amj2008
door amj2008 Jun 20, 2011 om 09:41
Auto & vervoer

NüMaps Lifetime

http://www.garmin.nl/page/?id=48

je kunt hierop klikken dan kan je het zelf lezen...

pas op, de kleine lettertjes

Voorwaarden en Beperkingen nüMaps™ Lifetime.

Bij de aanschaf van een abonnement op nüMaps Lifetime (afzonderlijk te koop), ontvangt u tot vier (4) updates voor de wegenkaart per jaar,

wanneer zo’n update beschikbaar is gemaakt op de Garmin website voor één (1) compatibel Garmin product.

Dit geldt totdat de gebruiksduur van het product is verstreken of Garmin niet langer wegenkaart updates ontvangt van

NAVTEQ, welke van deze twee optie het eerst van toepassing is.

De updates die u ontvangt middels het abonnement zijn updates voor de wegenkaart zoals die origineel was

inbegrepen bij uw Garmin product toen u dat product origineel aanschafte of een update van de wegenkaart die u afzonderlijk heeft aangeschaft

(indien van toepassing).

In het geval dat het in uw bezit zijnde Garmin product geen wegenkaart bevat, of u heeft zo’n wegenkaart niet afzonderlijk

aangeschaft, en u wilt updaten met een nüMaps Lifetime abonnement, dan dient u afzonderlijk een van

toepassing zijnde Garmin wegenkaart aan te schaffen voor u de bijgewerkte wegenkaart in uw

Garmin product kunt laden.

In sommige gevallen bevat uw Garmin product onvoldoende geheugen om de update voor de origineel in uw product geladen wegenkaart te

laden (of afzonderlijk aangeschaft als dit het geval is). In dat geval dient u een gereduceerde

wegenkaartdekking voor uw update te selecteren.

Garmin behoudt zich het recht voor om uw nüMaps Lifetime abonnement te beëindigen indien u ongeacht welke voorwaarde van deze

overeenkomst schendt. Uw nüMaps Lifetime abonnement kan niet worden overgedragen op een ander

Garmin product.

einde verhaal........

dus als je nagaat wanneer je apparaat einde levensduur is (staat aangegeven), weet je gelijk waar je aan toe bent.... je kna dit vinden op de site van garmin zelf....

1484 9 Rapporteer

pino123
door pino123 - Jun 20, 2011 om 14:05
2766 Antwoorden / 14 Vragen

AMJ,

ik heb op de website zitten doorlezen en inderdaad 'riekt' dit. 'Lifetime' is een vage bewoording, u ziet dit als uw eigen 'Lifetime' en daar is hier geen sprake van. Garmin kan inderdaad van de ene op de andere dag beslissen dat het over is met de navigatie, of er geen kaarten meer worden geleverd.

Zeker een reden om dit niet aan te schaffen, misschien handig om eens een linkje van het forum te sturen, zodat Garmin hierop kan reageren....

amj2008
door amj2008 - Jun 20, 2011 om 14:19
13 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pino123 schreef op maandag 20 jun 2011, 14:05]AMJ,

ik heb op de website zitten doorlezen en inderdaad 'riekt' dit. 'Lifetime' is een vage bewoording, u ziet dit als uw eigen 'Lifetime' en daar is hier geen sprake van. Garmin kan inderdaad van de ene op de andere dag beslissen dat het over is met de navigatie, of er geen kaarten meer worden geleverd.

Zeker een reden om dit niet aan te schaffen, misschien handig om eens een linkje van het forum te sturen, zodat Garmin hierop kan reageren....

Nou mochten we nog enige hulp kunnen krijgen, lijkt het osn niet raadzaam om slapende honden wakker te maken...

freya
door freya - Jun 20, 2011 om 14:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Maar ja, ook al verdwijnt een apparaat op gegeven moment uit het assortiment en wordt de software niet meer geupdate, dan wil dat natuurlijk niet zeggen dat het apparaat daarmee compleet nutteloos is geworden. Alsof het wegennet van de ene dag op de andere geheel verandert.....
En zo'n apparaat gaat toch geen 10 jaar mee, dus eerlijk gezegd zie ik het probleem niet zo. (maar dat is mijn mening)

Freya

amj2008
door amj2008 - Jun 20, 2011 om 14:23
13 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 20 jun 2011, 14:21]
Maar ja, ook al verdwijnt een apparaat op gegeven moment uit het assortiment en wordt de software niet meer geupdate, dan wil dat natuurlijk niet zeggen dat het apparaat daarmee compleet nutteloos is geworden. Alsof het wegennet van de ene dag op de andere geheel verandert.....
En zo'n apparaat gaat toch geen 10 jaar mee, dus eerlijk gezegd zie ik het probleem niet zo. (maar dat is mijn mening)

