ja
door jaap280154 Apr 13, 2012 om 19:54
Auto & vervoer

Klacht aankoop bril

Heb in december bij Pearle in Oss een bril aangeschaft Varifocus. Heb duidelijk aangegeven dat ik niet de goedkoopste maar ook niet de duurst wilde hebben. Het advies van de Filiaalhouder was (getuigen) U krijgt een prima glas dat overeenkomt met de kwaliteit die u nu heeft. Na enkele dagen merkte ik dat het kijken tussen veraf en dichtbij moeilijk ging en vertekende ook was inmiddels al een glas er spontaan uitgevallen. De reactie was het is even wennen. Ik draag al ruim 20 jaar variofocus glazen dus heb het nog 3 weken aangezien maar nog steeds niet goed kunnen zien. Ook was er inmiddels weer een glas uitgevallen. In Januari was ik het zat en ben weer teruggegaan. Een medewerkster heeft de bril toen doorgemeten en bekeken en zei dat ze hem zou opsturen. Na 2 weken eindelijk de bril terug.Er waren andere glazen ingezet omdat deze niet goed bleken te zijn. Nog steeds vertekening en niet kunnen wennen. Antwoord van de opticien je kunt nu eenmaal niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten je hebt het basic model glazen en die kunnen vertekening opleveren. Terwijl dit tijdens het advies pertinent niet vermeld is. Klagen had geen zin ik kon de luxe glazen nemen en 100 of 200 euro bijbetalen. Heb toen een klacht bij pearle ingediend omdat de filiaalhouder tot 3 x toe de telefoon erop gooide. Via Klacht.nl klacht tevens gemeld, maar geen oplossing. Heb toen door 2 onafhankelijke opticiens de bril laten doormeten en vergeleken met het aankooprecept. Zelfs een bezoek aan de oogarts. Wat bleek bij het vervangen van de glazen had men gewoon de oude sterkte van mijn vorige bril erin gezet. Op de bon stond dioptire 5.25 in de bril zat 4.50 Een exacte kopie van mijn oude bril. Ik had dus helemaal geen nieuwe bril nodig gehad. Alleen het leesgedeelte was aangepast, maar dit was minimaal. Heb wederom een klacht ingediend dat de geleverde glazen niet overeen kwamen met de glazen die opgemeten waren en op de factuur stonden. Verschillende compromissen voorgesteld. Geen oplossing bijbetalen en anders niet zeuren. Ik voel me misleid niet goed voorgelicht en heb dus ruim 4 weken met een bril opgelopen met te sterke glazen en glazen van de goedkoopste categorie. Ik wil nu mijn geld terug en de bril retour. Ook tijdens de vakantie weer glas eruit gevallen . Dit speelt nu al sinds december 2011 en nog steeds geen oplossing. Heb in totaal de bril 5 weken opgehad en loop nu al 2 maanden met mijn oude bril op.Heb hierover al contact gehad met de juriische afdeling van de consumentenbond en die adviseerde mij het eerst via brieven of email te proberen. Nu dit dus niets heeft opgeleverd hoop ik dat programma iets voor mij kan doen. De totale aanschaf van de bril bedroeg 379,00 euro waarvan 300 door de zorgverzekering is betaald en 79,00 euro door mijzelf. Wat zijn mijn rechten

5961 7 Rapporteer

chris74
door chris74 - Apr 14, 2012 om 21:48
564 Antwoorden / 44 Vragen

Wat heeft een bril met auto en vervoer te maken. Is meer gezin en gezondheid

lindavanpearle
door lindavanpearle - Apr 16, 2012 om 09:22
5 Antwoorden / 0 Vragen

Wij betreuren het ten zeerste dat er een patstelling is ontstaan. Derhalve heeft meneer vanuit de vestiging het aanbod ontvangen om de huidige multifocale glazen om te ruilen voor andere multifocale glazen. Een eventuele meerprijs dient dan te worden bijbetaald. Dit aanbod is gedaan conform de opgestelde richtlijnen en garantieregelingen vanuit Pearle Opticiens.

