Jo
door Jolanda Peeters Jan 14, 2020 om 19:26
Auto & vervoer

Ingeruilde auto wil ik toch zelf houden op de auto die we hebben gekocht

Hebben een twee dagen geleden een auto gekocht en onze auto ingeleverd. De auto die we hebben gekocht kunnen we over 10 dagen ophalen. Gebeld en gevraagd of het mogelijk is dat we onze inruilauto toch kunnen houden. We betalen dan natuurlijk het voledige bedrag wat ze vragen voor de auto die we gekocht hebben. Volgens de dealer niet mogelijk. Ze hebben deze nm al doorverkocht aan een opkoper. We hebben deze auto nog wel in ons bezit. Als we die willen houden hebben we 15% boete op de inruil van onze auto. Kan dit zomaar???

3118 10 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 14, 2020 om 19:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja natuurlijk, je bent toch een overeenkomst aangegaan. Dat van die boete zal vast wel ergen staan.

Jo
door Jolanda Peeters Jan 14, 2020 om 19:35
Antwoorden / 1 Vragen

Er staat niets van 15% boete in koopovereenkomst

diumenge
door diumenge Jan 14, 2020 om 19:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er zal ook niet staan dat je op je overeenkomst mag terugkomen.

Jo
door Jolanda Peeters Jan 14, 2020 om 19:45
Antwoorden / 1 Vragen

De auto die we gekocht hebben betalen we natuurlijk gewoon voor de prijs die ze vroegen zonder inruil andere auto. Dus willen we gewoon kopen willen alleen de auto die we zouden inruilen zelf graag houden niet om weer door de verkopen maar omdat we deze toch liever niet wegdoen.

diumenge
door diumenge Jan 14, 2020 om 19:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De motivatie doet er niet toe, je hebt een overeenkomst en daar wil je je niet aan houden.

getty
door getty Jan 14, 2020 om 20:12
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Die 15% zijn de standaard Bovag voorwaarden voor aangesloten dealers

getty
door getty - Jan 14, 2020 om 19:36
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Omgekeerd

U wil dus contractbreuk plegen, dat kan niet zo maar

ne
door neodutchio - Jan 14, 2020 om 19:39
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Als u uw auto niet inleverd blijft u in gebreke. U bent dan verantwoordelijk voor alle kosten die daarme gemoeid zijn.
Wel kunt u altijd vragen wie de auto gekocht heeft en deze weer terug kopen. Maar reken dan wel op een hogere prijs die u moet betalen.

U beide zit in ieder geval aan de overeenkomst vast. U krijgt een andere auto en u moet deze auto betalen en de inruilauto inleveren.

Topantwoord

ju
door juliomariner - Jan 14, 2020 om 19:46
1327 Antwoorden / 2 Vragen

U heeft de auto ingeleverd maar nog wel in bezit? Dat begrijp ik niet .

getty
door getty Jan 14, 2020 om 19:50
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Op papier al meegenomen in de aankoop van de nog te leveren auto, heel gebruikelijk.

Jo
door Jolanda Peeters Jan 14, 2020 om 20:00
Antwoorden / 1 Vragen

2 dagen geleden gekocht en de auto wordt  kan pas volgende week opgehaald worden en dan zouden we de onze inleveren. Bij nader inzien willen we deze zelf houden maar betalen natuurlijk het volledige bedrag van de auto die we bij hun gekocht hebben.

Jo
door Jolanda Peeters Jan 14, 2020 om 20:02
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb wel gehoord maar weet niet of dat waar is dat je juridisch gezien schijnbaar altijd 2 weken de tijd hebt om te veranderen.

getty
door getty Jan 14, 2020 om 20:05
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dat geldt hier niet.

u heeft een contract met inruil.
als de dealer al afspraken over de doorverkoop heeft Gemaakt zit u er aan vast of betaal de boete.

Het is heel gebruikelijk dat een op papier ingeruilde auto al in de verkoop gaat.

