ch
door christine68 Dec 23, 2003 om 21:06
Auto & vervoer

Na aankoop blijkt auto kapot. Wie betaalt?

Wij hebben onlangs een Peugeot 306 gekocht bij Acc Overveen voor 8000 euro. Hij zou een beurt gehad hebben. De gastank was leeg bij de proefrit (na aankoop)en er zat ternauwernood benzine in. Het ergste komt nog: al anderhalve week na aankoop bleek dat er iets vreselijks mis was met de auto. Al na een paar minuten rijden steeg de temperatuur enorm en verscheen het signaal STOP! Wij hebben ACC Overveen gebeld en konden pas 1 week later er terecht. Wij hadden voor 150 euro een garantie voor zes maanden afgesloten. Op hun site staat daarnaast dat zij een 100 % garantie geven op de motor gedurende drie maanden.
Op 29 oktober hebben zij bij een revisiebedrijf de auto laten repareren. De koppakking moest vervangen worden, de brandstofpomp gerepareerd/vervangen, de cilinders schoongebrand en alle vloeistoffen moesten natuurlijk worden vervangen. Een fikse reparatie dus. Wij hebben wederom weer een aantal dagen zonder auto gezeten. Wij snappen niet hoe dit kon gebeuren, bij een grote beurt moet zoiets toch ontdekt worden? Toen mijn man de auto op ging halen, vertelden ze daar dat hij voor de helft van de reparatie moest betalen, oftewel 400 euro. Zij vonden dit een zeer redelijke deal. Wij waren en zijn van mening dat dit zeer onredelijk is. Wij hebben een goede 2ehands auto gekocht en vinden dat je er dan vanuit kunt gaan dat de auto in goede staat is. Bovendien hebben we een verzekering afgesloten, en 100% garantie is iets anders dan 50% van de onderdelen. De directie van ACC Overveen wilde van geen wijken weten en stelde zich onvriendelijk en zelfs bedreigend op. Mijn man heeft uiteindelijk de rekening maar betaald, want hij wilde graag de auto meenemen. Hij wilde achteraf juridische acties ondernemen. Nu blijkt dat wij niet gebruik kunnen maken van onze auotrechtbijstandsverzekering omdat Overveen geen BOVAG-bedrijf is. Ik wil het er echter niet bij laten zitten. Ik denk erover om een juridische brief te schrijven, hoewel ik zelf niet juridisch onderlegd ben. Heeft iemand tips hoe wij dit kunnen aanpakken?

5573 6 Rapporteer

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:22
207 Antwoorden / 4 Vragen

Zo zie je dat de letters BOVAG voor iets meer staan dan voor alleen occasioncontracten war bijna nooit iets te verhaken valt. Maar Toch....
Schrijf een aangetekende brief met daarin de volgende elementen:
1. Datum, auto, contract dat u bent aangegaan;
2. Condities die van toepassing waren (garantie);
3. De problemen die u hebt ondervonden en die zijn gerepareerd tegen andere condities dan afgesproken (nu 50% voor eigen rekening moeten nemen);
4. Stel tegenpartij alsnog in de gelegenheid om aan de condities te voldoen en geef bijvoorbeeld 10 dagen om het teveel betaalde bedrag terug te ontvangen.
5. Als binnen de gestelde termijn niet aan de voorwaarden is voldaan, behoudt u zich het recht voor om de gekochte auto op hun kosten te laten testen bij de ANWB en alle noodzakelijke reparaties bij een collega-herstelbedrijf te laten uitvoeren;
6, Het spreekt voor zich dat u de leverancier van de auto aansprakelijk stelt voor alle door u te maken kosten om uw recht te verkrijgen, waaronder ook deurwaarderkosten en kosten van beslaglegging.

Stuur een kopie van die brief naar uw rechtsbijstandverzekering (DAS) en naar de ANWB, en dan maar duimen en hopen....

