rembrantd
door rembrantd Nov 27, 2016 om 17:28
Auto & vervoer
Hoe hard kun je rijden bij een trajectcontrole van 100 voordat je een bekeuring krijgt?

De echte snelheid vlg TomTom.

36581 23 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Nov 27, 2016 om 17:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Er zijn boetes voor gemeten snelheidsoverschrijdingen vanaf 7 km/u bij limieten onder de 100 km/u.

Bij de limieten 100 en 120 wordt beboet vanaf 8 km/u te hard.

Bij 130 volgt een boete als 136 km/u of sneller wordt gemeten.

Via deze link kun je zelf de hoogte van de boete berekenen

https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/handhaving-verkeer/snelheid/tarieven/

me
door mein33 - Nov 27, 2016 om 17:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Bij trajectcontole :

Bij   80 km/h wordt bekeurd vanaf   87 km/h + 3 km/h tolerantie*.
Bij 120 km/h wordt bekeurd vanaf  120 km/h + 4 km/h tolerantie*.
Bij 130 km/h wordt bekeurd vanaf  130 km/h + 0 km/h tolerantie*.

* de gemiddelde snelheid over de gehele afstand van de trajectcontrole.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 27, 2016 om 20:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Volgens mij krijg je bij de 130km stukken gewoon 5 km correctie.
Ts vraagt dit bij 100km dus dit zou 105 km per uur.moeten zijn.
Maar is de TomTom nauwkeuriger dan de eigen teller?

ja
door janf43 Nov 27, 2016 om 22:03
733 Antwoorden / 0 Vragen

De snelheid op de TomTom wordt berekend aan de hand van satellietmetingen en is zeer nauwkeurig. Een snelheidsmeter in de auto is veel minder nauwkeurig en zal in het algemeen een aantal km/h meer aanwijzen.

costnix
door costnix Nov 27, 2016 om 22:07
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De nauwkeurigheid van de TomTom en alle andere GPS apparaten is sterk afhankelijk van weersomstandigheden en terrein.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 27, 2016 om 18:56
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Gewoon gemiddeld 100 km/uur

costnix
door costnix - Nov 27, 2016 om 22:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon niet harder dan 100 km/h rijden op dat stuk.

ma
door maarten heest - Nov 27, 2016 om 22:12
463 Antwoorden / 0 Vragen

Zet de cruisecontrol op 100 zou ik zeggen en je hoeft je niet druk te maken over een bekeuring. Heerlijk toch?

mathijs_b
door mathijs_b - Nov 27, 2016 om 22:15
641 Antwoorden / 77 Vragen

Even héél snel, als je verder op dat traject héél langzaam rijdt.
Maar waarom wil je dat? twee maal gevaarlijk doen zonder bon te krijgen? Stoer!!!!!

aurora1
door aurora1 - Nov 28, 2016 om 00:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

200 km/uur

ge
door geensaus Nov 28, 2016 om 16:21
12 Antwoorden / 1 Vragen

Doe ik ook altijd.

costnix
door costnix Nov 30, 2016 om 19:32
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dan kunt u uw rijbewijs en uw auto gratis parkeren bij de officier van justitie. Het ophalen van de auto zal de nodige pegulanten kosten en het rijbewijs wordt enkele maanden later nagestuurd. Ook zal u worden uitgenodigd voor een verplichte, zelf te betalen rijcursus.

ha
door halex - Nov 28, 2016 om 07:21
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ik hou op de TomTom altijd het geldende maximum + 6 km aan. Mijn laatste snelheidsboete was in 2010, dus het lijkt te werken (toen reed ik overigens veel harder, ivm te laat vertrokken, domdomdom). Op je km-teller zit je dan al op bijna +10km/u. Voordeel hiervan is dat je redelijk vlot kunt inhalen, zonder de echte wegpiraten uit te dagen om je bumper van dichtbij te gaan bekijken.

ne
door neodutchio - Nov 28, 2016 om 08:01
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Let op, eem navigatie geeft altijd de snelheid weer die gereden is, niet die u rijdt. Er wordt gemeten tussen 2 afstanden en dat was uw snelheid. Dit is echter niet secuur aangezien weersomstandigheden invloed hebben op de secuurheid. De snelheidsmeter in uw auto geeft aan hoe hard u nu rijdt. Gewoon netjes tussen de 100 en 105 blijven op uw snelheidsmeter. Harder heeftvook geen zin, tijdwinst zit hooguit in een paar seconden op lange afstand.

fr
door frankve Nov 28, 2016 om 12:19
36 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is niet helemaal waar: bij ontvangst van voldoende satelieten heeft de GPS een nauwkeurigheid van 0,1 m/s. De weergegeven snelheid wordt per seconde ververst.
Dit is vele malen nauwkeuriger dan de snelheidsmeter in de auto.
Uitzondering is er dus als de ontvangst slecht is - de navigatie geeft dat dan ook aan (tenminste: bij TomTom neem ik dat aan, Garmin wel en ook mijn Android mobieltje doet dat.

jo
door jorisw Nov 28, 2016 om 15:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Een satnav geeft inderdaad de snelheid aan die je gereden hebt tussen 2 meetpunt: de vorige en de huidige. De vertraging is dus verwaarloosbaar klein. Als je een satnav hebt die veel grote intervallen hanteert wordt het tijd voor een nieuwe. Je hebt dan ook een grote kans dat hij te laat een afslag aan geeft...

holstein
door holstein - Nov 28, 2016 om 08:31
922 Antwoorden / 16 Vragen

Dit gaat helemaal nergens over toch, want het gaat dus om een paar km - of + 100 dus om nou steeds op je teller te kijken voor zoiets.

hutch
door hutch - Nov 28, 2016 om 11:37
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Navigatiemiddel of niet..... bij bezwaar/beroep bij de rechter zal deze echt geen rekening houden met een verklaring waarin u zich beroept op de snelheid welke door een navigatiemiddel wordt aangegeven.