Jo
door Jolanda Peeters Jan 14, 2020 om 20:14
Antwoorden / 1 Vragen

Dat zal wel zo zijn Maar je kan als je zo vaak auto's doorverkoopt aan een ander ook vragen of ze ervan af willen zien en de situatie uitleggen. Het is maar welke kant je op wil gaan. Klantvriendelijkheid staat tegenwoordig bij veel mensen niet hoog in het vaandel. Vind dit zelf wel belangerijk. ik weet niet of het zo is dat dat hier in Nederland zo is dat je er aan vast zit. Kan natuurlijk altijd informeren bij Das rechtsbijstand

tijger1
door tijger1 Jan 14, 2020 om 20:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk kunt u overal informeren, maar weet u niet dat contract, contract is? U zet niet voor niets uw handtekening.

Moet u eens kijken hoe raar u opkijkt, als de auto die u gekocht hebt niet geleverd wordt. Dan vast ook rechtsbijstand.

Jo
door Jolanda Peeters Jan 14, 2020 om 20:50
Antwoorden / 1 Vragen

Altijd bij een andere dealer geweest. Verander nu voor de 1e keer. Nooit geen problemen gehad met de andere dealer. Waar we nu de auto gekocht hebben die nog geleverd moet worden. Hij zei we verdienen niets aan uw auto want die kopen we voor dezelfde prijs door. Dus ik dacht geen probleem als we de auto zelf willen houden. Maar helaas als ik de auto wil houden betaal ik wel 15% boete over de inruil van mijn auto. Raar wereldje. Weet wel dat ik nog steeds te goed van vertrouwen ben en dacht dat het geen probleem was als ik mijn auto wilde houden. Hij verdiende er toch niks aan werd er zondag verteld. Groot leugen dus en daar houd ik niet van. Eerlijkheid staat hoog in mijn vaandel. Heb geleerd van mijn familie allemaal ondernemers dat dat je bijzonder maakt om een goed bedrijf te runnen. Laatste keer geweest dat ik bij hun een auto heb gekocht. In het vervolg naar mijn oude dealer die mij er op wees dat je binnen 2 weken altijd erop terug kon komen om een koop of verkoop niet door te laten gaan. Zal afwachten hoe het afloopt. Dankjewel voor jullie antwoorden en een fijne avond.

aurora1
door aurora1 Jan 15, 2020 om 00:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nooit geen = altijd. Leg u erbij neer en stop argumenteren hier, daarmee komt niemand verder en u helemaal niet. Uw vraag is meer dan uitvoerig beantwoord, u heeft uitvoerig kunnen klagen, dus leg u er bij neer. Contract is contract en moet u zich aan houden. Zo simpel is het. Voortaan eerst nadenken en eventueel eerst een “nachtje erover slapen”?

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 15, 2020 om 19:46
16848 Antwoorden / 202 Vragen

U vindt het antwoord van @JULIOMARINER  helaas maar volstrekt ten onrechte een top antwoord. U bent een overeenkomst aangegaan voor aankoop van een andere auto met o.a. de betaling middels terugleveren van uw nog huidige auto. Dat betekent contractbreuk en ik geef u nu nog een verwijzing naar een wettekst die van belang is http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html en houd er rekening mee dat uw óude'dealer u onjuiste info gaf. Strikt gesproken is een overeenkomst = een overeenkomst en koop = koop. De twee weken betreffen on-line aankopen dus aankopen via webwinke;ls. Uw oude dealer is uiteraard wel vrij om deze mogelijkheid te bieden voor zijn bedrijf.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 15, 2020 om 19:48
16848 Antwoorden / 202 Vragen

..

ju
door juliomariner Jan 15, 2020 om 19:49
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Tsja ik snap ook niet dat mijn antwoord topantwoord is,maar het is niet noodzakelijk dat 2 keer te melden:-)

Magnum007
door Magnum007 - Jan 14, 2020 om 19:52
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Jolanda,

Uit fatsoen zou ik die boete maar betalen om juridische  problemen te voorkomen.

Zorg wel ,dat alles op papier komt te staan.

Jo
door Jolanda Peeters Jan 14, 2020 om 20:06
Antwoorden / 1 Vragen

Run zelf ook een bedrijf  maar als  mijn klanten iets willen veranderen in een aankoop ga ik daar wel in mee. Klantvriendelijk. Dat vind ik fatsoen. De auto die we hebben gekocht wordt helemaal betaald hebben ook geen korting daarop gehad. Willen alleen onze auto niet inleveren.  Kom niet op de aankoop van de auto terug.

getty
door getty Jan 14, 2020 om 20:08
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Nogmaals, dealer heeft de auto al doorverkocht en zit daar in tussen dus  ook aan vast.

