sn
door snelweg Nov 6, 2006 om 18:28
Auto & vervoer

Motorstoringsmelding opel corsa 96

mijn storingslampje brandt en gaat weer uit garage kan niets vinden auto slaat soms af bij stoplicht gaat dan moeilijk weer aan ik word er hopeloos van weet iemand wat te doen

10268 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Snelweg

welkom op deze site

wanneer doet het probleem zich het vaakst voor  bij koude motor,inopwarmfase of is dit moeilijk aan te geven ??

zou in dit geval krukas positie sensor kunnen zijn!

maar om hier met zekerheid achter te komen,bij dealer aan de test kast op het moment dat de storing zich openbaard

mischien een temperatuur sensor die afwijkt

groet van de sleutelaar

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb gelijksoortig probleem gehad met destijds een Corsa en toen kon de dealer het ook niet vinden.
Ik had het meestal bij iets kouder wordend weer.
Naar een vrije garage gegaan en daar zeiden ze dat het een sensor kon liggen die de buitentemperatuur voelt en daar het mengsel op afstelt, zoiets was het en inderdaad, nieuwe sensor er in laten zetten en nooit weer gelazer gehad.
Ben beslist geen autokenner, maar vraag eens naar zoiets en misschien is het bingo!

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze auto's hebben nog wel eens problemen met de kabelboomstekker van de temperatuursensor. Sensor vervangen is vaak niet voldoende, kabelboom stukje open pulken en nieuwe stekker met een stukje draad er aan vast solderen en daarna goed afdichten met tape en/of krimkous.
Maar inderdaad even het storingsgeheugen uitlezen is altijd verstandig.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat Granaet heeft weergegeven is een bekend verschijnsel, welke bij de Opel Corsa 2002 1.4 automaat bij mijn schoonzuster voordeed en weer voordoet, een geel lampje links boven (op 10 uur) gaat branden, hetzij constant dan wel knipperend, en het doet zich voor wanneer het weer vochtiger wordt. Ook zij is velenmalen naar de garages van Eef & Huub (Rotterdam) mee teruggeweest, ook deze snuggerikken konden niets vinden, alleen de facturen waren flink, ook als voor garantie kwam op het reperatiewerk, dan bleek ineens het iets anders te zijn. "U rijdt teveel stadsverkeer!" Flauwenkul wat Eef & Huub uitkraamden destijds. Nu gaat ze naar een vrije garage in Rotterdam-Overschie, en met de mededeling van de 'sensor' dan het deze garage het wel lukken. Bedankt voor de (gouden) tip Granaet!

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Snelweg

mag ik even reageren op antwoord van Granaet

verhaal klopt zal inderdaad aan een temperatuur zender gelegen hebben die de koelvloeistof  temp. voelt en dan een signaal afgeeft aan de ECU (motor computer) en zodoende de hoeveelheid brandstof regelt onder alle omstandig heden  bij koude start (start verijking)

deze sensor zit in de motor en heeft als aansluiting een stekker met inwendig 2 draden

stekker pootjes kunnen wel eens slecht contact maken zie verhaal van Beverburcht en eventueel  dit probleem veroorzaken!

verder zit er nog een temperatuur sensor voor signaal sturing naar daschbord meter (heeft 1 draads aansluiting)

en dan nog voor geinteresseerden een buiten temperatuur sensor  is voor aansturing van climaat control (temperatuur regeling in de auto)

hopelijk heb je iets aan deze informatie

Snelweg ik wil je er nog op wijzen dat er nog meer componenten  aan je auto zitten die de storing  kunnen veroorzaken!

storingen die zo nu en dan optreden zijn inderdaad moeilijk op te sporen

tegenwoordig hebben veel auto^s een storings diagnose menu  waar storingen uit het verleden kunnen worden uitgelezen

ik wens je heel veel succes

groeten van de sleutelaar

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt allemaal voor de reacties ga ermee naar de garage, en hoop dat het wordt verholpen groetjes snelweg

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi

ik heb een opel astra gehad en die had dit probleem ook, de garage kwam er ook niet uit, maar waarschijnlijk was het de computer  van de auto die die dingen regelt, dit is wel te testen bij een garage, misschien dat dit bij u ook het geval is

groetjes ikke 68

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

even aan sleutelaar! als de krukas positiesensor oftewel de bdp gever(bovenste dode punt gever) defect is dan weet de motor niet in welke postie die is en zodoende zal de auto/motor niet lopen

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Renetjuh

je hebt inderdaad gelijk dat als bdp sensor geen signaal afgeeft dat de motor dan niet loopt.

maar er kunnen nog andere oorzaken met deze sensor problemen  veroorzaken

 denk b.v aan los contact

was trouwens een heel juiste opmerking !

je hebt er voldoende verstand van  merk ik

hoop je vaker op deze site te treffen

je doet er zeker veel anderen een groot plezier mee

vriendelijke groet van de sleutelaar