roefroef
door roefroef Mar 2, 2013 om 20:51
Auto & vervoer

Hoe groot moet een parkeerplaats zijn?

ik wil parkeerplaatsen maken naast mijn oprit, een beetje schuin zodat ze er makkelijk in kunnen draaien,
kan ik ook ergens afmetingen vinden hoeveel ruimte ik moet
vrijmaken voor zoiets?

10893 17 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Mar 2, 2013 om 21:31
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Kijk eens bij een parkeermeter wat voor een ruimte daar wordt gebruikt.

poltol
door poltol - Mar 2, 2013 om 22:10
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Dat wordt meten en passen.

dit kan u op weg helpen

En vergeet niet een [bouw]vergunning aan te vragen bij uw gemeente.

Succes, poltol.

ixjeer1300
door ixjeer1300 - Mar 2, 2013 om 23:58
132 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is afhankelijk van het formaat van uw auto of vehikel dat u wilt parkeren.
Een Hummer heeft nu eenmaal meer ruimte nodig dan een Fiat 500.
Het kan zijn dat per gemeente de oppervlakte van een parkeerplaats is vastgelegd. Vraagt u dit eerst bij uw gemeente na. Dat bespaart u een hoop narigheid achteraf.

aurora1
door aurora1 - Mar 3, 2013 om 00:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat betreft eventueel een vergunning nodig hebben is hier nog wat informatie te vinden: KLIK HIER.

vr.gr.

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 3, 2013 om 00:17
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Fiat 500, welk bouwjaar???
De 1968 is naast de nieuwe in de showroom en dat verschil.

Maar ook een parkeergarage, ik moest wel had zoveel beschadigd beton dat ik mijn twijfels heb.
Gelukkig is de nieuwe Lidl die in 2012 geopend werd ruimere plekken dan elders.
Iedereen netjes in het vak en ik zie elders vaak op de streep en als ze dat links en rechts doen dus net niet strafbaar blijft die meestal leeg.
Dus om dure ruimte te sparen worden vakken vaak zo smal gemaakt dat er enkele leeg blijven.

Zelf heb ik een stukje rubber op de rand zodat ik tegen een muur kan stoten zonder schade.
En stap je alleen uit of moet je aan 2 kanten ruimte houden.
Gezien je huidige oprit zou ik die ruimte gebruiken om uit te stappen.
Dan 20 cm breder dan jou auto een vak maken met niet te hoge stoepranden, anders beschadigen de velgen, en je stapt dan uit via de lege oprit.
Lengte en breedte is dus afhankelijk van jou auto en hoe goed je kunt sturen.

go
door gonny1954 - Mar 3, 2013 om 00:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op zondag 3 mrt 2013, 00:17]Fiat 500, welk bouwjaar???
De 1968 is naast de nieuwe in de showroom en dat verschil.

Maar ook een parkeergarage, ik moest wel had zoveel beschadigd beton dat ik mijn twijfels heb.
Gelukkig is de nieuwe Lidl die in 2012 geopend werd ruimere plekken dan elders.
Iedereen netjes in het vak en ik zie elders vaak op de streep en als ze dat links en rechts doen dus net niet strafbaar blijft die meestal leeg.
Dus om dure ruimte te sparen worden vakken vaak zo smal gemaakt dat er enkele leeg blijven.

Zelf heb ik een stukje rubber op de rand zodat ik tegen een muur kan stoten zonder schade.
En stap je alleen uit of moet je aan 2 kanten ruimte houden.
Gezien je huidige oprit zou ik die ruimte gebruiken om uit te stappen.
Dan 20 cm breder dan jou auto een vak maken met niet te hoge stoepranden, anders beschadigen de velgen, en je stapt dan uit via de lege oprit.
Lengte en breedte is dus afhankelijk van jou auto en hoe goed je kunt sturen.

En nu in het Nederlands s.v.p. En blijf van dat bier en/of die pillen af wil je?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 3, 2013 om 07:45
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Gaat er 'n man of vrouw parkeren?

hutch
door hutch - Mar 3, 2013 om 10:03
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 3 mrt 2013, 07:45]Gaat er 'n man of vrouw parkeren?
Tja..... eeuwige strijd.

Of..... deze.

Maar het is zondag, dus...... oefenen maar!

:-))

roefroef
door roefroef - Mar 3, 2013 om 10:20
19 Antwoorden / 38 Vragen

er komen klanten voor de kapsalon, dus verschillende mensen en verschillende auto's

_connie_
door _connie_ - Mar 3, 2013 om 10:27
168 Antwoorden / 5 Vragen

Kunt u niet gewoon een parkeerplaats in uw straat na meten?

ixjeer1300
door ixjeer1300 - Mar 3, 2013 om 13:42
132 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=roefroef schreef op zondag 3 mrt 2013, 10:20]er komen klanten voor de kapsalon, dus verschillende mensen en verschillende auto's

Dan maar zo groot mogelijk maar binnen de perken van het gemeentebeleid.

hutch
door hutch - Mar 3, 2013 om 13:52
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Er vanuit gaande dat het om privégrond gaat, heeft u vaak geen vergunning nodig, indien u al een eigen op-/inrit heeft.

U zou dan de te gebruiken ruimte kunnen verdelen over een x-aantal auto's, waarbij u beter teveel dan te weinig ruimte per auto gebruikt. Uiteraard is dit afhankelijk van hoeveel ruimte er beschikbaar is.

Ook hoeveel klanten u (kunt) verwacht(en). Voorbeeld: u heeft in uw kapsalon plaats voor 2 klanten, dan hoeft u natuurlijk geen 5 parkeerplaatsen te maken.

de eelco
door de eelco - Mar 3, 2013 om 13:59
607 Antwoorden / 92 Vragen

dit is wat ik kon vinden voor u..

http://selectoo.nl/parkeerplaats-afmetingen-breedte-lengte.html

de eelco
door de eelco - Mar 3, 2013 om 14:00
607 Antwoorden / 92 Vragen

sorry maar een link plaatsen lukte niet...

hutch
door hutch - Mar 3, 2013 om 14:03
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=de eelco schreef op zondag 3 mrt 2013, 14:00]sorry maar een link plaatsen lukte niet...

Service van de zaak ;-) afmetingen parkeerplaats

dearagain
door dearagain - Mar 3, 2013 om 14:05
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*voor wat jij wilt kun je m.i. het beste 2.60 bij 3,80 aanhouden

de eelco
door de eelco - Mar 3, 2013 om 14:06
607 Antwoorden / 92 Vragen

dank u wel hutch.....mijn zondag kan niet meer stuk met zulke fantastische service......hoop dat ts daar wat aan heeft