U heeft een bindend contract. Heeft niets met klantvriendelijk te maken.

Magnum007
door Magnum007 Jan 14, 2020 om 20:13
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Jolanda,

Staat er op de offerte (of iets op papier) ,dat je je oude auto inruilt?

Om wat voor een auto gaat het ?

Het lijkt me niet ,dat de garage (is het een officiele autodealer?) moeilijk gaat doen over een oude auto van 500 euro....

getty
door getty Jan 14, 2020 om 20:14
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wel als ze erop kunnen verdienen

Magnum007
door Magnum007 Jan 14, 2020 om 20:19
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Getty,

Sommige autodealers zijn agressief met verkoop.

Bij een Hyundaidealer had ik een vrijblijvende offerte laten maken en toen ik geen interesse meer had ,vertelde "meneer" de verkoper mij dat hij al een koper had voor mijn oude auto.....

Dus soms proberen ze je wel onder druk te zetten.....:-(((

Jo
door Jolanda Peeters Jan 14, 2020 om 20:22
Antwoorden / 1 Vragen

Het is maar hoe je het bekijkt. Draait het alleen maar om geld in deze wereld . We hebben een auto daar gekocht geen korting dus neem maar van mij aan dat ze daar ook genoeg op verdienen. Maar moet er dan op een inruilauto ook worden verdiend. De auto zou naar een opkoper gaan doen ze vaker zaken mee.  Ik zou als ik hun schoenen zou staan mezelf schamen vooral omdat we een mooie auto daar kopen waar we de vraagprijs voor betalen. Het is maar welke kant je op wilt. Weet wel dat het de laatste keer is dat we daar ooit een auto kopen.

getty
door getty Jan 14, 2020 om 20:27
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dat is inmiddels wel duidelijk

tip voor de volgende keer:
denk eerst beter na voor u een handtekening onder een deal zet ( wat u op dat moment blijkbaar een goede deal vond...)

Magnum007
door Magnum007 Jan 14, 2020 om 20:30
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Jolanda,

Zo werkt het helaas in de autowereld....

Je kunt  natuurlijk ook niets meer van je laten horen en wachten op een brief van een advocaat van de autoverkoper waarin je oude auto wordt gevorderd.....

Laat ons maar weten hoe het afloopt....;-))

tijger1
door tijger1 Jan 14, 2020 om 20:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@magnum

Perfect advies, gaat de Ts nog veel meer dan 15 procent kosten.

Jo
door Jolanda Peeters Jan 14, 2020 om 20:43
Antwoorden / 1 Vragen

Altijd bij een andere dealer geweest. Verander nu voor de 1e keer. Nooit geen problemen gehad met de andere dealer. Waar we nu de auto gekocht hebben die nog geleverd moet worden. Hij zei we verdienen niets aan uw auto want die kopen we voor dezelfde prijs door. Dus ik dacht geen probleem als we de auto zelf willen houden. Maar helaas als ik de auto wil houden betaal ik wel 15% boete over de inruil van mijn auto. Raar wereldje. Weet wel dat ik nog steeds te goed van vertrouwen ben en dacht dat het geen probleem was als ik mijn auto wilde houden. Hij verdiende er toch niks aan werd er zondag verteld. Groot leugen dus en daar houd ik niet van. Eerlijkheid staat hoog in mijn vaandel. Heb geleerd van mijn familie allemaal ondernemers dat dat je bijzonder maakt om een goed bedrijf te runnen. Laatste keer geweest dat ik bij hun een auto heb gekocht. In het vervolg naar mijn oude dealer die mij er op wees dat je binnen 2 weken altijd erop terug kon komen om een koop of verkoop niet door te laten gaan. Zal afwachten hoe het afloopt. Dankjewel voor jullie antwoorden en een fijne avond.

getty
door getty Jan 14, 2020 om 20:45
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Nogmaals: Die 2 weken is hier echt niet van toepassing! U dramt door.

diumenge
door diumenge Jan 14, 2020 om 20:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Eerlijkheid staat hoog in het vaandel, maar met contractbreuk heb je geen enkel probleem? Wat voor bedrijf heb je?

diumenge
door diumenge Jan 14, 2020 om 20:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oja, je oude dealer wil gewoon de andere dealer in een kwaad daglicht zetten.

