sk
door skiqpy Jan 1, 2017 om 20:54
Auto & vervoer

Kan ik wil van mijn auto niet verboden worden

Hoe kan een bedrijf als deze niet strafrechtelijk vervolgd worden. Er lopen ontzettend veel civiele zaken, maar dat doet een bedrijf als deze niks. Zit een heel team op internet om alle slechte recencies te verwijderen of te verbloemen. Alle recencies op trustpilot zijn bijvoorbeeld nep. Ze scoren hier een 9,1 terwijl er alleen maar mensen slechte ervaringen hebben. Werkwijze is al volgt. Een acceptabel bod uitbrengen. Vervolgens de onwetende verkoper met een contract verplichten de auto te verkopen. Op locatie worden allemaal gebreken verzonnen. Bewijzen te over! Wanneer worden deze mensen eens aangepakt.

1458 6 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 1, 2017 om 21:06
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Tja, ze zijn keurig ingeschreven bij de KvK en als u van uw auto afwilt, via hun site, is het ook uw risico. Lijkt mij dan. Er zijn toch nog voldoende garages, dealers en weet ik veel wat nog meer, om van uw auto af te komen? Zou het ook zelf liever niet via een internetsite proberen, eerlijk gezegd. (Ook niet via Marktplaats), maar dat is een ander verhaal. Een goede toko laat inderdaad ook slechte recensies staan, dus ook dat zou al een antwoord moeten zijn op uw vraag. Strafrechterlijk vervolgen kost geld, energie, frustratie. Dus dan zou u er "ingeluisd" moeten zijn. U heeft bewijzen genoeg zo u schrijft, dus: wat let u. Hoewel ik daarbij grote twijfels heb.

hutch
door hutch - Jan 1, 2017 om 21:22
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Één voordeel: op deze site hebben zij geen kans........

tijger1
door tijger1 - Jan 1, 2017 om 21:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien moeten dan die verkopers eens wat minder "onwetend" zijn. Als op locatie gebreken worden verzonnen, hoeft men niet ophet lagere bod in te gaan en moet men gewoon vertrekken.

Snapt u niet dat u met tweedehands autohandelaren te maken hebt? Nou niet bepaald de meest vooraanstaande beroepsgroep.

tenormin
door tenormin Jan 1, 2017 om 23:54
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Je bedoelt vast "kopers" @tijger1

brainless
door brainless Jan 1, 2017 om 23:55
324 Antwoorden / 0 Vragen

Dan krijg je alsnog een rekening achteraf... dat is het addertje onder het gras.

tijger1
door tijger1 Jan 2, 2017 om 00:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Die kopers zijn tweedehands autohandelaren. @brainless. Er zit geen adder onder het gras, u moet de overeenkomst lezen.

Wi
door Wil_H - Jan 1, 2017 om 22:08
270 Antwoorden / Vragen

Iedereen weet dat dit soort "bedrijven" nou eenmaal geen liefdadigheidsinstellingen zijn en dat het belang van de klant niet bepaald prioriteit nummer 1 is.
Ga je met dit soort zaken in zee dan weet je al bij voorbaat dat je hooguit de helft van de marktwaarde van je auto gaat krijgen.
Dat er mensen zijn die zich laten overhalen om hun auto voor een appel en een ei weg te geven is triest, maar daar zijn ze zelf bij.
Je bent niet verplicht om je auto te verkopen als het bod je niet aan staat, ongeacht wat er in een eventueel contract staat.

aurora1
door aurora1 - Jan 1, 2017 om 22:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien zouden "onwetende" verkopers zich er meer in moeten  verdiepen, en dat het verboden zou moeten worden dat ze met deze sjacheraars zaken willen doen. Dan is er ook niet steeds gezeur en geklaag over.
Kunt u die van Ikwilvanmijnautoaf niet zelf aanpakken? Dan weet u precies wanneer dat gebeurt.

se
door service iwvmaa - Jan 2, 2017 om 12:08
30 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Skiopy,

Bedankt dat je de moeite neemt om hier je kritiek te uiten. Als ik je bericht lees dan ben je volgens mij ook behoorlijk teleurgesteld in onze dienstverlening. Mijn excuus daarvoor. Wanneer je jouw gegevens mailt naar klantenservice@ikwilvanmijnautoaf.nl dan ga ik kijken of ik nog wat voor je kan doen.

Natuurlijk reageer ik ook graag inhoudelijk even op je bericht. Je geeft aan dat er een groot aantal civiele zaken lopen echter voeren we gelukkig nooit een civiele zaak. We zijn ook heel trots op ons Trustpilot cijfer en ik denk dat je uitspraak uit frustratie is gebeurd maar op dit cijfer hebben we alleen invloed door ons best te doen en een goede service te leveren.

Onze werkwijze is heel duidelijk: ieder bod dat via onze site gedaan wordt door een van de 11.000 aangesloten bedrijven, is gegarandeerd. Als de auto zo is als omschreven mag de koper hier ook absoluut geen wijziging in doen. Helaas heeft een voertuig af en toe een gebrek dat soms zelfs niet bij de verkoper bekend is. Mocht dit een gebrek zijn waardoor de koper extra kosten moet maken om het voertuig in de staat te krijgen waarin hij hem had gekocht, dan mag hij hiervoor een aanpassing in de prijs voorstellen. Jij als verkoper bent niet verplicht om hier mee akkoord te gaan en kunt in dat geval kosteloos van de verkoop afzien.

Mocht je verdere vragen hebben of kan ik wat voor je doen dan hoor ik graag van je.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
Klantenservice