rene_henk48
door rene_henk48 Oct 17, 2012 om 22:53
Auto & vervoer

Importeur IVA UIT WOERDEN van retro scooters geef geen garantie

importeur IVA UIT WOERDEN van retro scooters geef geen garantie alles is slijtage !!
kijk uit als u een retro bromfiets koop waar van de importeur IVA UIT WOERDEN van is !!
ik heb voor mijn 2 zonen in een originele bromfiets / fietsen zaak REDO BYKE Winkelcentrum crabbenhof Dordrecht !!!
twee retro's gekocht ( heel mooie brommer ) maar bij de een is na 400 km de benzine meter kapot (heeft de verkoper zelf moeten betalen ) en de kick starter kapot .
bij de andere ook de benzine meter en het zadel dat is bij de stikranden ingescheurd en pas 3500 km gereden (als het nu oppervlak was oké ? ) maar echt bij de stikranden ! zij staan zelfs in de garage ,als ze thuis zijn !! ,zij hebben een buiten hoes gekocht voor over heel de brommer !als zij weg moeten zo zuinig zijn zij er op en oké er kan altijd wel wat gebeuren enz.,
het zijn normale rustige rijdende jongens van ± 35 jaar en een normaal gewicht enz.
de importeur IVA UIT WOERDEN zeg dat is geen garantie !zijn gekocht in JAN 2012 ! en zij doen niets als zeggen is geen garantie alles is slijtage
en moeten wij zelf betalen , ik heb zelf telf contact met hun gehad , nadat ik dit hoorde van mevr. A die zij dat is slijtage ??? ( alleen de motor dan ??,dat vraag ik mijn nu ook af als daar wat aan is ) ik zij haar dat er ook al is het na de garantie van een jaar, een bepaalde tijd op zit van het soort art en daarbij horende gebruiks deur enz. )
ik zij haar na lang en fatsoenlijk over leg van mijn ,mevr. wat u zeg kan gewoon niet !! en gevraagd of wij dan iets konden regelen enz. enz. nee en nog eens nee mevr. bleef zeggen geen garantie en nogmaals geprobeerd met over leg maar nee en nog eens nee slijtage was het ik zij haar weer na lang overleg enz. kunnen wij het niet oplossen ,en nogmaals zij doen niets er was niet te praten met deze mevr. van IVA UIT WOERDEN en zij gooide gewoon de hoorn er op !!
ik wil dus eventuele ,mensen die van plan zijn om een retro te kopen ( via importeur IVA UIT WOERDEN ) waarschuwen , de garantie waar u recht op heb is slijtage dus geen garantie ,verder is mijn vraag wie heeft dit ook meegemaakt zodat wij gezamenlijk iets kunnen doen !

26627 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 18, 2012 om 00:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

rene_henk48 schreef op woensdag 17 okt 2012, 22:53:
het zijn normale rustige rijdende jongens van ± 35 jaar en een normaal gewicht enz.

Ergens leest dit verhaal wel heel erg raar. Weet niet of ik dit serieus moet nemen.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2012 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Twee zonen, beiden niet te zwaar, beide rond de 35 jaar.

En Mamma moet de problemen oplossen?

Volgens mij is het best wel gevaarlijk om op een Retro-Scoooter te rijden als Mamma de hele tijd je handje vast moet houden.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2012 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor garantie moet je bij de fietsenzaak zijn waar je de scooters hebt gekocht. NIET bij de importeur.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2012 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

rapil schreef op donderdag 18 okt 2012, 13:26: Voor garantie moet je bij de fietsenzaak zijn waar je de scooters hebt gekocht. NIET bij de importeur.

Inderdaad en die "vecht" het maar uit met de importeur en als de winkel zijn verantwoordelijkheid niet neemt dan stapt u naar de rechter.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2012 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

u moet bij uw leverancier zijn.
hebben de zonen zelf geen kracht om het optelossen?
als ik eerlijk nog een keer lees wat u schrijft dan begrijp ik er steeds minder van

ve
door verwijderd - Oct 20, 2012 om 03:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

importeur IVA UIT WOERDEN van retro scooters geef geen garantie alles is slijtage !!
kijk uit als u een retro bromfiets koop waar van de importeur IVA UIT WOERDEN van is !!

ik hoop dat u dit wel begrijp ,ik ben te uitgebreid te werk gegaan sorry ,waar het mijn omgaat is ieder een te waarschuwen voor deze zaak !!

is dat ook al niet meer in dank afgenomen oké sory !! maar ga niet het verhaal uit elkaar trekken !!
als de mensen dit met negatieven antwoorden af willen doen uiteraard mag u reageren zo als u wil !!
nogmaals mijn bedoeling is ,waar schuwen om voor andere mensen een hoop Allende te voor komen ,

ik denk dat ik dan op de verkeerde site zit !!

beste mensen vroeger kon je op deze site wat van elkaar leren en voornamelijk helpen !!
maar oké dat zal wel aan mijn leggen !!

