he
door henry@1 Jul 7, 2013 om 11:40
Auto & vervoer

Kan Tango de mensen zomaar belazeren !!

Ik heb de vorige week getant bij Tango , elke donderdag dolle dwaze donderdag bij Tango ,Op deze dag krijg je 15ct korting op Euro 95 en 13ct op Diesel maar bij de afrekening was het helemaal geen 15ct voor mijn benzine .
Op woendag extra niet getank omdat de prijs toen 1,67.9 euro was en donderdags zou 15ct minder zijn .
Ik tankte 37ltr voor 61.01 euro en dus was de prijs 1.64.9 euro , het was 3ct goedkoper dan de rest van de week .!!
Ik heb hier een mailtje over naar Tango Ned. gestuurd en kreeg er deze uitleg over : De 15ct korting werd wel degelijk gehaald want de prijs op dat moment bij andere tankstations en vooral langs de autobaan was 1.79.9 euro en zo kwamen zij aan de korting van 15ct .
Ik vind dit grote oplichting omdat dit nergens op hun borden bij de tankstations staat vermeld dat dit hun berekening van die 15ct is en de prijs die je als korting krijgt !!!!
Kunnen jullie daar niets aan doen ?
Met vriendelijke groet [edit redactie - NAW gegevens verwijderd]

5786 29 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 7, 2013 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

U krijgt de korting op de door de oliemaatschappijen aangegeven advies prijs.
Tango geeft hierop altijd al een korting.
Op de speciale aanbiedingen gaat men uit van de dagelijkse advies prijs, deze wisselt soms per dag en daarop krijgt u de extra hoge korting.
Dus u mag er niet vanuitgaan dat u nog eens 15 ct. extra korting krijgt op de prijs waarop al korting is gegeven.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2013 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag, henry@1, wat mein33 schrijft is juist. Misschien kunt u met behulp van
klik iets bij u in de buurt zoeken waar het echt aantrekkelijk is om voordeliger te tanken. Veel succes.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2013 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de radio reclames van tango wordt wel degelijk gezegd dat de korting word gegeven over de adviesprijs.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2013 om 08:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

De Tango hier in de buurt zit rond de 12 cent onder de landelijke bruto prijs en daar komt op de actiedagen nog 3 cent extra bij, dus dan is het die 15 cent waar ze mee adverteren.
Je had toch niet gedacht dat er na de gebruikelijke kortingsprijs nog eens 15 cent extra af gaat toch, want dan waren ze heel snel op de fles?

ve
door verwijderd - Jul 8, 2013 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op www.athloncarelease.com
Hier kunt u op postcode (alleen 4 cijfers) kijken welk benzinestation het goedkoopste is.
Het zijn actuele prijzen.
Maak hier, als niet leaserijder, al jaren gebruik van.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2013 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het werk als volgt (voorbeeld) :

Gisteren was de Gemiddelde Landelijke Advies Prijs voor Euro 95 : € 1,801 per liter

De korting wordt gerekend vanaf de GLAP dus € 1,801 - € 0,150 = € 1,651 per liter

Gisteren was de Tango pompprijs voor Euro 95 : € 1,699 per liter

De effectieve korting is daarom de Tango pompprijs min de LAP korting: € 1,699 - € 1,651 = € 0,048 per liter

Alle leveranciers van brandstof gaan uit van de Landelijke Advies prijs voor het geven van korting. Verder beschouwen zij de lagere pomprijs als een deel van de te vergeven korting. De totale korting zit dus als voor een groot deel in de pompprijs en de effectieve korting is vaak een 'extra' van een aantal centen.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2013 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen lezen niet meer hè, worden ze moe van (lees jij dit nu wel voel dan dus niet aangesproken) Dan krijg je dit soort "misstanden"..

Overigens had je een stuk beter bij de oosterburen kunnen tanken is nog meer "korting"

ve
door verwijderd - Jul 8, 2013 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op maandag 8 jul 2013, 13:40: Mensen lezen niet meer hè, worden ze moe van (lees jij dit nu wel voel dan dus niet aangesproken) Dan krijg je dit soort "misstanden"..

Overigens had je een stuk beter bij de oosterburen kunnen tanken is nog meer "korting"

Bij de "oosterburen" tanken is een fantastich voorstel, dat ik daar nou niet zelf op ben gekomen, dom, dom, dom.
Moet dan echter wel minimaal 180 km. rijden (heen- en terugreis) naar het eerstvolgende "oosterburen" benzienestation en vraag mezelf af of er dan toch nog van voordeel sprake zou kunnen zijn.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2013 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

€ 1,679 is de prijs met € 0,12 korting per liter op de adviesprijs van € 1,799.

Op dolle donderdag is bij Tango de totale korting dan die dag € 0,15 per liter en de eindprijs € 1,649 per liter.

Het bedrag van € 1,647 betaal ik doorgaans bij de MAKRO!