Freya

wij ook niet als je liggende gelden heeft in overvloed....

pino123
door pino123 - Jun 20, 2011 om 14:44
2766 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 20 jun 2011, 14:21]
Maar ja, ook al verdwijnt een apparaat op gegeven moment uit het assortiment en wordt de software niet meer geupdate, dan wil dat natuurlijk niet zeggen dat het apparaat daarmee compleet nutteloos is geworden. Alsof het wegennet van de ene dag op de andere geheel verandert.....
En zo'n apparaat gaat toch geen 10 jaar mee, dus eerlijk gezegd zie ik het probleem niet zo. (maar dat is mijn mening)

Freya

Het vervelende is wel, dat de apparaatjes vaak lang in de handel zijn. Het kan dus zo zijn, dat je aan het begin van het jaar zo'n apparaatje koopt en de 'lifetime' ondersteuning á een fiks bedrag enkele maanden daarna ophoudt omdat het apparaat niet meer wordt ondersteund, of dat de kaartenmaatschappij er mee ophoudt....

pino123
door pino123 - Jun 20, 2011 om 14:46
2766 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=amj2008 schreef op maandag 20 jun 2011, 14:19][quote=pino123 schreef op maandag 20 jun 2011, 14:05]AMJ,

ik heb op de website zitten doorlezen en inderdaad 'riekt' dit. 'Lifetime' is een vage bewoording, u ziet dit als uw eigen 'Lifetime' en daar is hier geen sprake van. Garmin kan inderdaad van de ene op de andere dag beslissen dat het over is met de navigatie, of er geen kaarten meer worden geleverd.

Zeker een reden om dit niet aan te schaffen, misschien handig om eens een linkje van het forum te sturen, zodat Garmin hierop kan reageren....

Nou mochten we nog enige hulp kunnen krijgen, lijkt het osn niet raadzaam om slapende honden wakker te maken...

? slapende honden wakker maken? Begrijp de reactie niet helemaal....

amj2008
door amj2008 - Jun 20, 2011 om 14:54
13 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pino123 schreef op maandag 20 jun 2011, 14:46][quote=amj2008 schreef op maandag 20 jun 2011, 14:19][quote=pino123 schreef op maandag 20 jun 2011, 14:05]AMJ,

ik heb op de website zitten doorlezen en inderdaad 'riekt' dit. 'Lifetime' is een vage bewoording, u ziet dit als uw eigen 'Lifetime' en daar is hier geen sprake van. Garmin kan inderdaad van de ene op de andere dag beslissen dat het over is met de navigatie, of er geen kaarten meer worden geleverd.

Zeker een reden om dit niet aan te schaffen, misschien handig om eens een linkje van het forum te sturen, zodat Garmin hierop kan reageren....

Nou mochten we nog enige hulp kunnen krijgen, lijkt het osn niet raadzaam om slapende honden wakker te maken...

? slapende honden wakker maken? Begrijp de reactie niet helemaal....

wij gaan er mee stoppen omdat dit nergens toe leidt, het enige wat wa nog zouden toevoegen dat wanneer er gesproken wordt door Garmin van 'levenslange opwaardering vd software/kaarten' eigenlijk bedoeld wordt ZOLANG HET APPARAAT IN DE WINKEL LIGT...

einde verhaal
wij danken iedereen voor zijn of haar reactie

freya
door freya - Jun 20, 2011 om 15:43
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo amj2008,

Het kan aan mij liggen, maar wáár zit de [edit redactie] in jouw verhaal?

m.vr.gr. Freya

amj2008
door amj2008 - Jun 20, 2011 om 15:43
13 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 20 jun 2011, 09:57]
Hallo amj2008,

Het kan aan mij liggen, maar wáár zit de [edit redactie] in jouw verhaal?

m.vr.gr. Freya

In het feit dat er onduidelijke taal wordt gesproken, dus eerst bij aanschaf van zo'n apparaat moet je kunnen nagaan hoe lang dat ding meegaat, en dat kan je niet...
Ten tweede, men spreekt van een abonnement Levenslange Opwaardering, terwijl dat alleen is zolang dat ding in het gamma zit, zit de uwe nog in het verkoopsgamma, laat ons dit weten ja?
gr
amj2011