Met vriendelijke groet,
Linda van Pearle Opticiens Klantenservice

dirck
door dirck - Apr 16, 2012 om 10:19
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=lindavanpearle schreef op maandag 16 apr 2012, 09:22]Een eventuele meerprijs dient dan te worden bijbetaald. Dit aanbod is gedaan conform de opgestelde richtlijnen en garantieregelingen vanuit Pearle Opticiens.
Beter had er kunnen staan: Een eventuele meerprijs komt vanzelfsprekend voor onze rekening, daar u zoveel ongemak met deze nieuwe bril heeft gehad. Dit aanbod is gedaan vanwege de goede service die wij de klanten willen bieden en natuurlijk hoort daar ook een bloemetje en excuses bij van onze kant.
Ook worden eventuele onkosten vergoed die u heeft moeten maken.

ikbenik
door ikbenik - Apr 16, 2012 om 10:44
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=dirck schreef op maandag 16 apr 2012, 10:19][quote=lindavanpearle schreef op maandag 16 apr 2012, 09:22]Een eventuele meerprijs dient dan te worden bijbetaald. Dit aanbod is gedaan conform de opgestelde richtlijnen en garantieregelingen vanuit Pearle Opticiens.
Beter had er kunnen staan: Een eventuele meerprijs komt vanzelfsprekend voor onze rekening, daar u zoveel ongemak met deze nieuwe bril heeft gehad. Dit aanbod is gedaan vanwege de goede service die wij de klanten willen bieden en natuurlijk hoort daar ook een bloemetje en excuses bij van onze kant.
Ook worden eventuele onkosten vergoed die u heeft moeten maken.
Hier sluit ik mij geheel bij aan.

Het is duidelijk dat de bril niet volgens afspraak geleverd was. Dus non-conform.
Volgens de wetgeving dient de bril kosteloos alsnog volgens de koopovereenkomst gebracht te worden.

ki
door kimmelientje - May 15, 2012 om 00:18
3 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Linda van Pearl,

Wat Pearl op z'n minst zou kunnen doen is inderdaad de kosten voor de nieuwe glazen voor eigen rekening nemen.
Misschien kan er ook gelijk gekeken worden waarom de glazen er blijven uitvallen? Hoe is de curve van het montuur ten opzichte van het glas? Hoe is het glas geslepen? Is het eventuele facet groot genoeg? Is het glas groot genoeg? Is de eventuele groef diep genoeg? Is de eventuele galerijdraad dik genoeg? Wat is de kwaliteit van het schroefdraad? En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Nu heeft een verhaal twee kanten, maar meneer heeft een klacht, is daar blijkbaar meerdere malen mee terug geweest en is nog steeds ontevreden. De beste oplossing is om meneer zijn glazen te vergoeden. Zo stelt Pearl deze meneer misschien nog een beetje tevreden en behouden jullie misschien deze klant.

Met vriendelijke groet,

Kim

drbeetle
door drbeetle - Jun 5, 2012 om 13:36
5 Antwoorden / 0 Vragen

Kun je ons vertellen hoe je klacht is verholpen?
Of loopt het nog steeds?

drbeetle
door drbeetle - Jun 5, 2012 om 13:38
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lindavanpearle schreef op maandag 16 apr 2012, 09:22]Wij betreuren het ten zeerste dat er een patstelling is ontstaan. Derhalve heeft meneer vanuit de vestiging het aanbod ontvangen om de huidige multifocale glazen om te ruilen voor andere multifocale glazen. Een eventuele meerprijs dient dan te worden bijbetaald. Dit aanbod is gedaan conform de opgestelde richtlijnen en garantieregelingen vanuit Pearle Opticiens.

Met vriendelijke groet,
Linda van Pearle Opticiens Klantenservice

Een glas dat de met de kwaliteit die u nu heeft overeenkomt zegt de verkoper.
Dan moet hij er niet glazen in zetten die van mindere kwaliteit zijn (meer vertekeningen)
Maar weet de verkoper ook wel dat met het toenemen van de additie de vertekening veranderd en dat je dus nooit die 2 glazen met elkaar had kunnen vergelijken?