le
door lemmens85 May 24, 2013 om 13:48
Auto & vervoer

Kia picanto

ik heb een kia pianto 1.2 gekocht 14-05-2013, word over 2maanden gelevert.
nou zie ik op internet dat het een benzine slurpper is.
kan ik de koop annuleren

2284 13 Rapporteer

harrie
door harrie - May 24, 2013 om 14:29
765 Antwoorden / 36 Vragen

Het is geen echte benzineslurper, alleen verbruikt hij aanmerkelijk meer dan in de folder is aangegeven. Die opgave is conform de voorgeschreven Europese meetmethode en is heel optimistisch, zoals ook bij alle andere merken.
Ga er maar van uit dat u hem moet afnemen....
Volgende keer eerst informatie zoeken voordat u uw handtekening zet.

Ex-Haagsche Harrie

tijger1
door tijger1 - May 24, 2013 om 14:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien hebben ze hem ook in diesel uitvoering en kunt u nog ruilen. Dan hebt u een olie slurper.:-)

Natuurlijk kunt u de koop niet annuleren. Dat geldt voor alle auto's.

valerius-2
door valerius-2 - May 24, 2013 om 14:50
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja u kan dat doen maar dat kost een heleboel geld als vergoeding voor het ongedaan maken van de koop. Staat in de voorwaarden van de opdracht die u heeft gegeven.

Apetjoek
door Apetjoek - May 24, 2013 om 14:52
234 Antwoorden / 16 Vragen

Kip Pikant kan je ook zelf klaar.......
sorry verkeerd gelezen;-}

kaasbroodje
door kaasbroodje - May 24, 2013 om 15:09
937 Antwoorden / 2 Vragen

Het brandstof verbruik ligt voor 75% aan uw eigen voeten werk ;)
In rij in een oudere Citroën saxo ( 1,1 ) uit '96 en ik rij daar bijna 1 op 17 mee ( stadsverkeer ) volgens de opgave zou ik 1 op 15 moeten rijden in de stad... Dus ja het kan wel ;)

Overigens heb ik wel wat tips:
1. Airco uit in de stad, dat slurpt!
2. geen start stop systeem? zet de motor uit bij een kruising waarvan je weet dat er even staat, dit kan veel schelen als je kijkt naar deze rekensom:
stel u rijdt 1 op 15 in de stad.
Een motor stationeer gebruikt +/- 1 liter per uur ( 4 cilinder, dit is minder voor 3 cilinders en meer voor motoren met meer cilinders )
Dat komt neer op 1000 ml per 3600 seconden, welke weer uitkomt op 0.2777 ML per seconden ( ongeveer ).
Op één milliliter rijdt u ongeveer 15 meter ( 15 km is 15.000 meter delen door 1000, want een liter is 1000 ML )
Laten we nu makkelijk 0,25 milliliter pakken per seconden, dat is een kwart van 1. En we nemen onze 15 meter per ML en delen dat door 4. Dan bespaar je 3,75 meter per seconden al je de motor uitzet.

Dit kan bij een stoplicht waar je 60 seconden moet wachten oplopen tot 225 meter per minuut, ik zou zeggen reken daar maar mee verder! je hebt een klein verlies voor het starten van de motor, maar dat kost eigenlijk niet al te veel energie ( kan ook niet, 12V startmotor met 1000 ampère zou zelfs maar een beetje stroom pakken: 12V x aantal ampère = watt ( per uur ) delen door 3600 ( aantal seconden per uur ) = 3,3 watt per seconden, zeg dat de motor start in hooguit 3 seconden ( ik hoop toch echt eerder maar goed, als voorbeeld ) dan ben je 10 watt kwijt, dat is niks. en zoveel gebruikt een vrachtwagen niet eens :P )

Iemand met een wiskunde knobbel die denkt dat het verkeerd is? ik heb dit zelf al een tijd uitgerekend en het werkt bij mij echt, maar ja niemand heeft er ooit aan getwijfeld. Als ik ongelijk heb hoor ik het graag. ( Alle genoemde hoeveelheden zijn als voorbeeld en kunnen afwijken naar omstandigheden )

ar
door arhaal - May 24, 2013 om 16:04
5 Antwoorden / 1 Vragen

benzine slurpper? valt wel mee... maar hangt ook vanaf hoe u met uw auto omgaat en gebruikt.

grindweg
door grindweg - May 24, 2013 om 22:08
2308 Antwoorden / 28 Vragen

de koop annuleren kan zie voorwaarden op overeenkomst.
ook op de bovag site vind u info.
maar daar kunt u veel benzine voor kopen.
er is geen auto die verbruik cijfers uit het boekje haalt.
veel rijplezier met uw pianto/pikanto

sl
door slobberbone - May 24, 2013 om 23:06
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=lemmens85 schreef op vrijdag 24 mei 2013, 13:48]ik heb een kia pianto 1.2 gekocht 14-05-2013, word over 2maanden gelevert.
nou zie ik op internet dat het een benzine slurpper is.
kan ik de koop annuleren

Is niet handig om eerst voertuig na te trekken, u koopt eerst en komt 10 later er achter dat hij niet zo zuinig is.

Ik was ook niet onder de indruk van die cijfers mijn 13 jaar oude ruim 1000 kilo wegende benzineslurper doet ook nog 1op 15 in de stad en tot 1op 17 gecombineerd :)

holstein
door holstein - May 25, 2013 om 13:45
922 Antwoorden / 16 Vragen

De opgegeven zuinigheid van een auto wordt alleen gemeten via een bepaalde rekenmethode en er komt geen enkele kilometer in de praktijk aan te pas.
Het wordt maar uitgerekt om maar de beste score te halen, maar er klopt natuurlijk geen zak van.
Tja benzineslurper, maar u kunt natuurlijk niet van berichten en geruchten uitgaan dat het een benzineslurper is, dat zult in de praktijk moeten gaan ervaren en lijkt mij geen reden om een koop kosteloos te kunnen annuleren, want u hebt de auto nog niet eens.

dearagain
door dearagain - May 25, 2013 om 14:27
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*ga eens praten met de dealer

ro
door ron530 - May 25, 2013 om 14:33
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Met excuus maar aan het brandstofgebruik van de Kia Picanto zijn hele uitzendingen besteed. Kosteloos afbestellen op basis van verkeerde informatie gaat hem niet worden.

bobmalooga
door bobmalooga - May 27, 2013 om 10:43
229 Antwoorden / 7 Vragen

Wij hebben zo'n ding (hyundai Atos, is hetzelfde) en je haalt als je rustig rijdt 1:12 tot 1:13, niet echt zuinig voor zo'n klein autootje, onze vorige swift was in ieder geval een stuk zuiniger 1:16.

me
door mein33 - May 27, 2013 om 14:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U heeft deze auto toch niet alleen gekocht vanwege het zgn. lage benzineverbruik, er zullen meerdere redenen zijn waarom u deze auto kocht.
Als u zich echter nu uitsluitend laat leiden vanwege een hoog benzine verbruik dan bent u wel heel erg makkelijk beïnvloedbaar door deze cijfers. De door de fabrikant aangegeven cijfers zijn nooit conform het verbruik in de praktijk en de berichten over het slurpen van brandstof komen voort uit het ongenoegen over deze prachtige cijfers die niet kunnen worden gehaald. De waarheid ligt ergens in het midden en zal, mits een normale rijstijl wordt gehanteerd, in de praktijk best meevallen.
Gelet het type auto zult u ook geen echte km. vreter zijn en zal het voor uw portemonnee allemaal best meevallen.
Laat u niet gek maken en geniet van uw nieuwe auto en maak veel veilige kilometers.