mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Oct 14, 2024 om 09:11
Geldzaken & recht

Wat is een goede hypotheekverstrekker?

Als je een geschikte hypotheek zoekt voor de aankoop voor een woning let je op wie de laagste hypotheek biedt. Maar wat maakte precies de ene hypotheekverstrekker beter dan de andere? Ben benieuwd wat beste de aandachtspunten zijn volgens de ervaringsdeskundigen alhier.

2059 11 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Oct 14, 2024 om 12:06
11738 Antwoorden / 52 Vragen

Lees reviews, en vraag anderen met praktijk ervaring.

Ja
door JannyBoe - Oct 14, 2024 om 12:55
584 Antwoorden / Vragen

Die vraag is zo onmogelijk te beantwoorden.
Het begint met uw wensen. Wat wilt u?

Leeftijd, inkomsten, liever constante maandelijkse lasten of zo snel mogelijk aflossen, deel aflossingsvrij of niet, extra aflossen in de toekomst, hoe wilt u uw eventuuale partner/kinderen achterlaten voor het geval u komt te overlijden voordat de hypoltheek is afgelost, dekking bij arbeidsongeschiktheid etcetera etcetera.

Laat u voorlichten bij geldverstrekkers en/of hypotheekadviseurs en kijk ook eens bij online vergelijkers.

sw
door swat1500 - Oct 14, 2024 om 13:47
3865 Antwoorden / 0 Vragen

Van belang in alle gevallen is onder welke voorwaarden de hypotheek wordt verstrekt.
Die voorwaarden zullen de doorslag moeten geven met welke hypotheek verstrekker je in zee wil gaan.

lo
door lovewinnie - Oct 14, 2024 om 15:02
1231 Antwoorden / 1 Vragen

Klantenservice vind ik ook belangrijk. Hoe snel reageren ze op vragen. Zoek op reviews. En verder de voorwaarden.
Wij zijn toen de tijd bij ing uitgekomen. Iets meer rente. Kregen net wat minder hypotheek maar de voorwaarden waren goed en het voelde goed.

Janzegt
door Janzegt - Oct 14, 2024 om 15:04
160 Antwoorden / Vragen

Inmiddels heb ik mijn 4e huis en ook hypotheek en kijkend hoe alles is gegaan kan ik u maar één antwoord geven. Uw persoonlijke omstandigheden bepaald wat de beste hypotheek en hypotheekverstrekker is voor u en uw situatie.
Als u een hypotheek zoekt, ga naar een financieel adviseur en die kijkt naar uw omstandigheden, kent de producten, de combinatie van producten die verstrekkers soms hebben en geeft u advies. Ja en financieel adviseur kost geld, maar een hypotheek is iets meer dan een broodje bij de warme bakker. En het klinkt gek, maar de hypotheek met de laagste rente is niet altijd de betere hypotheek. Zoals al gezegd, uw situatie is bepalend.

rj
door rjw - Oct 14, 2024 om 19:56
3383 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is heel persoonlijk. Wil je 20% per jaar extra kunnen aflossen? Wil je de lening (en de voorwaarden!) mee kunnen nemen naar een volgende woning? Hie belangrijk vind je persoonlijk advies in de buurt of is het goed om wat verder te rijden of zaken telefonisch of via video te bespreken? Zomaar een paar dingen die bepalen of een geldverstrekker een goede keuze is voor iemand.

1paul
door 1paul - Oct 17, 2024 om 07:57
3345 Antwoorden / 0 Vragen

de laagste rente is niet altijd heilig wat mij betreft, de voorwaarden die eraan hangen zijn net zo belangrijk, bijv. hoeveel mag je extra aflossen of hoe word er omgegaan met je als je eens een aflossing niet kan doen!!

alexishoop
door alexishoop - Oct 19, 2024 om 21:36
563 Antwoorden / 6 Vragen

geen, spaar eerst minimaal 80% en koop later. kijk eerst of er "oud" geld in de familie zit, die tegen een vaste aflossing willen lenen. wie een banken hypotheek neemt is tegenwoordig dief van zn eigen vermogen.

Ja
door JannyBoe Oct 20, 2024 om 07:15
584 Antwoorden / Vragen

Met de huidige gemiddelde prijs van een koopwoning zou je dan eerst 334.400 euro zelf moeten sparen? Ongeacht een dik of dun salaris?
Beetje onwaarschijnlijk.

gerbera
door gerbera Oct 21, 2024 om 16:38
7478 Antwoorden / 14 Vragen

wie een banken hypotheek neemt is tegenwoordig dief van zn eigen vermogen.

Dan lopen er heel wat dieven rond op deze aardkloot. En de grootste graaier in uw eigen vermogen is wel de belastingdienst. Dus een hypotheek nemen is zo slecht nog niet, krijgt je nu nog wat van de betaalde rente terug.

Li
door Liesmal9 Oct 22, 2024 om 16:02
12 Antwoorden / 8 Vragen

Het kan wel uitmaken of je een goede (eerlijke) adviseur hebt. Heb deze al bijna 25 jaar, heeft in Ammerzoden zijn kantoor.
Kan ook op de nomenatie voor beste werkgever.
Geeft mij altijd eerlijk advies, denkt mee, komt met voorbeelden van leningen die bij mij passen.
Heb al meerdere woningen gekocht en verkocht, zelfs meerdere malen zonder makelaar.
Vind ook zo iemand en deel je zorg met deze persoon.  SUCCES.

Ja
door JanNimwegen - Oct 20, 2024 om 12:15
8 Antwoorden / Vragen

Deze vraag is inderdaad niet te beantwoorden, een hypotheek is soms standaard, maar vaak maatwerk.

Let op de kwalificaties van de adviseur die je raadpleegt. Als je wilt verhuizen en een nieuw huis koopt, dan kan een hypothecair planner erg goed zijn, die hebben veel kennis en kijken naar alle aspecten van je plannen. Veel belangrijker dan een rentekorting van 0,1%.

hereistom
door hereistom - Oct 22, 2024 om 17:33
757 Antwoorden / 1 Vragen

Ons advies is Florius al vele jaren zeer goed.

https://www.florius.nl/