am
door amichel252 Feb 3, 2014 om 13:22
Auto & vervoer

Incassobureau door OV chipcard

Vandaag kreeg ik een E-mail van Intrum Justitia met daarin een vordering van € 10,- door het OV chip card. Echter als ik inlog op me account dan krijg ik in beeld dat er een saldo van € 18,74 op staat.

Hoe kan ik dit nu oplossen ik ga dit natuurlijk niet betalen en al helemaal geen incasso kosten van € 40,-

2345 5 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 3, 2014 om 13:28
11607 Antwoorden / 51 Vragen

Staat er enige omschrijving vermeld, waarom dat u € 10 moet betalen? Ik bedoel datum, tijd, reden. U heeft een persoonlijke ov chipcard, neem ik aan.

mahadma
door mahadma - Feb 3, 2014 om 13:29
11607 Antwoorden / 51 Vragen

Is het wel een ECHTE email van interium Justicia? En geen nepmail?

zoekster
door zoekster - Feb 3, 2014 om 13:31
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Is het wel een echte mail van IJ en geen valse?

klik HIER voor een klacht of vraag indienen over de OV chipkaart.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 3, 2014 om 19:30
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Zet het automatisch opwaarderen uit.

ti
door timon001 - Feb 12, 2014 om 21:30
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Amichel,

Zodra je met je persoonlijke OV-chipkaart incheckt, en uw saldo is onder de € 5, wordt er automatisch € 10,00 op uw kaart geboekt. (als u automatisch opladen heeft geactiveerd)

U heeft voor het automatisch opladen toestemming gegeven om de bedragen te mogen afboeken van u rekening.

Het afboeken van uw rekening, kan later geschieden dan op de dag wanneer u incheckte bij het OV bedrijf. Dit gebeurd voornamelijk als u in het weekend reist en dus uw kaart oplaad. Dan kan het voorkomen dat een week later het geld van uw rekening word afgeboekt. Als u op dat moment niet genoeg geld op uw rekening heeft staan. Hebben ze dit geld niet kunnen incasseren.

Daarom krijgt u eerst nog een herinneringsmail van betaal op tijd. U heeft dan ongeveer 2 weken de tijd om via ideal te betalen anders krijgt u een schriftelijk schrijven van Intrum.

Dat als u inlogt bij OV chipkaart. dan ziet u wel u huidige saldo staan met de opwaardering daarbij. Als u niet zou betalen word u ov saldo geblokkeerd totdat u betaald heeft en u kaart gedeblokeerd heeft.

Hopenlijk heeft u wat aan mijn antwoord