1m
door 1margaretha Feb 19, 2014 om 13:07
Auto & vervoer

Kruidvat actiekaart

Ik belde net met NS met de vraag of het Kruidvat actie kaartje ook geldig is op 2e paasdag. Nee was hun antwoord. Dit bevreemd mij echter en is ook niet eerlijk. Immers 2e paasdag geld algemeen als een nationale feestdag dus een zondag. Ns houd het op een maandag. En deze kaarten zijn voor gebruik op zaterdag en zondag. Beetje misleidend als je met zon kaartje met pasen naar verre familie wilt reizen.

4572 20 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 19, 2014 om 13:13
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Ze maken reclame met duidelijk gesteld: Zaterdag en Zondag! Wat is er niet duidelijk aan? Niks misleidend, gewoon duidelijk.

mahadma
door mahadma - Feb 19, 2014 om 13:15
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Een zaterdag of een zondag treinen door Nederland? Het kan weer met een nieuwe NS dagkaart-actie van Kruidvat. De goedkope treinkaartjes worden verkocht vanaf 11 februari en zijn te gebruiken in de periode t/m 15 juni 2014. Koningsdag (27 april) is echter uitgezonderd. Een Kruidvat Dagkaart kost 13,99 euro per stuk en wordt geleverd als chip- en stempelkaart.

Lijkt mij duidelijk genoeg, er staat geen maandag bij ............

edrick3
door edrick3 - Feb 19, 2014 om 13:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo 1margaretha,

En wat is nu je vraag?

Er is trouwens niets misleidends aan, hoor.

Eén en ander staat duidelijk in de Voorwaarden:

Dagkaart geldig op één zaterdag of één zondag in de periode van 15 februari 2014 t/m 15 juni 2014.

Actievoorwaarden:

• Deze Dagkaart is chip- en stempelkaart ineen. Hiermee check je verplicht in en uit bij een NS-kaartlezer op een poortje of paal.
• Reis je met een trein van Arriva, Breng, Connexxion, Syntus of Veolia dan stempel je de Dagkaart eenmalig af bij een stempelautomaat.
• Deze Dagkaart is één dag geldig voor één persoon in de 2e klas.
• Te gebruiken op één zaterdag of één zondag van 15 februari 2014 t/m 15 juni 2014.
• Met toeslag geldig in Intercity direct treinen (voorheen Fyra) en ICE -treinen.
• Niet geldig in Thalys-treinen Amsterdam-Parijs v.v.
• Omruilen of geld terug is niet mogelijk.
• Niet geldig op 26 april 2014, Koningsdag.
• Verkoop start op 11 februari 2014.
• Het kan zijn dat dit product, ondanks zorgvuldige inkoop, snel is uitverkocht.
• OP = OP

En 2e Paasdag is op een maandag!

Met vr.gr.

emcede
door emcede - Feb 19, 2014 om 13:17
960 Antwoorden / 4 Vragen

De actie is geldig op "1 dag in het weekend". Er staat ook (op de site van Kruidvat) heel duidelijk bij: "Dagkaart geldig op één zaterdag of één zondag in de periode van 15 februari 2014 t/m 15 juni 2014."

Tweede paasdag valt zoals altijd op maandag. Ik zie hier geen misleiding in hoor: de actie is gewoon op maandag niet geldig! Dat het een nationale feestdag is maakt een maandag nog geen zondag, dat is krom geredeneerd. Als Kruidvat/NS hadden gewild dat de actie ook op tweede paasdag geldig was, dan hadden ze dit wel geregeld (net zoals geregeld is dat op zaterdag 26 april de actie ook niet geldig is).

Heeft dus niets met 'niet eerlijk' of 'misleidend' te maken!...

emcede
door emcede - Feb 19, 2014 om 13:18
960 Antwoorden / 4 Vragen

Oeps - toen ik begon met mijn reactie stond er nog geen enkele andere reactie! Als mijn bericht als overbodig overkomt, dan is dát de reden!

mahadma
door mahadma - Feb 19, 2014 om 13:24
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Dan weet de vraagsteller meteen dat er een éénduidig antwoord is.

1m
door 1margaretha - Feb 19, 2014 om 13:37
18 Antwoorden / 14 Vragen

Inmijn vraag was het antwoord ook al aanwezig. Maar beantwoorden zoals gedaan is niet de vraag!
Officieel is de maandag een zondag. Daar gaat mijn vraag over. Goed lezen a.u.b.

mahadma
door mahadma - Feb 19, 2014 om 13:42
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Het is een officieel erkende Christelijke feestdag, waarop veel (werkende) mensen vrij zijn. Maar het is en blijft op de kalender een maandag ........... En de maandag wordt niet genoemd, en ook niet in de uitgebreide voorwaarden. Dus, lijkt me helder. Dus niet geldig. Ga een andere weekend dag naar uw familie, wat maakt 't uit?

kr
door krieno - Feb 19, 2014 om 13:51
60 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=1margaretha schreef op woensdag 19 feb 2014, 13:37]Inmijn vraag was het antwoord ook al aanwezig. Maar beantwoorden zoals gedaan is niet de vraag!
Officieel is de maandag een zondag. Daar gaat mijn vraag over. Goed lezen a.u.b.

