ke
door kerstin_1 Feb 20, 2004 om 09:55
Auto & vervoer

Kinderstoeltje.

Ik wil binnenkort een kinderstoeltje voor op mijn fiets, maar waar moet ik op letten bij de aanschaf? Heeft iemand ervaring met slechte stoeltjes?

506 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee, maar weet wel dat ongeacht welk stoeltje u aanschaft u moet letten op de veiligheid van u en de veiligheid van uw kind. Zo mogen bijvoorbeeld geen voetjes, handjes, beentjes, etc. tussen de spaken van uw fiets kunnen komen! MVG

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

tja, gaat het om een voor of achterstoeltje?
als het om een voorstoeltje gaat, moet je natuurlijk letten op hoe hij bevestigd is, of je kindje er makkelijk in en uit gaat, en sommige stoeltjes hebben zo'n schattig stuurtje erop zitten...
een stikkertje, dus, want ze gaan erop sabbelen, en ik hoef je niet te vertellen wat er gebeurd als je hard moet remmen...
daar zal je dus een kussentje bij moeten kopen.
ook moet je erop letten wat er gebeurd als je kindje in slaap valt.

gaat het om een achterstoeltje, moet hij vooral makkelijk zitten, je moet je kindje er met een hand in en uit kunnen tillen, er moet een goed gordeltje aan zitten, verstelbaar zijn (bij de voetjes), en het kussentje moet je eruit kunnen halen, ivm regen of wassen.
veel fietsplezier!!

ve
door verwijderd - Jul 12, 2004 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf een zoontje die ik regelmatig meeneem op de fiets. Zelf ken ik 2 merken fietsstoeltjes, de bobike en GMG. De GMG is het stoeltje met stuurtje, ik heb er geen ervaring mee, maar de fietswinkel waar ik mijn bobike-stoeltjes heb gehaald (heb sinds kort een achterzitje) raadde dat merk eigenlijk af omdat het stuurtje niet echt veilig is. Ik ben zelf erg tevreden over de bobike, mijn zoontje zit stevig, er zit een goede gordel in (over het hoofd) en stevige voetsteuntjes. De voetsteuntjes zijn verstelbaar en de stoeltjes zelf zijn makkelijk te bevestigen op de fiets en wat ook makkelijk is dat je het stoeltje er af kan halen en enkel het bevestingsblok kan laten zitten. Ga gewoon eens informeren in de fietswinkel en laat het verschil uitleggen, voor ons was het voldoende om de keus te maken. Succes.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2005 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Los van alle stoelen zijn de jasbeschermers erg belangrijk, ik heb ervaring dat deze van bobike goed werken en de voeten redlijk beschermer.

Ook deze kunnen natuurlijk kapot maar ze werken beter dan de dunnere van oa hesling.

De keus vanhet zitje hangt van meerdere zaken af de fiets hoe is de bevestinging, de grootte van het kind, etc als het goed is kan een rijwielhersteller hier haarfijn iets over vertellen en een goed advies geven.

Dat kan meestal niet bij een grotere doehetzelfzaak, maar bijde rijwielhersteller betaal je meestal dan ook iets meer.

succes sietse

ve
door verwijderd - Nov 13, 2006 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bobike past zonder problemen en aanpassingen op bijna elke fiets,ook kun je je kind vrij eenvoudig in en uit het stoeltje halen door de simpele maar toch goede gordels.