ve
door verwijderd Nov 20, 2003 om 21:21
Auto & vervoer

Hyundai H 100 grote beurt + keuring + iets lekke uitlaat gemaakt

Bus is vandaag bij een Hyundai dealer geweest.

Wat mag een 60.000 kilometer beurt kosten voor een Hyundai H 100 bus van maart 2003.
Vandaag grote beurt gehad en gekeurd en een uitlaat gedeelte gerepareerd.

KOSTEN 1000 EURO

Is dit normaal en is een uurloon van 60 euro normaal voor een garage.

Alvast bedankt voor uw info.

1499 4 Rapporteer

ha
door haakie - Apr 16, 2004 om 12:06
5 Antwoorden / 0 Vragen

Die prijs van 1000 Euro lijkt mij veel te hoog. Zijn er soms onderdelen vervangen? Zo ja, welke?
Van het uurloon kun je niet veel zeggen...

po
door poelmanh - Apr 16, 2004 om 12:06
13 Antwoorden / 1 Vragen

De meenste erkende dealers hebben een vastgesteld tarief voor de kleine en grote beurten.Zij er misschien onderdelen vervangen?
het uurloon van een auto monteur bedraagt ongeveer €33,00 exl btw.Als er geen onderdelen zijn vervangen moet u vragen naar een gespecifeerde rekening u zou dan een klacht over de dealer kunnen aangeven bij hyundai nederland.

mi
door miraltje - Apr 16, 2004 om 12:06
462 Antwoorden / 0 Vragen

waarvoor diende de de keuring.
u schrijft dat de auto is van maart 2003.
een keuring apk neem ik aan hoeft bij auto pas na 3 jaar voor het eerst plaats te vinden.
in u geval dus maart 2006.
een 4 gassentest (Benzine) of roet meeting (Diesel) zijn niet goedkoop.
ook meld u een lekke uitlaat, u heeft een wettelijke garantie van 2 jaar op de auto mits hij nieuw gekocht is.
ondanks de hoge kilometerstand binnen een jaar wel te verstaan had de dealer hier wel coulance mogen geven.
na u te horen hebben ze de uitlaat met een lapmiddel gerepareerd.
ingeval van garantie zou ik toch een nieuw gedeelte van de uitlaat eisen
suc6

badboy
door badboy - Apr 16, 2004 om 12:06
5 Antwoorden / 0 Vragen

1000 euro is te veel voor het repareren van een lekke uitlaat, dit gebeurt met een speciale uitlaat specie, en een grote beurt. het kan echter wel als er onderdelen vervangen zijn. maar dit zou allemaal op de rekening moeten staan, en als je een goeie dealer heb laten ze ej ook nog de defecte onderdelen zien. en over het uurloon, 60 euro is normaal, en zeker voor een dealer. ik heb zelf bij een dealer van een ander merk stage gelopen en het uurloon daar lag zeklfs een paar euro hoger!