Ju
door Juultje60 Feb 12, 2016 om 14:54
Auto & vervoer

Is het mogelijk dat defect OV-chipkaart wordt veroorzaakt door storing bij NS??

Woensdagochtend deed OV-chipkaart (met studentenreisprodukt) van zoonlief wat de kaart moest doen, echter aan het einde van de dag weigerde de kaart. Ok, denk je dan, defect, kan gebeuren, kaart is 3 1/2 jaar oud. Kontakt gezocht met klantenservice NS, zij vertelden mij dat het niet aan de kaart lag maar aan een glasvezelstoring waar men de hele dag mee te maken had gehad! Volgende dag moest de kaart weer zijn werk kunnen doen, maar dit was niet het geval, kaart deed helemaal niks meer! Weer kontakt met klantenservice NS gezocht, storing was voorbij, kaart zou het moeten doen, dan toch misschien defect? Op de vraag of de kaart ook defect kon raken door de storing bij NS, kreeg ik ontkennend antwoord, maar ik vind het te toevallig, nooit wat mee aan de hand met de kaart, er is storing bij NS en kaart raakt defect????? Is het mogelijk dat zo'n defect kan ontstaan door een storing bij NS? NS zit er natuurlijk niet op te wachten dat eventuele defecten op deze manier kunnen ontstaan, maar ik vind het te toevallig en zat er ook niet op te wachten om een nieuwe kaart aan te moeten schaffen a 11 Euro!! Heb defecte kaart nog in bezit, iemand een idee hoe ik er achter kom waarom chip niet meer werkt??

2307 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2016 om 15:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen
10

Een kaart kost € 7,50. Werkt hij ook niet in de bus of zo?

Ju
door Juultje60 Feb 12, 2016 om 15:21
Antwoorden / 1 Vragen

kaart was 11 euro, staat op naam en staat een studentenreisprodukt op!

Ju
door Juultje60 Feb 12, 2016 om 15:22
Antwoorden / 1 Vragen

en werkte ook niet in de bus inderdaad!

Topantwoord

wa
door wandershp - Feb 12, 2016 om 15:07
14 Antwoorden / 2 Vragen
10

Goede middag

Meestal is de antenne gebroken  Hou hem eens onder een lamp zodat er doorheen kunt kijken en je ziet een antenne draadje wat waarschijnlijk gebroken is .

Helaas zij dit waardeloze goedkope kaartjes ,die moeten ze ook kwijt . Dit zullen ze uiteraard niet toe geven . Helaas waardeloze rommel,incl het bedrijf wat er achter staat.

Ju
door Juultje60 Feb 12, 2016 om 15:28
Antwoorden / 1 Vragen

Dat ga ik vanavond eens laten bekijken door manlief, ben benieuwd. Kaartjes kosten nog geen euro om te maken, tja, wie wil niet zo'n winstpercentage?

Ju
door Juultje60 Feb 12, 2016 om 18:29
Antwoorden / 1 Vragen

Je moet waarschijnlijk een hele sterke lamp hebben, wij kunnen niets zien in ieder geval!

Topantwoord

pi
door pieterwolters - Feb 12, 2016 om 18:13
3610 Antwoorden / 0 Vragen
11

Het werkt contactloos, dus een defect aan een NS systeem kan een kaart niet fysiek kapot maken. Het zou anders zijn met een traditionele chipcard: als je daar door een defect een te hoge spanning op zet kan die kapot gaan. Maar daar is hier geen sprake van. Ik denk dat het verhaal van de glasvezelstoring op het moment dat de kaart het niet meer deed puur toeval is.

Ju
door Juultje60 Feb 12, 2016 om 18:28
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de heldere uitleg, dan is het voor mij klaar! De nieuwe kaart is inmiddels al binnen, dus er kan weer gereisd worden!

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Feb 12, 2016 om 18:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen
10

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat de chipkaart door de storing kapot is gegaan. Dan zou dit bij honderden andere reizigers ook gebeurd moeten zijn. Dat had dan echt wel in de media gestaan. Puur toeval dus volgens mij.

De chip van een pinpas doet het soms ook niet, maar na een paar keer 'poetsen op de mouw' doet hij het dan weer. Dit al geprobeerd?

Ju
door Juultje60 Feb 12, 2016 om 21:11
Antwoorden / 1 Vragen

ja. al geprobeerd, is echt defect!

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Feb 12, 2016 om 18:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen
10

Ik neem aan dat het weigeren betrekking had op het in- of uitchecken? Zo ja, zo te lezen (klik hier) had die storing daar helemaal geen betrekking op.

Dus vermoedelijk is die kaart gewoon gesneuveld zonder een verband met die storing.

Ju
door Juultje60 Feb 12, 2016 om 21:16
Antwoorden / 1 Vragen

ja, kon niet in- en uitgecheckt worden, klantenservice NS meldde dat het door storing zou komen, maar kaart deed het dag er op ook niet, zal wel stom toeval zijn dan, maar inmiddels nieuwe kaart binnen, dus kan weer worden gereisd!

Topantwoord

ro
door ronny530 - Feb 12, 2016 om 19:00
2784 Antwoorden / 41 Vragen
10

Als de terminal die de kaart leest geen verbinding met het netwerk kan maken door in dit geval een glasvezelstoring kan men niet in of uitchecken maar de terminal is niet defect. Het ligt duidelijk aan de kaart en niet aan de terminal waar de kaart voorgehouden is maar aan de kaart zelf die door het gebruik defect is gegaan dat het op een moment gebeurt dat er een storing in de terminal is is een geval van pech want als die storing er niet was geweest was de kaart alsnog op die dag kapot gegaan. Stom toevallig gebeuren beide dingen op dezelfde dag maar deze dubbele pech is niet aan de terminal te wijten.

Ju
door Juultje60 Feb 12, 2016 om 21:19
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor heldere uitleg, stom toeval dus, gelukkig maar zou ik bijna zeggen! Inmiddels al in bezit van nieuwe kaart, dus er kan weer gereisd worden!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ni
Niet-op-vakantie - May 2, 2024 om 11:05
Vakantie & reizen

Mag corendon dit zomaar doen?

Goedemiddag,

Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed ... Lees meer

ha
hansenmarja - May 1, 2024 om 16:24
Huishouden & energie
Klacht online bij fysieke winkel

Klacht online bij fysieke winkel

Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer