sn
door snelweg Mar 8, 2007 om 17:33
Auto & vervoer

Lekkende olie

er lekt wat olie aan de onderkant van mijn auto klein beetje wat kan dit betekenen , wat is hier aan te doen snelweg

33078 11 Rapporteer

labswans
door labswans - Mar 8, 2007 om 17:44
1918 Antwoorden / 10 Vragen

leg er een stuk karton on der de plek waar u de lekkage heeft. Laat er iemand ( goede vriend ) naar kijken of er motorolie lekt of een andere olie of vloeistof

De auto zal dan misschien moeten worden nagekeken in de garage en euvel moet worden opgelost

labswans

astoria
door astoria - Mar 8, 2007 om 17:45
362 Antwoorden / 55 Vragen

hoi snelweg,wat is het bouwjaar van de auto, en leg ter controle een paar nachten een krant onder het motorblok, je kunt dan wat simpeler de plek van (lekkage) bepalen .b

sn
door snelweg - Mar 8, 2007 om 17:56
5 Antwoorden / 6 Vragen

opel corsa uit 96, er branden geen lampjes op dat er iets kapot is en koelvloeistof is het niet

edwardus
door edwardus - Mar 8, 2007 om 17:58
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Toen ik mijn dieseltje kocht van een stel oplichters, waarvan ik niet zal zeggen dat het ACC Overveen was om problemen te voorkomen, lekte de motor een klein beetje olie. Lekkend carter, een onderdeel van niks, maar doordat de gehele motor eruit moest werd het toch een dure grap. Was niet leuk.

tonnieboy
door tonnieboy - Mar 8, 2007 om 18:00
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Toch maar even op de brug in de garage of bij kiwkfit of te laten bekijken waar de olie uit lekt. Er zijn legio mogelijkheden en het hoeft niet perse iets ernstigs te zijn, maar een te laag oliepeil kan ernstige schade aan de motor veroorzaken.

gsm
door gsm - Mar 8, 2007 om 20:46
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb ooit één keer een Opel Kadett-D gehad. Dat was ook mijn enige auto die olie lekte. Oorzaak waren de onderstaande twee gebreken.

Kijk bij de stroomverdeler, of de keerring van de nokkenas lekt. De olie komt dan onder de stroomverdeler vandaan.

Als er olie langs de vuldop op het kleppendeksel lekt, reken dan op een lekke koppakking. Vaak lekt er dan ook een slang voor de koelvloeistof.

Groet,
GSM

sleutelaar
door sleutelaar - Mar 9, 2007 om 08:06
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Snelweg

probeer te achterhalen waar de lekkage zich bevind

als de lekkende olie een lichte leur heeft kan dit duiden op een zwetende of lekkende versnellingsbak

als de kleur zwart is zal het vermoedelijk een motor olie lekkage zijn aan de krukas keerring(en)

mag er van uitgaan dat vanaf de bovenzijde van de motor geen olie sporen zichtbaar zijn had je heel waarschijnlijk deze vraag niet gesteld

blijft het motor olie pijl op niveau of moet je regelmatig bijvullen?

laat maar eens iets van je horen

groet van de sleutelaar

sn
door snelweg - Mar 9, 2007 om 08:08
5 Antwoorden / 6 Vragen

hallo sleutelaar ik moet kijken of olie moet worden bijgevuld, ben een vrouw en weet niet zoveel vanaf het lekt inderdaad bij oliepeil aan de onderkant  is rijden gevaarlijk alvast bedankt snelweg

sleutelaar
door sleutelaar - Mar 9, 2007 om 10:03
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Snelweg

Bedankt voor je reactie

Heel verstandig van je om een vraag te stellen als je iets wil weten

volgens de statestieken zijn Vrouwen goeië chaufeurs

Om een duidelijke oliepeiling te doen is het raadzaam om te peilen met koude motor

aan de onderkant peilstok zitten twee markeringen

het onderste is het minimale olie peil  LET OP  snel bijvullen

het  bovenste is het maximale peil ga hier niet boven

het is verstandig om toch iemand te laten kijken die kennis van zaken heeft

Succes groeten van de sleutelaar

sn
door snelweg - Mar 9, 2007 om 16:35
5 Antwoorden / 6 Vragen

klopt peil is niet zo hoog, ga ermee aan de slag bedankt sleutelaar

re
door renetjuh - Mar 26, 2007 om 15:41
6 Antwoorden / 1 Vragen

NIET NAAR DE KWIKFIT!!!!  zo dat is gezegt, de lekkage kan overal wegkomen o.a bij de krukaskering (wisselbakkant of distributiezijde) caterpanpakking, klepdekselpakking, nokkenaskering (tandwielzijde of bakzijde) oliedruksensor kan lekken , te hoge carterdruk waardoor olie lekkage via luchtfilterhuis en ga zo maar door. ik zou beginnen met het afspuiten van de motor met motorreiniger (kan gewoon bij de wasplaats, 1 euro ben je klaar) zodat de motor weer mooi schoon is en dan vervolgens na even gereden te hebben onder de motorkap kijken waar zich een oliespoor zich begint te ontplooien, vaak is het maar iets kleins , en als je het zelf niet kunt even aan een handige kennis vragen of naar de garage (geen kwikfit , die hebben er geen verstand van en die trekken je er zowieso in)