le
door lexander Oct 26, 2004 om 18:09
Auto & vervoer

Navigatiesysteem op hol

Steeds in de buurt van de nieuwe weg A 50 slaat het navigatiestysteem op hol. Ik heb dit probleem al aan VDO Dayton voorgelegd, maar ik krijg geen goed antwoord. Buiten dat vind ik het belachelijk dat je zo'n duur systeem koopt en er dan juist bij nieuwe wegen niets aan hebt.

560 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 26, 2004 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag lexander,

Het lijkt me toch vrij aannemelijk dat juist nieuwe wegen niet zijn ingevoerd in je navigatieprogram. Zou dat niet de reden kunnen zijn van het op hol slaan van je systeem? Groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2004 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

U ziet, u heeft meer aan de antwoorden van Ton dan aan die van de helpdesk van VDO Dayton. Het is overgens onbegrijpelijk dat VDO u niet kan helpen. Ik heb weinig verstand van die dingen maar er zal toch regelmatig een software upgrade zijn ? Lijkt me reuze handig ingeval fr brug over het kanaal 500 meter verlegd is en uw dure navigatiesysteem geeft dat niet aan.... Een hartig gesprek met VDO Dayton lijkt mij niet overbodig. Sterkte - PML

ve
door verwijderd - Oct 29, 2004 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat  probleem  heb  ik elke  week

Logische  toch Ik rij sneller  als  er wegen aangelegt kunnen worden

Maar ook al  ziet je navigator  niets   gewoon doorblijven rijden

hij ziet  het vanzelf  weer

En  onthou een ding alle  wegen lijden naar rome

ve
door verwijderd - Oct 29, 2004 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk gebruikt VDO verouderde kaarten en worden deze niet of te weinig bijgewerkt. Meestal gaat dit via CDRom en moet er een contract voor woren afgesloten.

Andere systemen werken met updates via internet dit gebeurt dan ook veel frequenter en beter maar ook veel voordeliger. Helaas is dit een euvel waar veel vaste navigatie systemen mee te maken hebben.

De trend is dan ook dat de betere software ( Althurion, Tom Tom) gebruik maken van een PDA.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2004 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik denk dat je oude software gebruikt

Mijn navigatiesysteem  heeft een automatische upgrade

Daar moet je wel voor betalen

Kaarten veranderen nu eenmaal een paar keer per jaar

ve
door verwijderd - Oct 29, 2004 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor je antwoord. Toch wil ik even vermelden dat mijn garage me direct na de eerste klacht een nieuwe (update) CD rom heeft ver-strekt. Dit zou het euvel moeten oplossen. Helaas is dat niet het geval.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2004 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je  kan  toch  niet  verwachten dat  je  probleem is  opgelost  nu

Ben redelijk en bekijk het positief ook  met  tomtom3 is  het altijd  zo dat je achter de feiten aanloopt  Er worden elke week  rotonde's gelegt   Nieuwe woonwijken gebouwd  Dus  zullen ze  eerst weer alles  in kaart moeten brengen VOOR dat je  navigator  dat ziet Mischien ooit  in de  toekomst zal het zo zijn dat  de satelliet (32000km)hier vandaan  zelf   zal  zien wat er bij is  gekomen en  dat gelijk doorgeeft  aan jou  navigator  Tot   nog  toe  zullen we  afhankelijk zijn van hoe  snel er een neuwe  update  is  voor je  navigator  Dus   mijn advies  is   gebruik ook  nog  steeds  je kennis   die  je ook van punt A naar punt B bracht     Succes  skippy2646

ve
door verwijderd - Oct 29, 2004 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals anderen reeds hebben aangegeven, is het VDO Dayton gegevensprogramma niet up-to-date. Aangezien dit systeem alleen met CD-rom of DVD-rom werkt en dus heel statisch is, kan alleen via de garage of VDO Dayton zelf een nieuwere versie van de straten aangevraagd worden.

Ik gebruik zelf TomtomGo en ik krijg zeer regelmatig via de nieuwsbrief van Tomtom te zien via e-mail dat er weer een upgrade is voor o.a. de besturing van het programma. Dat betekent dus ook niet dat de nieuwste wegen er al op staan, maar je kan via de supportsite van Tomtom wel doorgeven welke straten e.d. er nog niet op staan. Zij kunnen dat doorspelen aan Teleatlas (de maker van de kaarten), zodat later via internet de TomtomGo geupdated kan worden.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2004 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds augustus dit jaar heb ik een nieuwe auto met een VDO Dayton navigatie. Ik ben hier heel erg tevreden over. Voorheen gebruikte ik een routeplanner via de computer of internet. Veelal werd je toch steeds weer op het verkeerde spoor gezet. Met het aanschaffen van VDO Dayton was dat probleem afgelopen. Probleemloos kwam ik altijd veilig op de plaats van bestemming. Het kan best eens voorkomen dat het niet goed gaat. Mijn ervaring is dat het systeem vanzelf weer de route oppakt die is ingegeven.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2004 om 09:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij ben je zelf op hol geslagen.

