missbizz
door missbizz Dec 15, 2006 om 10:07
Auto & vervoer

Navigatie systeem Navman via Shell

Goedemorgen,

Van Sinterklaas heb ik dit jaar de Navman F20 gekregen. Deze is gekocht voor 129 euro en 8.000 airmiles. Nu komt het probleem: ik wil deze navigatie helemaal niet hebben; er zit alleen Benelux op (ik woon in Duitsland) Dan zou ik er  om hem voor mij handig te maken 2 extra kaarten bij moeten kopen: Duitsland (West Europa) en de Oostbloklanden die Navman geloof ik ook nog niet eens levert (West-Europa kaart is 149,-).

Shell heeft in de actie ook nog een ander Navman navigatie systeem, deze is 100 euro duurder maar het aantal airmiles blijft hetzelfde. Dit systeem beschikt over een cd van West-Europa.

Ik heb gebeld naar de klantenservice van Shell om te vragen of het mogelijk was om de een voor de ander om te ruilen met bijbetaling van die 100 euro. Nee zegt die mevrouw, dat is niet mogelijk dat staat ook in de folder?!  Wat moet ik nu doen? Eigenlijk wil ik helemaal geen navigatiesysteem van Navman meer want na wat googelen heb ik meer complete systemen gevonden... Het bonnetje van de actie en het airmiles overzicht kan ik zo opvragen bij degene die hem mij kado heeft gedaan. Ik vind het belachelijk dat je het niet eens mag ruilen... Wie weet wat mijn rechten zijn?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

314 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag missbizz,

Je schrijft:  Ik vind het belachelijk dat je het niet eens mag ruilen... Wie weet wat mijn rechten zijn?

In deze heb je géén rechten tenzij je ergens zwart op wit een tekst kunt vinden die aangeeft dat je in dit geval wél mag ruilen. In principe is KOOP=KOOP. Alleen de verkoper bepaalt welke mogelijkheden er na de koop zijn. Sommigen staan ruilen (binnen een beperkt aantal dagen) toe en anderen weer niet.

Vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

En waarom deze niet verkopen aan iemand die wel alleen tevreden is met Nederland en zelf (weliswaar met verlies) een andere routeplanner kopen?

t'Is maar een vraagje hoor!

een gegeven paard........

De Vrije Vogel.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bedoelde dus zo'n stukje uit het wetboek, maar zag dat ik daar toen al te laat voor was. Omdat het telefonisch gekocht is had ik het eigenlijk binnen 8 dagen na ontvangst terug kunnen brengen/sturen en had ik het geld gehad....