WINTERMAN a.u.b. de gehele mail lezen u geef op vele site alleen maar opmerking over mails
maar geholpen ? zelden of nooit maar oké bedankt !

TRAP ORGEL u doe u naam eer aan !!En Mamma moet de problemen oplossen?
Volgens mij is het best wel gevaarlijk om op een Retro-Scooter te rijden als Mamma de hele tijd je mijn zonen kunnen dat zeker !! maar nemen gauw genoegen met zaken ,van u kan ik dat kan niet zeggen ,daar gaat het hele verhaal niet om !!handje vast moet houden
mijn zonen werken hart en leven zich uit op de sport school (kampioen geworden enz. doe er niet toe maar toch) en leven zich niet uit hier door onzin !

alleen ik neem hier geen genoegen mee ,ik heb meerdere keren moeten vechten voor gerechtig heit ,en zal dat blijven doen al word het mijn dood !

sorry voor deze uit drukking ! maar veel mensen worden erg ordineer en onbeschoft behandeld ,nu dan hebben ze aan mijn een verkeerde en ja ik maak het mezelf moeilijk .
maar alles verbeteren luk mijn ook niet enz. maar er zij mensen met principe (niet flink doen hier dat is zwak )

maar mensen die andere helpen ! ,nogmaals a.u.b. lees de hele mail A.U.B.
m.g.v.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2012 om 08:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat U het zo "vriendelijk" vraagt. U moet bij de winkel zijn waar U deze scooters heeft gekocht! Niet bij de importeur. Misschien dat het nu tot U doordrinkt, zoniet jammer.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2012 om 09:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

rapil schreef op zaterdag 20 okt 2012, 08:15: Omdat U het zo "vriendelijk" vraagt. U moet bij de winkel zijn waar U deze scooters heeft gekocht! Niet bij de importeur. Misschien dat het nu tot U doordrinkt, zoniet jammer.

Toch klopt het niet.

Alleen in geval van non-conformiteit heb je gelijk, maar bij garantie mag de verkopende partij wel degelijk de koper naar de fabrikant verwijzen.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2012 om 09:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gaat u maandag eens bellen met het Juridisch Loket. Daar werken juristen die u precies kunnen vertellen wat u moet doen. En wat u niet begrijpt zullen zij u uitleggen. Dat is veel beter dan hier op het forum met iedereen te discussiëren.
Het telefoonnummer is 0900 8020

ve
door verwijderd - Oct 20, 2012 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op zaterdag 20 okt 2012, 09:49: Gaat u maandag eens bellen met het Juridisch Loket. Daar werken juristen die u precies kunnen vertellen wat u moet doen. En wat u niet begrijpt zullen zij u uitleggen. Dat is veel beter dan hier op het forum met iedereen te discussiëren.
Het telefoonnummer is 0900 8020

Bedankt voor het compliment!

Ook een manier om aan te geven dat je niet met mij eens bent.

Wis je trouwens dat veel mensen de regels omtrent conformiteit en garantie door elkaar halen?
De regel die aangeeft dat de verkopende partij het aanspreekpunt is, staat bij conformiteit en niet bij garantie.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2012 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op zaterdag 20 okt 2012, 09:39:
rapil schreef op zaterdag 20 okt 2012, 08:15: Omdat U het zo "vriendelijk" vraagt. U moet bij de winkel zijn waar U deze scooters heeft gekocht! Niet bij de importeur. Misschien dat het nu tot U doordrinkt, zoniet jammer.

Toch klopt het niet.

Alleen in geval van non-conformiteit heb je gelijk, maar bij garantie mag de verkopende partij wel degelijk de koper naar de fabrikant verwijzen.

Een importeur is toch geen fabrikant?

Ik lees ook niet dat de verkoper haar doorstuurt.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2012 om 10:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

opbrecht schreef op zaterdag 20 okt 2012, 10:04:
ikbenik schreef op zaterdag 20 okt 2012, 09:39:
rapil schreef op zaterdag 20 okt 2012, 08:15: Omdat U het zo "vriendelijk" vraagt. U moet bij de winkel zijn waar U deze scooters heeft gekocht! Niet bij de importeur. Misschien dat het nu tot U doordrinkt, zoniet jammer.

Toch klopt het niet.

Alleen in geval van non-conformiteit heb je gelijk, maar bij garantie mag de verkopende partij wel degelijk de koper naar de fabrikant verwijzen.

Een importeur is toch geen fabrikant?

