jj
door jjtv Oct 16, 2024 om 13:43
Auto & vervoer

Kenteken

Hallo, ik rij ook in de auto van mijn dochter maar zij houd het kentekenpasje bij haar.
Maar wat moet ik dan laten zien als ik eventueel aangehouden wordt?

Gr. John

6306 15 Rapporteer
Ja
door JannyBoe - Oct 16, 2024 om 13:44
584 Antwoorden / Vragen

Het kentekenpasje uiteraard anders kunt u een boete krijgen.

A van Kampen
door A van Kampen - Oct 16, 2024 om 14:09
28 Antwoorden / Vragen
ne
door neodutchio - Oct 16, 2024 om 15:43
5258 Antwoorden / 12 Vragen

U zal niet zo snel aangehouden worden voor het niet bijhebben van een kentekenpasje. U kunt wel staande gehouden worden en een boete krijgen.

sw
door swat1500 - Oct 16, 2024 om 16:00
3865 Antwoorden / 0 Vragen

Dan bent u mogelijk in overtreding. Er wordt echter niet vaak meer gecontroleerd op aanwezigheid van de kentekencard. De kans op een boete is dus klein.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 16, 2024 om 16:27
2276 Antwoorden / Vragen

U moet in principe uw rijbewijs en het kentekenbewijs bij u hebben als u een auto bestuurd. Uw dochter moet u dat kentekenbewijs dus meegeven en anders riskeert u een boete.

mahadma
door mahadma - Oct 16, 2024 om 19:43
11738 Antwoorden / 52 Vragen

Als u de auto gebruikt en er een prent komt voor het kenteken pasje wat u niet heeft, zou ik dochter de prent laten betalen wegens weigeren.

rj
door rjw - Oct 16, 2024 om 20:20
3383 Antwoorden / 5 Vragen

Je vriendelijkste gezicht in de hoop dat de agent slechts vraagt om het kentekenbewijs later te komen showen op een politiebureau.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 16, 2024 om 23:33
1876 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte John,

Ik raad u aan om van alles een kopie te maken.

Als de politie erop staat en vraagt u of u de originele papieren op het politiebureau kan brengen later op de dag.

Als u met de auto maar het buitenland gaat, raad ik u wel aan om de originele papieren mee.te nemen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 21, 2024 om 10:40
16983 Antwoorden / 202 Vragen

@GA : indien uitsluitend een kopie getoond kan worden is er toich echt sporake van een overtreding en is het dan afhankelijk van 'de vriendelijkheid' een agent wat die doet. En dat kan dan toch echt wel een 'bon' zijn.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 21, 2024 om 10:56
1876 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Heremiet Kreeft,

Het klopt wat u zegt, maar in de praktijk wordt zelden naar papieren gevraagd als de gegevens op de kentekenplaat correct zijn : dus als de auto verzekerd is, een geldige APK heeft en er netjes motorrijtuigenbelasting voor wordt  betaald.

mahadma
door mahadma - Oct 17, 2024 om 00:09
11738 Antwoorden / 52 Vragen

Mogelijke boete zou 50 euro plus adm zijn.

mo
door mof - Oct 21, 2024 om 11:24
3621 Antwoorden / 3 Vragen

HA MAhadma: "je dochter laten betalen wegens weigeren". Zo werkt het niet. Iedereen die een voertuig bestuurt is zelf verantwoordelijk om de juiste documenten mee te brengen. Anders gewoon niet rijden.

mahadma
door mahadma Oct 21, 2024 om 12:07
11738 Antwoorden / 52 Vragen

Als pa /ma MOET rijden en kind onder geen beding het pasje meegeeft, dan is het volledig terecht dat kind mag betalen.

Ozymandias
door Ozymandias Oct 21, 2024 om 12:24
222 Antwoorden / Vragen

Nee, want op dat moment hadden Pa of Ma gewoon nee moeten zeggen in plaats van het slechte voorbeeld te geven.

Dat is de verantwoordelijkheid van elke bestuurder maar dat lijk je niet goed te snappen.

be
door bemoei-al - - Oct 21, 2024 om 11:43
1 Antwoorden / Vragen

Heeft uw dochter u ook bij de autoverzekering aangemeld als regelmatige bestuurder? Want let op:

De verzekeraar kan niet controleren of de regelmatige bestuurder iemand anders is dan de aanvrager. Het is aan jou om dit naar waarheid in te vullen. Doe je dit niet dan kan dit gevolgen hebben voor de eventuele vergoeding van schade. Komt de verzekeraar er bij een schade achter dat iemand anders dan de aanvrager de regelmatig bestuurder is? Dan betaal je de schade mogelijk zelf. Ook kan je autoverzekering worden opgezegd.

ba
door bakkersjors - Oct 21, 2024 om 12:11
50 Antwoorden / 0 Vragen

Makkelijk het kentekenpasje gewoon IN de auto laten liggen.
Bij evt. diefstal kan de dief er toch niks mee , want die heeft de meldcode niet.
Jij blij, dochter blij, politie blij.

ChrisBudel
door ChrisBudel - Oct 21, 2024 om 14:40
1 Antwoorden / Vragen

Als u zelf geen verzekering kon afsluiten of alleen tegen zeer hoge kosten, kunt u een groot probleem hebben of krijgen...of uw dochter....

Jo
door JohnnyH - Oct 21, 2024 om 19:26
29 Antwoorden / Vragen

U weet het vast wel.
Het kentekenbewijs indien daar om wordt gevraagd.
Er wordt bekeken of er een app voor de telefoon kan worden gemaakt maar zo lang die er niet is blijft het bij het oude.