Gelet op je woonplaats, dicht bij die Deutsche Grenze, kun je beter in Deutschland tanken.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2013 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gelet op je adres, woonplaats Noord-Limburg, dicht bij die Deutsche Grenze zou ik zeker de grens met Duitsland overgaan, daar betaalde ik afgelopen donderdag 'Super (Euro 95)' € 1,534 bij de Esso (in Aachen)! De brandstofprijzen zijn beduidend lager in Deutschland. Het loont meer om in Deutschland te tanken.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2013 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

mein33 schreef op maandag 8 jul 2013, 13:56: Bij de "oosterburen" tanken is een fantastisch voorstel, dat ik daar nou niet zelf op ben gekomen, dom, dom, dom.
Moet dan echter wel minimaal 180 km. rijden (heen- en terugreis) naar het eerstvolgende "oosterburen" benzinestation en vraag mezelf af of er dan toch nog van voordeel sprake zou kunnen zijn.

Als je slim, slim, slim bent wel.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2013 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

mein33 schreef op maandag 8 jul 2013, 11:27: Kijk eens op www.athloncarelease.com
Hier kunt u op postcode (alleen 4 cijfers) kijken welk benzinestation het goedkoopste is.
Het zijn actuele prijzen.
Maak hier, als niet leaserijder, al jaren gebruik van.

Klopt het dat ik bij 'n Autobedrijf uitkom,waar kan ik m'n postcode intoetsen?
Ann.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2013 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

anenhar schreef op maandag 8 jul 2013, 15:39:
mein33 schreef op maandag 8 jul 2013, 11:27: Kijk eens op www.athloncarelease.com
Hier kunt u op postcode (alleen 4 cijfers) kijken welk benzinestation het goedkoopste is.
Het zijn actuele prijzen.
Maak hier, als niet leaserijder, al jaren gebruik van.

Klopt het dat ik bij 'n Autobedrijf uitkom,waar kan ik m'n postcode intoetsen?
Ann.

Even Googlen op "Athlon care lease brandstofprijs"
Postcode (4 cijfers) invoeren, brandstofsoort kiezen en de afstand tot de opgegeven postcode.
Alle Nederlandse postcode's zijn bruikbaar voor het geval u elders moet tanken.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2013 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op maandag 8 jul 2013, 15:33:
mein33 schreef op maandag 8 jul 2013, 13:56: Bij de "oosterburen" tanken is een fantastisch voorstel, dat ik daar nou niet zelf op ben gekomen, dom, dom, dom.
Moet dan echter wel minimaal 180 km. rijden (heen- en terugreis) naar het eerstvolgende "oosterburen" benzinestation en vraag mezelf af of er dan toch nog van voordeel sprake zou kunnen zijn.

Als je slim, slim, slim bent wel.

Drie tips samengevoegd blijkt we heel erg slim. Toch maar even niet.
Bedankt voor de tips.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2013 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruikersnaam:
henry@1
Level:
Datum:
zondag 7 jul 2013, 11:40
Categorie:
Auto & Vervoer - Brandstof
Antwoorden:
Trefwoorden:
Pure oplichting en misleiding van de klanten die bij Tango tanken !!

*In elk geval is er 1 Nederlander (de TS henry@1) die van mening is dat hier sprake is van:

"Pure oplichting en misleiding van de klanten die bij Tango tanken !!" (zie bij Trefwoorden)

ve
door verwijderd - Jul 8, 2013 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

hahahahah ja je krijgt die korting op de advies prijs , de advies prijs nu is 1, 79,9 zag ik net

ve
door verwijderd - Jul 8, 2013 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

en daar kan je echt helemaal niks aan doen

ve
door verwijderd - Jul 8, 2013 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

*en toch is dat labren op zijn minst misleidend te noemen

*de supermarkten korten ook niet vanaf de adviesprijzen

*als ah adverteert met 30% bonuskorting dan wordt die korting berekend vanaf de gewone prijs (die al middels een korting tot stand kwam) en niet vanaf de adviesprijs

*ik kan er dus wel begrip voor opbrengen dat de TS dit oplichting dan wel misleiding noemt

ve
door verwijderd - Jul 8, 2013 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oplichting, OK. Maar dat gebeurt niet door Tango, maar door de Nederlandse overheid. Door de heffingen op brandstof is de benzine (bijna) nergens duurder dan in Nederland.
Zie: http://www.brandstofprijzen.info/brandstofprijzen-europa.php

ve
door verwijderd - Jul 8, 2013 om 21:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

mein33 schreef op maandag 8 jul 2013, 17:56:
anenhar schreef op maandag 8 jul 2013, 15:39:
mein33 schreef op maandag 8 jul 2013, 11:27: Kijk eens op www.athloncarelease.com
Hier kunt u op postcode (alleen 4 cijfers) kijken welk benzinestation het goedkoopste is.
Het zijn actuele prijzen.
Maak hier, als niet leaserijder, al jaren gebruik van.

