ma
door matena Nov 9, 2004 om 19:12
Auto & vervoer

Kia

Sinds jaren VW rijder, maar begin me te storen aan de VW garage hier, bij binnenkomst zie je ca 4 desks met allemaal drukdoende mensen die als je aan de beurt ben net doen of het heel gewoon is om 60 euro voor een paar ruitenwissers te vragen. Ik bedoel dat al die mensen die met reparatie niet veel van doen hebben wel betaald moeten worden, mijn plan is dus over te stappen op Kia omdat die in meestal wat kleinere garages worden verkocht en de overhead dus niet zo extreem zal zijn. Ik zoek een wat hoger model (ivm rugklachten) wie kan me info verschaffen?

4897 11 Rapporteer

cats
door cats - Nov 10, 2004 om 13:52
153 Antwoorden / 16 Vragen

Tja, dan moeten we toch wat meer info hebben:  hoe oud mag het zijn?? en wat mag het dan wel kosten??

ma
door matena - Nov 10, 2004 om 13:54
1 Antwoorden / 2 Vragen

Bedoeling is nieuw en bedoeling met hoog is zo iets als een multipla van fiat

cats
door cats - Nov 10, 2004 om 14:59
153 Antwoorden / 16 Vragen

Een vraag naar automerken is heel persoonlijk. Heb je b.v. en bepaalde auto in gedachten, dan kun je gericht naar ervaringen vragen. Zelf zou ik eens op internet rondkijken en wat tests lezen. Klik b.v. eens op automerken en je hebt al een begin. Verder is er via Google genoeg gerichte informatie te vinden. Succes.

ge
door gerrit55_1 - Nov 12, 2004 om 23:19
5 Antwoorden / 6 Vragen

Matena,ik zou het echt niet doen als ik jou was,een kia kopen!!!!!!!!!nu heb je het in je rug,maar van één kia kopen wordt je zowat overspannen van,ze leveren hem echt niet,wij hebben er een in december 2003 gekocht,deze zou afgeleverd worden in maart 2004,maar tot nu toe nog geen kia,de dealer reageerd negens meer op,onze advocaat is nu bezig om bij de importeur iets af te dwingen ook deze reageerd gewoon niet,als ze niet reageren zit je alsnog wij wachten gewoon af.Lees maar bij me naam hoe alles in werking is gegaan.MAAR KOOP NOOIT EEN KIA IN UTRECHT IN OVERVECHT!!!!!

GROETEN GERRIT

cats
door cats - Nov 12, 2004 om 23:48
153 Antwoorden / 16 Vragen

Zelf rijd ik geen Kia, dat een merk zo onbetrouwbaar zou zijn als hierboven wordt gemeld, kan ik me haast niet voorstellen. Dat zal aan een individuele garage/dealer liggen. Dus kun je hooguit melden, koop niet bij garage "huppeldepup" want dat is niks. Ik ken mensen, die zijn zeer lovend over een Kia.

user123
door user123 - Nov 12, 2004 om 23:52
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Iets hoger ? De Kia Sorento vindt ik persoonlijk een wrede bak. Wat de ruitenwissers van deze auto kosten weet ik niet.

hidkees
door hidkees - Nov 13, 2004 om 11:23
41 Antwoorden / 5 Vragen

Het is wel van belang, dat een Kia moeilijk in te ruilen is bij een ander merk. De Kia's zijn wel goedkoop maar als de inruilwaarde (misschien ook bij inruil tegen een andere Kia) laag is, ben je uiteindelijk toch duur uit. Ik zou toch een Japans merk adviseren (veel modellen worden trouwens in Europa gemaakt): ik heb zelf prima ervaringen (ik heb voor de derde keer een Nissan) en ook uit onafhankelijke onderzoeken blijkt steeds de grote betrouwbaarheid, al zijn er enkele uitzonderingen (kijk bijv. in de Consumentengids). volgens mijn ervaringen zijn de inruilprijzen prima en onderdelen en onderhoudsbeurten zijn niet erg duur en de service is goed.

da
door dageraad - Nov 21, 2004 om 18:17
4 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk gewoon eens op de kia site! daar is alle info over de modellen te vinden.er is zelfs een occasion afdeling met bijv.56 kia's carnival, hetgeen een hoog model is, beginnend vanaf zo'n 10.000 euro.verder moet je van een kia natuurlijk niet de VW kwaliteit verwachten.toyota lijkt mij dan geschikter en heeft ook veel keus in modellen. Als u zelf wat klein van stuk bent is het voor u wel de ideale auto, wij zeggen namelijk altijd   K abouters   I n   A uto's.(graje)

door 500379425 - Feb 28, 2005 om 15:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag me af of de overstap naar een merk als KIA wel zo handig is gezien de niet al te beste verhalen over dit automerk. Bedenk wel dat een VW nog altijd een Duits automerk is en Koreaanse degelijkheid wint het bijlange niet bij Duitse degelijkheid. In plaats daarvan overweeg eens bij een andere VW garage langs te gaan die kleiner is in omvang of gewoon een andere VW-gagage.

