be
door beertjewim57 Oct 7, 2008 om 14:41
Auto & vervoer

Multiriem Nissan Note

Wij hebben een First Nissan Note van Okt 2006 in de vakantie begaft de multieriem het in Kroatie met let op een km. stand van 13500, net voor de vakantie begon deze te piepen dus voor de zekerheid laten nakijken is afgestelt door de garage kosten 45 euro viel niet onder de garantie!! Daar wij op een eiland zaten werd deze door  Nissan Europe Ass. opgehaald het tel. duurde maar 5 kwartier voor deze opgenomen werd dit gebeurde s'morgens om 9.30 uur de gegevens werden genoteerd en s'middags rond 2 uur werd er terug gebelt dat de auto werd opgehaald, dat werd binnen 1 uur gedaan dat is ook keurig gedaan door de wegenwacht aldaar! Gelukkig werd er bij gezegt dat de volgende dag een Nationale feestdag was , dus werd er niet gewerkt.
2 dgn.later werden we opgebelt door Nissan s'middags 3 uur auto was klaar en of we deze wilden ophalen, alle kosten die we zouden maken zou vergoed worden! Hadden een adres in Rijeka van de Nissan, dus wij de volgende morgen om 5.30 uur met de bus mee, daarna met de pont over gevaren, daar een taxi gegenomen naar het opgegeven adres , was het een uitdeukerij v.d. Renault geen Nissan??? met de taxi naar het centrum gereden weer een Renault dealer?? Sta je daar in een vreemd land, met de eigenaar van de Renaulr gesproken die heeft gebeld met de Nissan dealer deze zat dus in Kastav een plaatsje 30 Km. voor Rijeka we kregen ook nog een puzzelrit van de Nissan daar aan gekomen hadden de auto gelukkig staan, werd vertelt dat de riem & spanrollers waren vervangen! Daarna weer terug naar ons vakantie adres waar het inmiddles half 4 was. Na een dag kregen we 2 smsjes oja het adres wat opgegeven was niet juist! Enkele dagen later weer de rit van 1600 km teurg gereden, na een week begon de riem weer ontzettend de piepen en knarsen, naar de garage gegaan weer een nieuwe riem opgezet!! Nissan Europe Ass. brief geschreven, div. malen gebelt, tot op heden toe kan ik naar mijn gemaakte kosten fluiten!!
Er wordt gewoon niet gereageerd! De stoom komt nu onderhand uit mijn oren, het is een grof schandaal hoe je wordt behandelt door de Nissan wel verkopen maar de rest...........

3831 3 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 8, 2008 om 15:10
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Wim,

Is bij de 2-e keer vervangen van de riem vastgesteld dat de spanrol(ers?) echt vervangen is? Het blijven piepen duidt daar niet op. Eerder een rot spanrol lager. Een lager kan altijd een keer (vroegtijdig) stuk gaan, alhoewel dat voor riem en lager wel erg snel is.
En dan 2 keer vlak achter elkaar.....
Soms (vaak) zeggen garages dat ze iets vervangen hebben, terwijl dat niet zo is. Zulke mensen heb je trouwens niet alleen in déze reparatiebranche.

Ik zou geen Nissan kopen.

Hardware ERror MAN.

be
door beertjewim57 - Oct 8, 2008 om 15:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste hrdwerrorman

De eerste keer in Kroatie zijn de spanrollers vervangen en de multiriem die helemaal afgerafelt  was ook bij een orginele Nissan dealer aldaar.
De tweede keer weer thuis hebben met onze neus er boven op gestaan in de Nissan garage de band was heel,maar voor de zekerheid is hij als nog vervangen!

an
door andreas08 - Oct 16, 2008 om 19:15
15 Antwoorden / 0 Vragen

een multiriem die geluid produceert (vooropgesteld dat de juiste voorspanning gehanteert wordt bij gebruik van een seem meter )betekent dat deze riem overbelast wordt het is net als bij mensen als ze te veel werk moeten doen gaan ze ook piepen