Klopt het dat ik bij 'n Autobedrijf uitkom,waar kan ik m'n postcode intoetsen?
Ann.

Even Googlen op "Athlon care lease brandstofprijs"
Postcode (4 cijfers) invoeren, brandstofsoort kiezen en de afstand tot de opgegeven postcode.
Alle Nederlandse postcode's zijn bruikbaar voor het geval u elders moet tanken.

Gelukt! Ann

ve
door verwijderd - Jul 9, 2013 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

korting of geen korting
maar hoe kan het dan dat bij alle benzine pompen de prijzen zover uiteen lopen
waarom niet gewoon 1 prijs van € 1,65 en dat bij alle pompen , dan ben je gelijk van het zoeken naar de goedkoopste af.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2013 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

vedion schreef op dinsdag 9 jul 2013, 00:03: korting of geen korting
maar hoe kan het dan dat bij alle benzine pompen de prijzen zover uiteen lopen
waarom niet gewoon 1 prijs van € 1,65 en dat bij alle pompen , dan ben je gelijk van het zoeken naar de goedkoopste af.

Omdat dat wettelijk verboden is. Daarvoor moeten namelijk prijsafspraken worden gemaakt, waardoor er geen concurrentie meer is.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2013 om 00:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is vandaag weer kortingsdag! Totaal dus € 0,15 korting i.p.v. de gebruikelijke € 0,12 per liter brandstof.

Twee weken terug betaalde ik in Aachen-Zentrum bij de ESSO voor € 1,537 en als ik dan had geweten dat het kon, voor € 1,497 je Liter Euro95E10!

Euro95E10: mijn FIAT PANDA 85 PK rijdt als een tierelier (190 km/h op de teller) met een verbruik van 1:17,1 km. per liter. Dit even terzijde genoemd hebbend.

ve
door verwijderd - Dec 13, 2013 om 09:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon onzin .Scheelt bijvoorbeeld met andere pompen ( Euro 95 ) maar 1 cent Op andere dagen zijn ze zelfs nog 4 cent duurder dan Esso , Shell en Total .
Of bij Argos ( alleen met pinnen bij de pomp )soms voor dezelfde prijs maar dan de hele week .

http://www.athloncarlease.com/athlon-nl/u-bent-wagenparkbeheerder/Diensten/brandstofprijs/

ve
door verwijderd - Jun 2, 2015 om 18:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is nu 2015 en ja hoor we worden weer belazerd met 0,15 cent korting (Tango), maar dit is wel algemeen bekend in dit land dat je voor een habbekrats belazerd wordt, hier moet je maar aan wennen zolang je hier woont.
Kom net uit Duitsland waar je echt voor minder dan 0,15 aan de tank kunt tanken.
1Ltr 95 loodvrij (voor hun en ouderwetsbegrip), Bleifrei bestaat niet meer. Euro1.46 aan de tank.

ve
door verwijderd - Jun 2, 2015 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@prlwgn,

Je wordt helemaal niet 'belazerd', maar blijkbaar wilde je dit even kwijt in dit oude topic.
Er is al gezegd dat Tango 15 cent oftewel € 0,15 (en dus géén 0,15 cent!) korting op de landelijk vastgestelde adviesprijs geeft.
En dat je in Duitsland goedkoper tankt dan hier is allang bekend.

ve
door verwijderd - Jun 2, 2015 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar als we allemaal in Duitsland gaan tanken moet de overheid nog meer bezuinigen op essentiële zaken die belangrijker zijn dan een beetje extra betalen voor een tank brandstof.

ve
door verwijderd - Jun 2, 2015 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

pieterwolters schreef op dinsdag 2 jun 2015, 20:22: Maar als we allemaal in Duitsland gaan tanken moet de overheid nog meer bezuinigen op essentiële zaken die belangrijker zijn dan een beetje extra betalen voor een tank brandstof.

We betalen hier nog niet genoeg andere belastingen en als men de wacht dicht draait kunnen veel meer mensen werken .Heeft bij de grenspompen al veel banen gekost maar wees gerust ik en vele andere wonen in de randstad .

ve
door verwijderd - Jun 2, 2015 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op dinsdag 2 jun 2015, 18:24: @prlwgn,

Je wordt helemaal niet 'belazerd', maar blijkbaar wilde je dit even kwijt in dit oude topic.
Er is al gezegd dat Tango 15 cent oftewel € 0,15 (en dus géén 0,15 cent!) korting op de landelijk vastgestelde adviesprijs geeft.
En dat je in Duitsland goedkoper tankt dan hier is allang bekend.

Vroeger had je ook adviesprijzen in Electronica winkels .Net zulke onzin maar we hebben tegenwoordig goede vergelijkingsites ook voor de pompen athloncarlease.com/athlon-nl/u-bent-wagenparkbeheerder/Diensten/brandstofprijs/