Jo
door Jolanda Peeters Jan 14, 2020 om 20:58
Antwoorden / 1 Vragen

De andere dealer zet niemand in het kwaad daglicht. Wijst mij alleen maar op mijn rechten. Maar ik snap niet dat als de dealer een zondag zegt we verdienen niets aan je auto dat hij nu moelijk doet als ik de auto wil houden. En gelukkig heb ik in 35 jaar nog nooit geen problemen gehad met mijn klanten. Zoals ik al zei het is maar net welke kant de dealer op wil gaan. Jammer

diumenge
door diumenge Jan 14, 2020 om 21:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hij wijst je op niet bestaande rechten, heel integer.

getty
door getty Jan 14, 2020 om 21:03
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Zucht

ne
door neodutchio Jan 14, 2020 om 21:23
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Dus omdat dealer 1 schijnbaar de klant 14 dagen de tijd wil geven als bedenktijd wil zeggen dat elke verkoper dat zou moeten doen? Of zegt dealer 1 dat om u een slecht gevoel te geven omdat hij nu winst mis loopt?

Uw verkoper heeft ook geen problemen met u als klant. Tenzij u de gemaakte afspraak niet nakomt. De dealer heeft verantwoording naar u toe, namelijk het leveren van een auto, maar ook naar de opkoper van uw oude auto. U vindt maar dat die laatste verantwoordig en contractuele verplichting maar in de kliko moet omdat u zich niet aan uw kant van de overeenkomst wenst te houden.

Nu hebben we eens een autoverkoper die zich wel aan de afspraken wil houden is het weer niet goed.

Jo
door Jolanda Peeters Jan 14, 2020 om 21:36
Antwoorden / 1 Vragen

Ik dacht of de auto die ik koop nu volledig overgemaakt wordt met het geld wat ze er voor vragen, hetzelfde voor hun zou zijn als dat ik mijn auto die ik nu heb zou inleveren minus het bedrag wat ik zou krijgen voor mijn auto. Ze verdiende er toch niks aan dus zie geen verschil. Weet nu inmiddels wel wat voor zakenwereld de auto wereld is door bovenstaande antwoorden. En ik ben nu gewaarschuwd dat ik niet zomaar alles moet geloven. Als de dealer er een goed gevoel bij heeft om zo zaken te doen zegt iets over hem . Ik zag geen verschil weet nu wel beter. Dankjewel voor al jullie antwoorden en een hele fijne avond.

tijger1
door tijger1 Jan 14, 2020 om 22:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kletst een eind in de rondte. Blijkbaar runt u zelf een filantropische instelling, want een ondernemer kan ik u niet vinden,als u niet begrijpt dat men zich aan een  contract moet houden.

En uw originele dealer praat u naar de mond,want men heeft geen 14 dagen bedenktijd. Maar ja,  daar hebt u geen auto gekocht, maar bij zijn concurrent, en nu gaat u bij de oude uithuilen.

De volgende keer dat u bij de oude een auto koopt, zult u het wel merken.

Magnum007
door Magnum007 Jan 14, 2020 om 22:10
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger,

Jij kletst ook maar wat in de rondte want net zat je mijn antwoord af te kraken.....;-)))

Maar ik ben toch wel benieuwd om welke autodealer het gaat en welke auto de Ts graag wilt behouden.....

Jo
door Jolanda Peeters Jan 14, 2020 om 22:36
Antwoorden / 1 Vragen

Het maakt niet uit wat jullie denken van mij ben niet van een filantropische instelling en huil niet uit bij mijn oude dealer. Vroeg alleen om advies. Zijn ook nog gewoon bij hun met andere auto. Wij doen op een andere manier zaken. Ieder doet dat op hun manier. Denk niet dat we het verkeerd doen als de zaken van ons al lang bestaan. Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden. Verder laat ik het hierbij. Duidelijk wat jullie vinden.

ne
door neodutchio Jan 14, 2020 om 22:48
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Wat maakt dat uit Magnum? Contract is contract. Het zal wat zijn als je je niet meer aan een contract hoeft te houden. Koop je een huis, verkoop je je oude huis, wil de verkoper ineens zijn huis niet meer uit en blijft er lekker wonen. Of blijkt bij de notaris dat iemand anders het huis heeft gekocht, sta je mooi op straat.

Jolanda, uw auto is al doorverkocht. Die MOET de dealer dus leveren aan zijn afnemer. U vindt dat de dealer zijn overeenkomst moet breken met zijn afnemer en dat zou u goed vinden? En dat alleen maar omdat u onder uw contract uit wil.

Even makkelijk uitgelegd. De dealer heeft een overeenkomst met een andere partij. Deze komt uw oude auto ophalen op het moment dat u deze ingeleverd heeft. Die opkoper koopt in met een doel, namelijk met winst weer doorverkopen. Maar omdat u de auto niet wil inleveren loopt de opkoper winst mis. Winst die uw dealer moet gaan vergoeden omdat u onder het contract uit wil. Dus uw dealer moet kosten maken omdat u contractbreuk pleegt. Waarom is het dan zo vreemd dat die kosten naar u doorberekend worden?

Gelukkig dat u geen naam heeft genoemd van de dealer, u bent onterecht negatief over deze verkoper. Of eigenlijk wil ik wel weten wie de verkoper is. Zorg ik dat ik er net iets eerder ben om met de dealer aan tafel te zitten. Zodra u binnenkomt krijgt u te horen dat u de nieuw gekochte auto niet meekrijgt, want de vorige eigenaar wil deze graag terug hebben. Ben heel benieuwd hoe u dan zal reageren. Schijnbaar vind u dat namelijk normaal. U wil namelijk precies hetzelfde doen. U hebt advies gevraagd en gekregen. Echter niet wat u gehoopt had en blijft doorsudderen op niet bestaande wetten en regels. De dealer mag gewoon geld in rekening brengen als u de overeenkomst niet nakomt. En dat is omdat de dealer zelf ook kosten moet maken omdat u de overeenkomst niet nakomt. Niet het antwoord waar u op hoopt, maar het is niet anders.

Magnum007
door Magnum007 Jan 14, 2020 om 23:13
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neodutchio,

Ik geef jou helemaal gelijk mits er op het koopcontract zwart op wit staat,dat de oude auto ingeleverd moet worden en dat de topicstarter dit koopcontract heeft ondertekend.

Als er een mondelinge overeenkomst is (waar Jolanda vaag over doet.....) dan wordt de kwestie ingewikkelder.
Helemaal ingewikkeld wordt het als het om een dure auto gaat zoals een Bentley of Porsche.

Misschien is de auto een erfstuk en kan Jolanda er geen afscheid van nemen....;-)))

ne
door neodutchio Jan 14, 2020 om 23:33
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Magnum, natuurlijk staat de inruil op papier. Dit is namelijk onderdeel van de overeenkomst.
Wat voor auto het is en welke waarde er aan hangt is niet relevant. Als ik een erfstuk verkoop kan ik ook niet eenzijdig besluiten om toch maar niet te leveren.
TS heeft de auto ingeruilt op een andere auto. Dealer moet de nieuwe auto leveren en TS moet de oude inleveren en het verschil bijbetalen.

Magnum007
door Magnum007 Jan 15, 2020 om 00:30
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neodutchio,

Ik lees niet in het verhaal/ antwoorden van Ts,dat het op papier staat.

Ik vind overigens 15% boete redelijk.

Tr
door Trostomaat Jan 15, 2020 om 09:47
239 Antwoorden / Vragen

Het maakt niet uit of het op papier staat of niet. Er is een overeenkomst. Dat weten we omdat TS dat aangeeft, dus erkent.

ne
door neodutchio - Jan 14, 2020 om 20:51
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Heb geleerd van mijn familie allemaal ondernemers dat dat je bijzonder maakt om een goed bedrijf te runnen.

Een bedrijf kan enkel goed gerunt worden als iedereen zijn afspraken na komt. Uw auto is al doorverkocht. Als u niet levert pleegt u contractbreuk en kan de auto niet doorgeleverd worden, ook contractbreuk. Dat de verkoper er geen winst op maakt is geen issue. Hoe zou u het vinden als de garage u morgen opbelt met het verhaal dat uw net gekochte auto toch niet geleverd gaat worden omdat iemand anders die wil hebben?
Het heeft niets met niet klant vriendelijk te maken, uw auto is verkocht. Zou deze niet doorverkocht zijn geweest had u een kans kunnen hebben.

