ls
door lstienen Apr 14, 2013 om 13:19
Auto & vervoer

Korting ov kaart

Ik ben in het bezit van een persoonlijke ov kaart, daarop heb ik dalurenkorting opgezet en heb daar 10,50 voor betaald.
Nu ben ik in Febr. 65 jaar geworden en overal is te lezen dat je automatisch ouderen korting krijgt omdat ze je geboortedatum kennen. Dus niet. Omdat ik dalurenkorting erop heb gezet krijg ik geen ouderenkorting. Op de bussen staat te lezen bent u 65 jaar 60% korting!
Heeft u er ook mee te maken gehad?

1679 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 14, 2013 om 13:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En is die ouderenkorting dan meer dan dalurenkorting?

ls
door lstienen - Apr 14, 2013 om 13:37
15 Antwoorden / 20 Vragen

Dalurenkorting is 40%
Ouderenkorting is 30%
Maar heb je beide op je ov kaart dan krijg je 60% korting

diumenge
door diumenge - Apr 14, 2013 om 13:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

60% korting? Volgens de site van OV-chipkaart.nl krijg je 34% korting, in de bussen van welke maatschappij staat dat?

Daluren korting is verder toch iets wat je per OV bedrijf moet aanvragen? Dus waarvoor geldt die dalurenkorting?

ls
door lstienen - Apr 14, 2013 om 14:13
15 Antwoorden / 20 Vragen

Ik reis met veolia en kreeg een folder over de wijziging van de dienstregeling.
Daarachterop staat Heb je recht op leeftijdskorting kies dan ook voor dalkorting.
Je korting loopt in de daluren op tot 60%.
Ik reis alleen in de daluren.

zoekster
door zoekster - Apr 14, 2013 om 14:15
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Istienen, ik vond op de site van Rover-Limburg dat de stapeling van korting is komen te vervallen per 1 januari 2013, daar hebben ze het specifiek over Veolia in Limburg.
klik HIER
Maar wel vreemd dat het dan wel nog op de bussen en in de folder staat.

Het kan handig zijn om eens informatie in te winnen bij Rover Limburg KLIK
of bij de landelijke Rover KLIK

ls
door lstienen - Apr 14, 2013 om 14:50
15 Antwoorden / 20 Vragen

Ik heb al wel geinformeerd maar kreeg als antwoord dat ik niet in november de dalurenkorting erop had moeten zetten als ik in febr. 65 jaar werd, maar eerst had moeten wachten tot febr. dan had ik de ouderenkorting gekregen en dan had ik de dalurenkorting erop moeten zetten. Dan was het wel goed geweest, maar bedankt voor jullie antwoord ik zal het ermee moeten doen.

diumenge
door diumenge - Apr 14, 2013 om 14:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik weet niet of er nog een verschil is per regio, maar op de website geeft Veolia aan dat t.a.v. de regio Haaglanden de korting 34% is.

[url=http://www.veolia-transport.nl/haaglanden/ov-chipkaart/regionale-tarieven/tarieven-en-leeftijdskorting/index.html][u]Tarieven en leeftijdskorting (Haaglanden)[/u][/url]

Wellicht ligt het hier aan?

[url=http://www.veolia-transport.nl/limburg/ov-chipkaart/regionale-tarieven/dalkorting/index.html][u]Dal Voordeel Limburg[/u][/url][quote]Wanneer is Dal Voordeel Limburg niet interessant voor u
- Als u jonger bent dan 11 jaar of ouder dan 65 jaar en [u]alleen met de bus reist[/u]?
- Als u in het bezit bent van een NS-kortingsproduct?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 14, 2013 om 20:18
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Dus even naar 'n loket van Veolia en het product dalurenkorting laten verwijderen, een net bedrijf zal je de resterende maanden vergoeden (Veolia dus niet)
of
Schaf een tweede ov-chipkaart aan (sowieso handig)