pa
door paparol Aug 23, 2007 om 23:49
Auto & vervoer

LPG citroen sara

onze citroén sara van 1999 heeft het probleem dat op de snelweg tijdens het inhalen de auto plotseling inhoud.Soms slaat de motor af,soms stotterd de motor.gebeurd niet elke dag maar wel regelmatig.De garage heeft de installatie al twee maal ingelezen in 2 maanden.Ze weten het ook niet.Nu zegt de garage dat de verdamper vervangen moet worden die er net een jaar in zit.de installatie is een G3 merk AG de verdamper een DGC.

wie kan ons helpen.

550 4 Rapporteer

sleutelaar
door sleutelaar - Aug 24, 2007 om 18:33
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Paparol

is de motor een 1.6 i ?

en is het probleem ook aanwezigals je op benzine rijdt ?

is de temperatuur  of regen van invloedt op de storing ?

groet van de sleutelaar

pa
door paparol - Aug 24, 2007 om 18:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

hai sleutelaar,

de motor is een 1.6, op benzine rijd de auto perfect,er zijn geen weersinvloeden zover ik weet.

grtz, paparol

sleutelaar
door sleutelaar - Aug 27, 2007 om 15:48
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Paparol

Bedankt voor je reactie

als op benzine geen storing is te merken dan ga ik er ook vanuit  dat het probleem in de gas componenten zit

vraag  : is de gasfilter al vervangen ?

verstandig om de storing te laten uitlezen op het moment dat deze aanwezig is.

bij sommige merken  zit op een nieuwe verdamper 1 jaar garantie

na een jaar versleten ? lijkt mij wel erg snel meestal worden deze gereviseerd bij ongeveer 100.000 km

succes

met vriendelijke  groet van de sleutelaar

an
door andreas08 - Sep 1, 2007 om 14:52
15 Antwoorden / 0 Vragen

de auto eerst uit laten lezen bij een dealer

als de motor een 16 klepper is willen de kleppen nog wel eens vast gaan zitten maar dit valt uit te lezen aan de hand van de storingen de p codes zijn belangrijk in dit geval

is de motor een 8 klepper dan is de mogelijkheid dat de kleppen gesteld moeten worden en ook weer uitlezen voor de storingen en welke