De vraag is dus al vele malen goed beantwoord, alleen u wilt het niet snappen dat er maar een zondag is en 2e paasdag een maandag is en geen zondag, alleen alle diensten worden gedaan alsof het een zondag betreft, vandaar denk ik het misverstand bij U, maar het is en blijft dus een maandag, en geen reden voor ns om het anders te zien.

edrick3
door edrick3 - Feb 19, 2014 om 13:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@1margaretha,

....Officieel is de maandag een zondag......
Tja en daar verschillen we dus over van mening.
En aan welles - nietes hebben we ook verder niets.
Je zult het dus met de gegeven reacties moeten doen.
En het belangrijkste is dus de reactie van de NS: NIET geldig op maandag 2e paasdag.
Ga je toch lekker op 1e Paasdag op familiebezoek!

Met vr.gr.

1m
door 1margaretha - Feb 19, 2014 om 13:55
18 Antwoorden / 14 Vragen

Nee, De N.S. voert zondagsdiensten uit op 2e paasdag. Geen maandagdiensten. Ik ben niet eigenwijs of geestelijk gehandicapt maar vind het uiterst merkwaardig dat de NS aan de ene kant zondag diensten voert maar dat je niet mag reizen met een zondagskaartje.

kr
door krieno - Feb 19, 2014 om 13:58
60 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=1margaretha schreef op woensdag 19 feb 2014, 13:55]Nee, De N.S. voert zondagsdiensten uit op 2e paasdag. Geen maandagdiensten. Ik ben niet eigenwijs of geestelijk gehandicapt maar vind het uiterst merkwaardig dat de NS aan de ene kant zondag diensten voert maar dat je niet mag reizen met een zondagskaartje.
Maar daarom blijft het dus gewoon een maandag, en geen zondag, anders had er op het kaartje van de kruitvat ook wel gestaan geldig op 2e paasdag, en staat toch niet geldig op koningsdag, u wilt maar niet begrijpen date er zondagsdiensten worden gedraaid maar het is en blijft een maandag, maar ja sommige willen gelijk blijven houden.

edrick3
door edrick3 - Feb 19, 2014 om 13:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@1margaretha,

Tja, maar ook al zoúden we het met je eens zijn ..... wat wou je er aan doen?
De NS beslist in deze.
En kan me best voorstellen dat je het er niet mee eens bent, maar het is niet anders.
Daar kunnen we hier weinig aan veranderen en dit is niet de plaats om een Discussie te gaan voeren.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Feb 19, 2014 om 14:05
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Ik ben niet eigenwijs of geestelijk gehandicapt maar vind het uiterst merkwaardig dat de NS aan de ene kant zondag diensten voert maar dat je niet mag reizen met een zondagskaartje.

Begrijpen en accepteren zijn twee verschillende zaken. Net zoals 5 mei, 29 mei, 9 jun, 25 dec en 26 dec is tweede paasdag gewoon geen zaterdag of zondag is maar een andere dag in de week op de kalender als een zaterdag of zondag. Er worden vaak "zondagsdiensten" gedraaid voor de noodzakelijke instanties.

Ja
door JanvanAlles - Feb 19, 2014 om 17:11
330 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals Mahadma en meerderen hierboven al uitgelegd hebben: door de wet bepaalde maandagen/feestdagen gelden als een zondag, overigens staat dat ook in de voorwaarden duidelijk vermeldt en nee, ik link die niet als u zelf niet de voorwaarden leest.

diumenge
door diumenge - Feb 19, 2014 om 17:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoewel de advertentie duidelijk is heeft 1margaretha natuurlijk wel een punt. Een (als voorbeeld) Dal Voordeel abonnement geeft tenslotte ook korting in het weekend én feestdagen en tweede paasdag is een feestdag. Maarja, in de advertentie staat nu eenmaal niet weekenden én feestdagen, maar duidelijk zaterdag of zondag.

pi
door pieterwolters - Feb 19, 2014 om 19:37
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dus heeft 1margaretha geen punt.... Het is gewoon een ander product.

sn
door snor118 - Apr 20, 2014 om 09:06
2 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij heeft 1margaretha zeker een punt.
Als de NS er voor kiest om op 2e paasdag een zondagsdienst te draaien, wat betekent dat eerste treinen vaak pas rond 8 uur vertrekken ipv rond 5 uur, hadden ze, als ze consequent waren geweest, er ook voor kunnen kiezen om de voordeelkaartjes op deze dag geldig te laten zijn.
Als je nu op 2e paasdag wil reizen moet je of de volle mep betalen voor een zondagsdienst, of een voordeelkaartje voor doordeweeks gebruiken (als je die hebt), waarmee je dan pas na 9 uur (namelijk na de spits die er niet is!) mag reizen. Dat is gewoon een beetje krom, en het meest logische was geweest om de Kruidvat kaartjes ook op deze dag geldig te laten zijn.
Dat de NS dat niet heeft gedaan wil niet zeggen dat 1margaretha geen punt heeft, het punt is namelijk dat de NS dat had kunnen doen.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 20, 2014 om 10:42
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Op NS producten is 2e paas, Pinkster en Hemelvaart wel een extra zondag....
Maar U heeft geen NS maar Kruidvat kaartje...

Daar zit het verschil en op 26 april zaten de treinen al vol genoeg in bepaalde regio zoals Amsterdam....
Dus alleen normale weekenden en het mag.
Daarom ook die lage prijzen.

Goed lezen en reclame bewaren want U koopt een kaartje dat je bij NS mag gebruiken maar wel Kruidvat voorwaarden....!

sn
door snor118 - Apr 20, 2014 om 10:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

Koningsdag is een ander verhaal, bovendien wordt daarvoor speciaal aangegeven dat het kaartje dan NIET geldig is.
Maar misschien dat de NS kan overwegen om in overleg met het Kruidvat de voorwaarden aan te passen? Dan in ieder geval voor 2015. Want ik neem toch aan dat het Kruidvat dat niet alleen bepaalt?