dhiemstra01
door dhiemstra01 Jul 3, 2016 om 15:19
Auto & vervoer

Koeling auto

Ik verblijf momenteel in Servië en ik ben in het bezit van een ouwe vw golf diesel van 1994.
nu is het hier behoorlijk warm, zo'n 35 gr of meer soms, nu gebruik mijn auto nog al wat water maar de temperaturen lopen niet hoog op zo'n 80 gr. Nu moet ik geregeld water bij vullen als ik zo'n 150 km heb gereden in een paar dagen. Hij legt geen water is dat normaal of zou er iets anders aan de hand wezen. Graag hoor ik iemands mening hier over.

1170 6 Rapporteer

hutch
door hutch - Jul 3, 2016 om 16:54
4515 Antwoorden / 29 Vragen

U kunt dit probleem ook op www.problemcar.nl zetten. Daar reageren (ervaren) monteurs veelal op dit soort vragen.
Wel eerst (gratis) registreren.

dhiemstra01
door dhiemstra01 Jul 3, 2016 om 19:00
53 Antwoorden / 82 Vragen

Bedankt voor je reactie Hutch, maar ik ben er reeds achter waar het door komt mijn waterpomp lekt er moet een nieuwe ring in geplaatst worden. Nogmaals bedankt.

Ma
door Mat Matheij - Jul 3, 2016 om 20:55
986 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe weet u dat de auto geen water lekt dat kan ook door stoomvorming uit uw watergekoelde systeem 'lekken' als bij een CV. Mogelijk zijn er toevoegingen aan het water als antivries in koudere klimaten om de watertemperatuur lager te houden. Controleer of de olie voldoet aan klimaatomstandigheden. En of de fan goed werkt. Zomaar wat tips.

ne
door neodutchio - Jul 3, 2016 om 21:24
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Wellicht handig om eens een fatsoenlijke auto te kopen, dan hoeft u niet elk jaar een probleem te melden met uw auto's.

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/auto-vervoer/golf-3-diesel?id=578344

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 4, 2016 om 00:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Vorige keer was de auto uit 1996 nu uit 1994. U houdt wel een lange vakantie. Vast eigen baas want van  een normale baas krijg je nooit zolang vrij. Zolang u in dit soort brikken blijft rijden zal u steeds dit soort kwalen oplopen.

Klikbare link
https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/auto-vervoer/golf-3-diesel?id=578344

ro
door ronny530 - Jul 4, 2016 om 09:19
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Het vorige topic is van augustus 2015 vraagsteller kan maar zo weer in Servie zijn. Als de motor geen witte rook uit de uitlaat vertoond dan lekt mogelijkerwijs de waterpomp bij de poelie waarbij het koelwater tegen het hete motorblok verdampt. Er zijn wel leksporen zichtbaar maar niet op de plaats waar u ze verwacht want het koelwater wordt door de rijwind naar achteren geblazen.

hansje klein
door hansje klein - Jul 4, 2016 om 09:26
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het lekt niet, maar moet steeds navullen? Misschien wordt het water gestolen.....;-)

Natuurlijk is er ergens iets ondicht en 'moet er wel degelijk iets aan de hand wezen'.