Ik wens je veel succes!

sip
door sip - Apr 20, 2004 om 00:28
18 Antwoorden / 1 Vragen

De auto handelaar is ten alle tijden aansprakelijk. U mag verwachten dat u een auto koopt die in een goede staat verkeerd. Zelfs zonder garantie kunt u de handelaar aansprakelijk stellen. Ben benieuwd hoe deze zaak is afgelopen. Veel suc6!

mi
door miranda01 - May 9, 2004 om 23:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben dezelfde bedreigende ervaring met ACC Overveen>

Wij hebben een SAAB gekocht bij Acc Overveen, 9000 euro. Zonder proefrit maar met de afspraak dat de tecnh.mankementen die uit ANWB-keuring konden komen door hen kostenloos hersteld werden. Wij hebben er ook 3 maanden boven de " normale" 3 maanden garantie bijgekocht, later ontdekten we dat 6 mndn de wettelijke termijn is. Na 5 min rijden constateerden we dat de airco alleeen hete lucht produceerde en niet uit kon.

4 maanden verder, de auto staat ter reparatie bij ACC Overveeen, al 2 van de 4 maanden en de mankementen zijn nog steeds niet opgelost. We mogen de auto niet meenemen tenzij we 750 euro betalen voor het werk dat ze al aan de auto hebben gehad. Het vervelende is dat we ons recht alleen bij de rechter zouden kunnen halen.  geen BOVAG-aangesloten, noch bij geschillencommissie aangesloten bedrijf. Een rechtszaak om de koop te ontbinden gaat veel geld kosten en kan lang duren.

Wellicht dat Kassa bij kan springen?

Op de site van autoweek staan ook nog al wat klachten over dit bedrijf.

bianc
door bianc - May 18, 2004 om 19:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bel met de de juridische afdeling van de ANWB.
Deze geven gratis telefonisch advies in allerhande zaken op auto, verkeer en touristisch gebied. Ook in uw geval.

Let wel, alleen de telefonische hulp is gratis, een brief laten schrijven kost wel iets. Leden hebben daar trouwens korting op.

Juridische hulp in/voor het buitenland is trouwens gratis (onder een aantal voorwaarden)

Het nummer en meer informatie vindt u op de site van de anwb.

je
door jessica27 - Jul 12, 2005 om 09:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Wij zitten in hetzelfde schuitje. Verhaal komt (helaas) zeeer bekend voor. Beloofd om terug te bellen, dit gebeurd niet (9!x). Zegt dat de auto uitgelezen was, was niet waar. Dingen die kapot waren bij de aankoop, moeten we zelf betalen. Echt absuurd (en dom achteraf om daar een auto te kopen). Bij ons heeft de auto er ook 1 week voor niets gestaan. Wij zijn nog bezig met de reparaties, maar mensen KOOP DAAR NOOIT EEN AUTO!!!

bo
door borghesia - May 26, 2008 om 14:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen koop niet bij autobedrijf ACC uit Badhoevedorp !!!

Eindelijk mijn verhaal eens kwijt over ACC uit Badhoevedorp.
Enkele
jaren geleden zochten wij een andere auto, bij ACC werd al snel een
auto opgedrongen die we kort daarop al meteen niet zagen zitten, we
ruilden die auto in met onze zeer mooie Renault Twingo.
Diezelfde
dag nog (eind van de middag) besloten we we koop / inruil toch niet
door te laten gaan, maar de telefoon werd gewoon op de haak gegooid. De
eerstvolgende werkdag daarop, meteen naar ACC gegaan om de transactie
af te zeggen. Natuurlijk ging dat niet zomaar....mijn oude Twingo kon
ik pas weer terug krijgen als ik 1.100 euro zou betalen (ze vroegen
eerst 1.800 euro) .
Geen enkel meedenken of coulance bij het schorem
van ACC, het zou bv. billijk zijn ons niet met zoveel kosten en stress
te laten zitten, ook omdat mijn vrouw toen duielijk hoogzwanger was van
onze tweeling.  Nee, ze moesten dat geld gewoon hebben , en ze wilden
dat ook het liefst allemaal onderhands, zonder bonnetjes , ze vroegen
ook de oude koopovereenkomst terug en al het papierwerk. Alle verkopers
zijn enorm intimiderend, en hebben een agressief en criminele inslag.
Concluderend, binnen 1 werkdag 1.100 euro voor niks kwijt.
Op
de dag van inruil stond trouwens mijn Twingo al op hun site en op
Marktplaats, de beschrijving klopte van geen meter. Mijn Twingo had
geen stuurbekrachtiging en electrische ramen, ook de tellerstand klopte
niet.
Ik hoop dat deze criminele bende van ACC opgedoekt gaat worden, eens grondig door de FIOD wordt bezocht,