Ik lees ook niet dat de verkoper haar doorstuurt.

Ieder die garantie verstrekt is daarvoor het aanspreekpunt.

Feitelijk is het: de verkopende partij en zijn voorverkopers.

In de Europese richtlijn staat:

Artikel 6
Garanties
1. Elke garantie is juridisch bindend voor degene die haar biedt, volgens de in het garantiebewijs en in de daarmee samenhangende reclame vastgestelde voorwaarden.

In de Nederlandse wetgeving staat:

Artikel 6a
1 Indien in geval van een consumentenkoop in een garantie door de verkoper of de producent bepaalde eigenschappen zijn toegezegd, bij het ontbreken waarvan de koper bepaalde rechten of vorderingen worden toegekend, dan kan de koper deze uitoefenen onverminderd alle andere rechten of vorderingen die de wet de koper toekent.

Een importeur handelt uit naam van de producent en is in de meeste gevallen ook aangewezen om de garantieafwikkelingen uit te voeren.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2012 om 10:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar waar staat dan dat zij naar die importeur wordt doorgestuurd?

ve
door verwijderd - Oct 20, 2012 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

opbrecht schreef op zaterdag 20 okt 2012, 10:22: Maar waar staat dan dat zij naar die importeur wordt doorgestuurd?

De TS schreef in de openingspost:

importeur IVA UIT WOERDEN van retro scooters geef geen garantie alles is slijtage !!

Waarna diverse lieden aangaven dat de TS niets met de importeur te maken had, alleen met de verkopende partij.

Vandaar.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2012 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

De titel schrijft:

importeur IVA UIT WOERDEN van retro scooters geef geen garantie

Komen we op het volgende punt: zijn de importeur, de fabrikant of de verkopende partij verplicht om garantie te verstrekken.
Het antwoord is simpel: nee.
Garantie is een gunst, geen recht.

Daarnaast:
Als die brommers nog geen 6 maanden in het bezit zijn van de TS, kan de TS zich beroepen op non-conformiteit, behalve als het om zeer goedkope brommers gaat. Dan wordt het lastig. In dat geval is de verkopende partij de enige aanspreekpunt voor de TS.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2012 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal mee eens. IVA geeft geen garantie! Neemt niet eens de moeite om te komen!

Mijn dochter woont 25 km van school en heeft een heel jaar gespaard voor een scooter. Om een betrouwbare scooter te hebben bewust een nieuwe gekocht bij Verox die belooft: Scooterservice die je kan vertrouwen. Keurig aan de beurten gehouden (bepaling van de garantie) maar even na de tweede beurt doet hij helemaal niets meer. Het duurt 4 telefoontjes en 2 weken eer er eindelijk iemand belooft te komen (over een week).

Verox schuift de verantwoordelijkheid op IVA en IVA die eerst belooft te komen besluit een paar dagen later te bellen om te melden dat ze helemaal niet komen. Zal die monteur bij de beurt wel hebben gedaan.

Service waar de dus in het geheel NIET op kunt vertrouwen en een zeer verdrietige dochter!

ve
door verwijderd - Nov 26, 2012 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na nog 4x bellen en nog een week wachten is de scooter toch opgehaald en gemaakt. Blijven bellen dus.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2012 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

opbrecht schreef op zaterdag 20 okt 2012, 10:22: Maar waar staat dan dat zij naar die importeur wordt doorgestuurd?

Nergens.
Dar verzint ikbenik ter plekke, hij weet wel beter, maar het is een echte hork met een criminele inslag>> ondanks alles blijft hij zijn riedeltje afsteken.
Komt er bijna altijd op neer dat het foute info is.
Niet serieus nemen dus deze trol.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2012 om 23:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

van leyden schreef op maandag 26 nov 2012, 21:01:
opbrecht schreef op zaterdag 20 okt 2012, 10:22: Maar waar staat dan dat zij naar die importeur wordt doorgestuurd?

Nergens.
Dar verzint ikbenik ter plekke,

Waar dan?

Voor de rest zit je er helemaal naast.

Waar staat dan bijvoorbeeld dat de verkopende partij en fabrikant VERPLICHT zijn om garantie te verstrekken en dat in geval van garantieafwikkelingen de consument niets met de fabrikant te maken heeft en dat de verkopende partij dat dient af te handelen?

ve
door verwijderd - Sep 8, 2015 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik werk zelf in een winkel waar we iva scooters verkopen mocht er iets mis zijn met je scooter kom je bij ons terug word het opgelost 2 jaar op de scooter en 3 jaar garantie op de motor

ve
door verwijderd - Sep 8, 2015 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mooi, het topic is bijna drie jaar oud. Zijn ze bij u net op tijd.;-))