Ikzelf rijd een Renault en deze is in onderhoud bij een kleine Renault-dealer in Maarn en de service is buitengewoon goed, tevens betaal je je daar zeker niet scheel. Hetzelfde heb ik gehad met een Saab, deze is in onderhoud geweest bij een kleine Saab-dealer in Driebergen, goed onderhoud was duur, maar ook daar werd er niet nonchalant over gedaan. Daarentegen heb ik ook een tijdje een Toyota Picnic gehad en deze was in onderhoud bij een grote Toyota-dealer in Veenendaal, maar deze dealer lijkt als twee druppels water op de bewuste VW-dealer.

cr
door crijnssen - Mar 26, 2005 om 21:48
1 Antwoorden / 2 Vragen

Zou het niet doen. Ik raad het af. Een kennis van mij had een kia pride na 4 jaar doen de automatische ramen het niet meer. Kosten 2e hands 100 euro per raam. En de auto is al gerepareerd omdat de hoofdremcylinder kapot was. LEVENSGEVAARLIJK. Daarbij zijn de bumpers meegespoten maar de verf laat los, en de roest zit er ook al op. Al met al wil ik zeggen dat je mij nooit in een kia krijgt.

ba
door baad - Jan 19, 2008 om 20:47
7 Antwoorden / 2 Vragen

Ik kan KIA helaas niet aanbevelen: heb er net een zeer vervelende ervaring mee. Krukas gebroken na 3 jaar. Kan zo goed als zelf alleen voor de schade van 2.300 euro opdraaien.
Ben het wel met je eens dat VW zich nogal arrogant opstelt. Mijn KIA garage is klein met een prettige receptie, maar ze, en KIA Nederland in het bijzonder, laten me wel in de kou staan. Leest en huivert:

Zaterdag 12 januari is de krukas van mijn KIA Picanto gebroken, net 3 jaar oud, 45.000 km, altijd keurig dealeronderhouden.

Schade: 2.300 euri.

KIA wil niet meer dan een deel van de onderdelen
vergoeden, een fractie van de schade.

Na
1 jaar is er met een terugroepaktie een blijkbaar niet effektieve
modificatie op de krukas uitgevoerd. KIA vond de modificatie schijnbaar
wel effektief: de krukassen (wij zijn vast niet de enigen!) houden het
tot (net) na de garantieperiode. Er zullen ongetwijfeld nog veel KIA
krukassen na de garantieperiode stuk gaan. Is namelijk een
fabricagefout, waar je als KIA rijder niets aan kunt doen.

Ik zag op de TROS/RADAR- site dat de heer Leo van der Kaaij een week
eerder hetzelfde is gebeurd. Ook bij hem is, uiteindelijk dus eveneens
zonder goed resultaat, na ca. een jaar een modificatie op de krukas
uitgevoerd. Hij nomineerde KIA voor de koude douche.

Bij enig googelen (KIA krukas)is me inmiddels gebleken dat dit probleem eigenlijk
bij alle KIA modellen speelt, alleen heb ik de pech dat dit net na de
garantieperiode gebeurt.
Googelen met "KIA krukas" of "Picanto krukas" levert onder meer op:

http://www.zakenauto.nl/autovergelijk/pg/auto/kt/geel/me/99/mo/4751/ty/4081856/Kia_Picanto.html

(Picanto, een week eerder dan ik; dhr L. van der Kaaij, geen vergoeding
"niet dealeronderhouden", ook wel modificatie krukasbout; heeft KIA bij
TROS/RADAR ook genomineerd voor de koude douche; gaarne contact)

http://autonieuws.autotrader.nl/myreviewautodata.php?id=12337 (Picanto)

http://www.autozine.nl/text/comment_toon.php?tk=290&mok=1109 (Picanto: Ik heb een picanto LXE 1.1 en heb na 20.000

km een gebroken krukas gehad. Door Kian prima behandeld en een
nieuwe motor gehad. Hoor graag van andere mensen of zij dit zelfde
probleem hebben gehad. mijn email lucky_day7@hotmail.com)

http://autonieuws.autotrader.nl/myreviewautodata.php?id=16360 (KIA Ceed)

http://www.autozine.nl/text/comment_toon.php?mok=683 (3x bij Sorento)

http://www.autoweek.nl/myreviewautodata.php?id=11795 (Cerato)

http://www.autoweek.nl/weblog.php?id=636&cache=no (Cerato)

Ik heb inmiddels een advocaat ingeschakeld, en zit voorlopig zonder

vervoer.

Mochten er meer mensen zijn met problemen met de krukas van hun KIA,
meldt je, danwel op deze KASA site, danwel op de TROS/RADAR site!

Bij voorbaat dank!
DB