Als antwoord op de vraag van TS: vanaf 8 km/u te snel (echte km's en na correctie, gemiddeld dus) kunt u een 'bon' krijgen.

En wat u dan voor u op te snelheidsmeter ziet is sterk afhankelijk van het merk en type auto dat u heeft. Meestal geeft een snelheidsmeter iets meer aan, ook weer afhankelijk van de snelheid die u op dat moment rijdt. Mogelijk dat die meter bijv. bij 40 km/u wel de juiste snelheid aangeef, maar hoe sneller u rijdt des te meer (oplopend) km's/u zal die meter aangeven dan dat u in werkelijkheid rijdt. Mogelijk dat die meter dan bij (echte) 100 km/u bijv. 105 km/u aangeeft.

Als u dan toch iets sneller wilt rijden, houdt dan maximaal de grens van 107 km/u op de snelheidsmeter aan.

Wi
door Wil_H - Nov 28, 2016 om 12:26
270 Antwoorden / Vragen

Let er wel op dat je volgens justitie alleen mag afgaan op de snelheidsmeter/kilometerteller van je auto. Mensen die bekeuringen krijgen en via hun TomTom willen bewijzen dat zij niet zo hard reden, krijgen allemaal nul op rekest. Justitie hanteert in zulke geval vooralsnog het principe dat alleen een mechanische snelheidsmeter een betrouwbaar instrument is.
Dat zal misschien ook wel te maken hebben met het feit dat ze anders te veel bekeuringen nietig moeten verklaren.

renehk
door renehk - Nov 28, 2016 om 12:45
21 Antwoorden / 1 Vragen

Zo hard, dat je GEMIDDELDE snelheid gelijk is aan de maximaal toegestane snelheid.

mo
door mof - Nov 28, 2016 om 12:56
3619 Antwoorden / 3 Vragen

100 km/h

niet meer. Het feit dat er correcties op de gemeten snelheid worden doorgevoerd heeeft ermee te maken dat de overheid pas een bekeuring mag uitschrijven als voldoende is aangetoond dat er ook echt harder dan 100km/h is gereden.
Maar als de maximum snelheid 100km/h is mag u niet harder rijden. Rijdt u na correcties 100,1 km/h, dan kunt u al bekeurd worden.

hutch
door hutch Nov 28, 2016 om 14:23
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Wat een onzin!!

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 29, 2016 om 00:47
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Bonnen regenen pas vanaf 103kmh netto, dus na correctie van de politie.
Niet vanaf 100,1kmh

di
door dirkdijk - Nov 28, 2016 om 13:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

waarom zou je harder dan 100 willen rijden...snap t niet helemaal. Je weet dat het bij trajectcontroles bingo is :)
Gewoon 100 op de teller en doorrijden, scheelt je een hoop geld en qua tijd maakt het geen ruk uit

b.
door b.dejalle - Nov 28, 2016 om 14:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

gemiddeld 100

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 28, 2016 om 15:04
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik de teller in de auto moet geloven?
Nu iets grotere banden dan standaard want ooit had ik bij 100 Km op Navigatie (Action)  109 Km op teller.
Nu met nieuwe banden met dus meer rubber + iets grotere maat 102 Km op teller.

Als de overheid de teller in auto accepteerde is flinke grote sloffen monteren en vrijspraak?
Zou hier niet op rekenen.
Wel kun je eenmalig met 100 Km op teller zien wat afwijking is.

En de traject controle, ze geven aan dat ze tussen meerdere portalen meten maar niet hoeveel.
Zowel 2 als 10 portalen is mogelijk en  soms meten ze op A4 zowel bij Hoofddorp als verderop  dus 2x boete op 1x A4 is mogelijk.
Collega heeft helaas bewijs hiervan.

costnix
door costnix Nov 30, 2016 om 19:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen

En dan nog twee keer boete op de terugweg.

ke
door kerstdag - Nov 28, 2016 om 15:30
68 Antwoorden / 9 Vragen

Als je 100 km mag rijden berekend het systeem de gemiddelde snelheid. Dus de helft 80 en de andere helft 120 maakt gemiddeld 100 km. Het gaat dan om de punten waar men meet en niet over het gehele traject want er zijn vaak vele meetpunten. Men meet van meetpunt tot meetpunt en vrijwel nooit over het gehele traject.

te
door tele-taxi2 - Nov 28, 2016 om 16:52
2 Antwoorden / Vragen

Omgeving ROTTRDAM.

frits
door frits - Nov 28, 2016 om 21:27
146 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt de Cruise contrôle ook zo in stellen dat je niet harder kan als de door jouw in gestelde snelheid. Je navigatie systeem geeft de werkelijke snelheid aan, is nauwkeuriger als de snelheids meter van het voertuig.

gerbera
door gerbera - Nov 28, 2016 om 23:36
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe hard kun je rijden bij een trajectcontrole van 100

Het antwoordt staat al in uw vraag, dus niet harder dan 100.