corkoo
door corkoo Jan 5, 2010 om 22:26
Auto & vervoer

Kan OV chipkaart ook als OV studenkaart dienen

Mijn dochter had toen ze 17 was een persoonsgebonden OV chipkaart met foto dus. Nu ze 18 is heeft ze recht op een gratis OV studentenkaart. Bij de IB groep zeggen ze dat ze de oude kaart daarvoor kan gebruiken. Tot op heden is hij niet te activeren. Heb mijn twijfels of ze wel de goeie kaart heeft. Nu zegt de website dat hij vanaf de achternaam met de letter K vanaf 13 jan. is te activeren, maar als nu blijkt dat ze toch nog een andere kaart moet hebben dan wordt het kort dag voor 1 februari. Wie weet hier meer van.

1474 4 Rapporteer

is
door isdanielle - Jan 6, 2010 om 11:41
3 Antwoorden / 2 Vragen

Je kunt inderdaad je oude ov-chip gebruiken om je studentenabonnement te activeren. Het is de bedoeling dat je met je oude chip-kaart de nieuwe op gaat halen bij een 'ophaalpunt', zo kun je het studentenabonnent op je kaart laten zetten die als het goed is dus vanaf 13 januari voor haar klaarstaat om te activeren. Als het goed is heeft zij over dit onderwerp meerdere brieven van de IB-groep ontvangen.

Voor een uitgebreide uitleg check: http://www.studentenov-chipkaart.nl/

Succes ermee

corkoo
door corkoo - Jan 6, 2010 om 14:07
51 Antwoorden / 25 Vragen

Isdanielle, door jouw antwoord weet ik dat het goed zit. Hartelijk dank. We wachten de 13e maar af of het werkt.

at
door atjedu - Jan 6, 2010 om 15:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hebt u aan de IB groep gemeld dat de OV chipkaart met foto, die uw dochter heeft, géén studententen OV-chipkaart is maar een OV-chipkaart voor tram, metro, bus en trein welke voorheen voordeelurenkaart genoemd waar men buiten de spits 40% reductie krijgt in de trein. In dit geval moet uw dochter een andere OV-kaart krijgen voor studenten én niet van bv de NS.

Hoofdconducteur

corkoo
door corkoo - Jan 6, 2010 om 15:13
51 Antwoorden / 25 Vragen

Nee het was een gewone OV chipkaart, persoonsgebonden zonder extra kortingen.
Maar als je de IB-groep belt zegt de ene dit en de andere dat.
Nu wordt er gezegd dat je de het oude jaarabonnement kunt laten zien om gratis te reizen, maar als je nog nooit gehad hebt valt er moeilijk iets te laten zien.
Het juiste antwoord krijg je niet. Het is zo onduidelijk. Voorheen kreeg je een afhaalbericht op het postkantoor en klaar was Kees. Nu laten ze je lange tijd in onzekerheid, terwijl je elke dag met het OV moet. Maar afwachten of de conducteur of chauffeur het allemaal aksepteert zonder te betalen.
In ieder geval bedankt voor uw reactie.