heb. Voor 150 euro zou ik nooit mijn auto kunnen voltanken. Hoe kan ik dit in godsnaam oplossen ik heb werkelijk geen idee en ik vind dit zo zonde en jammer.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Rechtsbovenaan vindt u zoekfunctie van dit forum. Zoek eens op 'tanken Frankrijk'. Dit bedrag wordt vóór het tanken gereserveerd en ná het tanken verrekend. Soms duurt dit wat langer, maar het geld komt echt terug op uw rekening!
Waarschijnlijk bankiert u bij de ING. Wij hebben het vorig jaar tot 4 x ook gehad. Er werd € 150,-- afgeschreven maar een paar dagen later wordt het weer verrekend. Een beetje omslachtig maar het komt wel goed. Wel erg irritant.
Ter verduidelijking de reactie van het ANB?AMRO webcare team bij klachtenkompas op een zelfde vraag:
Als u in het buitenland tankt bij een self service pomp kan het verschuldigde bedrag op een andere manier worden afgeschreven dan u gewend bent. Van uw betaalrekening kan tijdelijk een bedrag tot EUR 150,- worden afgeschreven. Deze afschrijving is een zogenaamde pre-autorisatie. Omdat bij het tanken het uiteindelijk te betalen bedrag nog niet bekend is, wordt toestemming gevraagd en verleend voor het afschrijven van dit bedrag.
Via ABN AMRO Internet Bankieren kunt u het actuele saldo inzien en ziet u ook onmiddellijk deze afschrijving. Dit bedrag wordt echter binnen maximaal 10 werkdagen gecorrigeerd zodat per saldo het juiste bedrag is afgeschreven. Alle boekingen hebben dezelfde rentedatum en hebben geen gevolgen voor de berekening van rente. Helaas hebben wij geen mogelijkheid de correctie te bespoedigen, we hopen dat het bedrag snel weer op uw rekening wordt bijgeschreven.
Wij wonen een groot deel van het jaar in zuid frankrijk en zijn dus regelmatig onderweg van en naar Nederland. Het komt bij ons, we zijn ook bij de abn amro, regelmatig voor dat er na het tanken bij een onbemand tankstation 150 of 300 euro wordt afgeschreven, terwijl je voor bijvoorbeeld 50 euro hebt getankt. De eerste keer schrok ik ook, nu niet meer. Het geld, een soort borg voor het tankstation, wordt binnen 10 dagen automatisch teruggeboekt. Irritant dat wel, maar alles komt goed.
Hartstikke mooi voor jullie aandacht en hulp! Het is inderdaad iets wat we niet gewend zijn maar ja Frankrijk is toch iets aparts in mijn ogen. Mooi dat het wel opgelost wordt!
[quote=tenormin schreef op maandag 5 aug 2013, 13:16][quote=ragdolletje schreef op maandag 5 aug 2013, 11:42]Gewoon contant betalen. Dan heb je daar geen last van.
Uw bericht over de afschrijving op uw rekening heb ik gelezen. Ik begrijp dat u bent geschrokken toen u zag dat er EUR 150,- van uw rekening zou zijn afgeschreven.
In de eerdere reacties op uw bericht zie ik al dat er goede uitleg wordt gegeven. Het klopt inderdaad dat als u bij een onbemand tankstation tankt, het bedrag op een andere manier wordt afgeschreven. Eerst wordt er een borg van uw rekening afgeschreven. Daarna wordt er een bedrag van uw rekening afgeschreven dat u ook daadwerkelijk getankt hebt. De borg is maximaal EUR 150,- en wordt binnen 10 dagen automatisch gecorrigeerd.
De correctie wordt gekoppeld aan de datum van de afschrijving. Op deze manier heeft dit geen gevolgen voor eventuele rente.
Als u toch nog vragen hebt, dan kunt u 24 uur per dag, zeven dagen per week contact met ons opnemen via 0900-0024. Vanuit het buitenland belt u: +31 – 102411720.
Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. E. Van der Molen
wel, royknip, kunt u omstreeks de 12de augustus uw geld weer op de rekening hebben (datum van tanken was immers 2 augustus). En nu hoort u het officieel. Opgelucht?
Ik wil nog even reageren op de reactie van Abn Amro, omdat die niet geheel klopt. Ik kan daar als klant van die bank ook over oordelen. Zoals uit mijn eerdere reactie blijkt maken wij veelvuldig de reis naar ons tweede huis in Zuid Frankrijk. Ter plaatse is ons bij een bemand tankstation twee keer hetzelfde bedrag afgeschreven. Een klacht bij het tankstation leerde, dat dit aan de betreffende bank lag en vaker voor leek te komen bij de Abn Amro. Twee weken geleden hebben wij getankt bij een onbemand tankstation van Carrefour in Frankrijk. Naast het tankbedrag werd bij ons zelfs 300 euro afgeboekt. Dit werd 5 dagen daarna wel gecorrigeerd, maar toch.