Magnum007
door Magnum007 Jan 14, 2020 om 23:17
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neodutchio,

Dat is inderdaad de grote vraag:
Wat staat er in het koopcontract?

ne
door neodutchio Jan 14, 2020 om 23:26
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Dat er een afkoopsom opgelegd wordt van 15%.

Magnum007
door Magnum007 Jan 15, 2020 om 00:20
594 Antwoorden / 2 Vragen

15 % van 1000 euro is maar 150 euro....

15 % van 100 000 euro is echter 15 000 euro....

ne
door neodutchio Jan 15, 2020 om 07:23
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Ja, dus?

tijger1
door tijger1 - Jan 14, 2020 om 23:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou dus met uw onderneming geen zaken willen doen, want u vindt blijkbaar dat u zich niet aan een contract hoeft te houden.

Magnum007
door Magnum007 Jan 14, 2020 om 23:19
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger ,

De grote vraag is inderdaad :

Heeft Jolanda getekend voor het inleveren van haar oude auto?

Gaat het om een Fiat Panda of een Rolls-Royce?......;-))))

ne
door neodutchio Jan 14, 2020 om 23:29
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Magnum, heeft u wel eens een auto gekocht met inruil? Er staat prachtig wat er geleverd wordt tegen welke prijs, eventueel bijkomende posten. Daaronder staat altijd de inruil. De nieuwe auto wordt namelijk (gedeeltelijk) gefinancieerd met de afgesproken prijs van de inruil auto. Als dat niet op het contract zou staat zou er geen inruil zijn en zou de aankoop in zijn geheel betaald moeten worden.
Dus natuurlijk staat de inruil op papier en is door beide partijen voor getekend. En om wat voor auto het gaat is totaal niet relevant.

Magnum007
door Magnum007 Jan 15, 2020 om 00:25
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neodutchio ,

Ik lees het niet in het verhaal/ antwoorden van Ts....

En nee, ik heb nog nooit een oude auto ingeruild.....
Ik geef ze meestal kado aan familieleden....

getty
door getty Jan 15, 2020 om 07:24
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ze geeft helemaal geen antwoorden, alleen maar een klaagzang.

Tr
door Trostomaat Jan 15, 2020 om 09:50
239 Antwoorden / Vragen

Het maakt niet uit of het op papier staat of niet. Er is een overeenkomst. Dat weten we omdat TS dat aangeeft, dus erkent.
Voor het bestaan van de overeenkomst doet het ook niet ter zake of de inruilauto veel of weinig waard is.

Gr
door Grunn1 - Jan 14, 2020 om 23:57
1427 Antwoorden / 18 Vragen

U vind het blijkbaar niet normaal dat een bedrijf zich aan de afspraken houdt en u zelf niet.
Hoe zou u het vinden als u volgende week heen zou gaan en uw oude auto in wil leveren en te horen krijgt dat de verkoper uw nieuwe auto aan een ander heeft verkocht?

tdmduc
door tdmduc - Jan 15, 2020 om 09:45
704 Antwoorden / 2 Vragen

Iets met pindakaas vrees ik.....

diumenge
door diumenge Jan 15, 2020 om 19:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Deze?

helaes pindakaas

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 15, 2020 om 19:50
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ook even maar hier: U vindt het antwoord van @JULIOMARINER  helaas maar volstrekt ten onrechte een top antwoord. U bent een overeenkomst aangegaan voor aankoop van een andere auto met o.a. de betaling middels terugleveren van uw nog huidige auto. Dat betekent contractbreuk en ik geef u nu nog een verwijzing naar een wettekst die dan van belang is <a href="http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html" target="_blank">http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html</a> waar de dealer zich kennelijk op beroept. Houd er rekening mee dat uw 'oude' dealer u onjuiste info gaf. Strikt gesproken is een overeenkomst = een overeenkomst en koop = koop. De twee weken betreffen on-line aankopen dus aankopen via webwinkels. Uw oude dealer is uiteraard wel vrij om deze mogelijkheid te bieden voor zijn bedrijf.