Bij mijn VDO stond het nieuwe stuk 50 er al op, voordat die weg klaar was.

Net als benzinetanken, moet je af en toe een nieuwe CD ROM kopen. En dan niet een illegaal kopietje maar een origineel zoals het hoort. Je stopt toch ook geen water in je tank? Mooie boel om VDO de schuld te geven. Met illegale kopietjes weet je nooit wat je koopt. Die "verkopers", die illegaal hun zakken vullen interesseert het natuurlijk geen bal wat er op die CD staat. Je weet nooit wat je krijgt. Ze kunnen er me viltstift natuurlijk van alles opschrijven. Door de beveiligingen gaan er me kopiëren altijd veel gegevens verloren. Dus op hol geslagen zuinigerd, het ligt gewoon aan je zelf.

Groeten

Hebo11

ve
door verwijderd - Oct 30, 2004 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hebo11    je  ,lult uit  je  nek en beschuldigt  iemand   van zuinigerd Volgens  mij lees  je niet goed Hij heeft geen illigale  copy  maar alles  keurig netjes aangevraagd Dus  ik zou  eens na denken en goed  lezen wat HIJ  schrijft  Lexander  vraagt advies  en dat geeft  niet jou het recht om hem onterecht te beschuldigen van illigale praktijken We zijn hier  om elkaar te helpen en het is  niet de  bedoeling iemand  de  grond  in te boren.... skippy2646

ve
door verwijderd - Oct 30, 2004 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hebo11 dat vind ik wel heel erg kort door de bocht om zomaar in de willdeweg te stellen dat hij illegale software gebruikt. Dit zijn uitspraken die nergens op slaan. Het is de bedoeling om elkaar te helpen en niet om elkaar de grond in te boren.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2005 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vanaf de introduktie van de auto navigatiesystemen dergelijke problemen geconstateerd. Vanaf het prille begin van de introduktie van deze systemen ben ik een ervaren inbouwer van deze systemen.

Zoals het probleem zich voordoet is het een probleem wat te maken heeft met het digitaliseren van de beschikbare gegevens. Dit heeft niets te maken met het systeem op zich, maar met de aangeboden kaartgegevens. Deze gegevens kunnen nog wel niet op jouw CDROm/DVD gedigitaliseerd(lees:voorhanden)zijn.

Als je de volgende update koopt kan het probleem over zijn.

ve
door verwijderd - Jan 31, 2005 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, allereerst wil ik zeggen dat zo'n systeem altijd achterloopt. De info wordt opgevraagd bij de gemeentes en de 1 is daar nou eenmaal sneller mee als de ander....

Het is niet zo dat er een auto in de de rondte rijd om alles op te nemen dit is een onmogelijke taak en zou de software nog duurder maken dan dat deze al is. Deze auto's rijden er wel op aangeven van de gebruikers als die een fout ontdekken kunnen ze dit melden via de site van de leverancier in NL zijn dat Navteq en Teleatlas en dan komt dat autotje wat in werkelijkheid een soort megacomputer op wielen is daar worden de fouten gecorrigeerd en ingetekend op de kaart.

Dit is een hoop werk kwa meten en invoeren van rijrichtingen en max snelheden alles is nodig om het systeem nauwkeurig te maken. en dan zijn ze niet alleen in NL bezig maar heel west Europa ga er maar aan staan ! info opvragen hier bij de gemeente (blijft overheid en is dus niet zo snel) gaat nog wel maar probeer maar in Tsjechie die info los te krijgen :oS

Verschil tussen tom tom vdop enz enz is er niet want de info komt allemaal bij dezelfde bron vandaan ! en loopt dus altijd iets achter.

En niet iedereen brengt zijn update's tegelijk uit dus de 1 heeft hem al wel en de ander niet.

groetjes

ve
door verwijderd - Feb 1, 2005 om 09:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een Daytona navigatiesysteem met software van Tele Atlas in mijn auto. Hoewel het een enkele keer niet klopt, ben ik zeer tevreden over dit systeem. Als het een enkele keer in de fout gaat, pakt hij het na enkele seconden het opnieuw op en dan gaat het wel goed. Ik ben dan ook van mening dat het nooit 100% kan daar zo'n systeem altijd achter de veranderingen aanloopt. Met updates zijn dan veelal de foutjes er uit.

Een gewone routeplanner bijvoorbeeld van internet haalt het niet bij zo'n navigatiesysteem. En het systeem wat ik heb signaleert ook flitspalen en waarschuuwt als ik de maximum toegestane snelheid overschrijd.