Deze manier van verrekenen is niks bijzonders. In Nederland gebeurt dit bij elk zelftankstation, Als dit systeem er niet was zij je kunnen tanken zonder voldoende saldo op je rekening. Daarom is het ook niet mogelijk om met een debetcard (= prepaid creditcard) te betalen bij zelfservicestations. Het betaalsysteem kan namelijk niet zien of er voldoende saldo op de debetcard staat. Je kunt ook niet voor een hoger bedrag tanken dan waar de pre-autorisatie is op ingesteld
Frappant dat iedereen dit zo accepteert. Bij Visa wordt wel het correcte bedrag van de rekening gehaald! Het is toch te gek dat anderen zomaar over jouw rekening beschikken. De oliemaatschappijen hebben blijkbaar een grote macht. Als supermarkten dit ook zouden doen was het hek van de dam. Voor € 50 boodschappen en voor € 150 afschrijven. Stel je reist met de caravan door Frankrijk en moet 5 keer tanken. Dan betaal je zo'n € 750,= tot € 1000,= extra die je 10 dagen kwijt bent en pas terugkrijgt als de andere partij daar zin in heeft!! De Europese commissie geeft aan dat de Nederlands organisatie Equens dit "gangbaar en legaal" vindt en wil niet optreden. De vraag is nu wie de sponsor van Equens is!!
@kick@mekkes.nl Bij Visa zijn de bedragen verzekerd, en supermarkten hoeven dit niet te doen. Als je pint en niet voldoende saldo hebt dan word dat gemeld. Bij onbemande tankstations (ook in Nederland) is het risico groot dat iemand tankt zonder dat daar voldoende saldo op staat. Dan moet men bij een gewoon tankstation tanken. Dan krijg je gewoon je tankbonnetje. Tja, zo liggen de zaken op dit moment.
[quote=tenormin schreef op dinsdag 6 aug 2013, 23:36]@kick@mekkes.nl Bij Visa zijn de bedragen verzekerd, en supermarkten hoeven dit niet te doen. Als je pint en niet voldoende saldo hebt dan word dat gemeld. Bij onbemande tankstations (ook in Nederland) is het risico groot dat iemand tankt zonder dat daar voldoende saldo op staat. Dan moet men bij een gewoon tankstation tanken. Dan krijg je gewoon je tankbonnetje. Tja, zo liggen de zaken op dit moment.
Ik denk niet dat "men" bij een gewoon tankstation moet gaan tanken maar dat de oliemaatschappijen moeten investeren en de automatisering zodanig moet worden aangepast dat binnen x-tijd een kaart geaccepteerd dan wel geweigerd moet kunnen worden. Nu moeten de "betrouwbare" deelnemers de last van de niet betrouwbare deelnemers dragen. Het is mij ook niet duidelijk waarom de klant 10 dagen of meer op zijn eigen geld moet wachten, hoezo de klant is koning?
't Is allemaal duidelijk uitgelegd en toch weer zeuren. Zorg gewoon dat je contant geld bij je hebt en tank bij een supermarkt met een kassa bij het tankstation. Dat zijn meestal de supermarkten waar ze ook gasflessen verkopen of omruilen. Wij rijden jaarlijks zo'n 13.000 km. door Frankrijk (niet via de péage want dat is dubbel dokken; voor het gebruik van de weg en de brandstofprijzen zijn daar stukken hoger). We hebben er net weer ruim 6.650 km. op zitten. Tanken doe je wanneer je boodschappen gaat doen of een ritje in de omgeving maakt .
eindelijk iemand die niet zeurt en nog een goed advies ook. Op weg naar Spanje, niet de péage maar binnendoor. Goed voor de armspieren met al die rotondes en de kinderen hebben afleiding, zij kunnen tellen hoeveel keer de 1e afslag , de 2e enz. Verwittig uw baas dat de vakantie iets langer kan duren. Als het tankstation bij de Super U niet is bemand, blijf wachten en wapper met de bankbiljetten. Toch wel leuk hoe de witte boorden criminaliteit van de oliebazen de mensen bezig houdt.
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als
...
Lees meer
In december 2023 heb ik een bestelling geplaatst en een week later geretourneerd. Netjes afgegeven bij het plaatselijke postkantoor binnen de retour termijn, met het label dat je kunt downloaden op hun website.
Het pakket is echter kwijt geraakt, vandaag de dag staat de informatie nogsteeds op 'bezorgtijd onbekend'. Na talloze mailtjes en belletjes weigert ici Paris mij te helpen. Ook n
...
Lees meer
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen. Dat kon en zo gezegd zo gedaan. Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot. Lees meer