pe
door peter111 Mar 23, 2004 om 23:17
Auto & vervoer

Gezakt

mijn zoon heeft in september de eerste keer afgereden gezakt 5 januari heel wat later weer en gezakt en nu wacht hij op de volgende oproep mag dat zo lang duren

638 3 Rapporteer

tetter
door tetter - Apr 16, 2004 om 13:06
174 Antwoorden / 14 Vragen

Dit is eigenlijk van 2 partijen afhankelijk:
1. CBR; Deze heeft een bepaalde planning en kan per examinator een bepaald aantal kandidaten examineren per dag.
2. De rijschool; Deze moet natuurlijk wel op tijd de nieuw aanvraag indienen.

Mijn ervaring met m'n rijschool was dat deze na de tweede keer (ik ben 4x gezakt) een beetje laat het volgende examen aanvroeg. Ook zat er een keer een vakantie periode tussen (het cbr is dan 3 weken dicht, volgens m'n rijschoolhouder).
Dus, ja dit kan een aantal maanden duren.

mk
door mkampstra - Apr 16, 2004 om 13:06
22 Antwoorden / 1 Vragen

Dat ligt aan het CBR. ze kunnen maar een bepaald aantal examens doen per maand. Dat heet capaciteit. Ten tweede ligt het aan je rijschool. Hebben ze meteen een nieuw examen aangevraagd? Een voordeel van grotere rijscholen is dat ze examens inkopen. Dus wanneer ze nog een examen plaats over hebben kun je daarin. Kopen ze niets in dan zijn ze afhankelijk van CBR met een gem wachttijd van 2 tot 4 maanden

tasja71
door tasja71 - Sep 14, 2004 om 09:55
3 Antwoorden / 2 Vragen

Bekend probleem bij het CBR. Echter, dit heeft niet alleen te maken met het CBR.

Elke rijschool "koopt" een aantal examens in per maand of per jaar. Dit houdt in dat hij vooraf weet hoeveel examens hij op jaarbasis kan aanvragen. Zakt een leerling dan kan hij 2 dingen doen; of hij vraagt dit aan uit zijn "voorraad" of hij vraagt gewoon een nieuw examen aan. Het is logisch dat dat langer duurt.

Deze informatie heb ik van een bevriende rijschoolhouder.