jo
door jocor1 Jan 4, 2014 om 14:38
Auto & vervoer

Ongewenste post

hoe kom ik van ongewenste post en bedelbrieven af.

6556 18 Rapporteer

ro
door ron530 - Jan 4, 2014 om 14:43
4084 Antwoorden / 17 Vragen

www.postfilter.nl een optie!!

mahadma
door mahadma - Jan 4, 2014 om 15:00
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Retour afzender met de opmerking: "Bewoner overleden", wel grof, maar wel efficient.

tenormin
door tenormin - Jan 4, 2014 om 15:30
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, heb ook geen zin om me eerst te registreren bij het postfilter om geen post meer te krijgen van bedelbrieven e.a. zaken. Gaat gewoon bij het oud papier.

edrick3
door edrick3 - Jan 4, 2014 om 16:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jocor1,

Neem aan dat je echte post bedoelt en geen mail.
(Categorie: auto & vervoer?)

Meld je aan bij postfilter zoals al is aangegeven:
Krijgt u persoonlijk geadresseerde reclamepost waar u geen prijs op stelt? Bijvoorbeeld omdat u geen post wilt van een specifiek bedrijf of geen interesse heeft in een bepaalde sector? Dan kunt u dat bedrijf of die sector blokkeren via Postfilter. Specifieke bedrijven kunt u blokkeren op basis van uw 'recht van verzet'. Het blokkeren van bepaalde sectoren regelt u in het Nationaal Postregister. In totaal zijn er tien sectoren waarvan u kunt aangeven of reclamepost welkom is.
Klik hier

costnix
door costnix - Jan 5, 2014 om 22:26
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Bij stug volhouden van een bedrijf, stuur ik de brief retour, verzwaard met een baksteen.

tr
door trofaiac - Jan 6, 2014 om 18:22
57 Antwoorden / 4 Vragen

Indien er een postcode en huisnummer op de enveloppe staat, schrijf je daarop:

Geadresseerde onbekend - Retour afzender.

En stop het maar weer in de brievenbus.

Yvons
door Yvons - Jan 6, 2014 om 18:26
4 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=costnix schreef op zondag 5 jan 2014, 22:26]Bij stug volhouden van een bedrijf, stuur ik de brief retour, verzwaard met een baksteen.

Goed idee een baksteen erbij.
Al vraag ik mij af of de post retour brieven wel netjes terug sturen naar de bedrijven.
Ik denk het namelijk niet, veel te veel werk en geldkwestie.

Een Sticker neen/ neen helpt ook tegen reclame enz.

Yvons
door Yvons - Jan 6, 2014 om 18:29
4 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=costnix schreef op zondag 5 jan 2014, 22:26]Bij stug volhouden van een bedrijf, stuur ik de brief retour, verzwaard met een baksteen.

Bedelbrieven is lastiger. Bedel-Bedrijf bellen dat ze je uit de administratie moeten halen. En/of de postfilter werkt ook perfect.

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2014 om 18:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat bedoelt u met ongewenste post?

costnix
door costnix - Jan 6, 2014 om 19:58
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1
Belastingsaanslagen? ;-)

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2014 om 20:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=costnix schreef op maandag 6 jan 2014, 19:58]@tijger1
Belastingsaanslagen? ;-)

Maar die zijn toch heel vaak heel gewenst? Vooral met restituties.;-)

mo
door mof - Jan 7, 2014 om 11:36
3619 Antwoorden / 3 Vragen

ik stuur het altijd (ongeopend danwel met plakband dichtgeplakt) retour afzender met de vermelding "bewoner woont niet op dit adres"

Ook als er op staat: "aan de bewoners van dit adres" of zoiets. Dan is het 99 van de 100 keer reclame.

ik frankeer niet: Post NL heeft er werk aan, het uitgevende bedrijf ziet de post terug komen en weet dat er geen interesse. dus hoe meer mensen er last van hebben hoe meer kans dat het stopt.

En vaak helpt het wel. Niet altijd helaas. Maar als IEDEREEN dit zou doen zou het
Post NL veel geld kosten en uiteindelijk de spam stoppen.

Yvons
door Yvons - Jan 7, 2014 om 11:40
4 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=mof schreef op dinsdag 7 jan 2014, 11:36]ik stuur het altijd (ongeopend danwel met plakband dichtgeplakt) retour afzender met de vermelding "bewoner woont niet op dit adres"

Ook als er op staat: "aan de bewoners van dit adres" of zoiets. Dan is het 99 van de 100 keer reclame.

ik frankeer niet: Post NL heeft er werk aan, het uitgevende bedrijf ziet de post terug komen en weet dat er geen interesse. dus hoe meer mensen er last van hebben hoe meer kans dat het stopt.

En vaak helpt het wel. Niet altijd helaas. Maar als IEDEREEN dit zou doen zou het
Post NL veel geld kosten en uiteindelijk de spam stoppen.

Top, helemaal met Mof eens !

kanty
door kanty - Jan 7, 2014 om 16:09
284 Antwoorden / 69 Vragen

Edrick bedankt ook namens mij. Vr gr Kanty.

tenormin
door tenormin - Jan 7, 2014 om 16:29
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=kanty schreef op dinsdag 7 jan 2014, 16:09]Edrick bedankt ook namens mij. Vr gr Kanty.

??

kanty
door kanty - Jan 7, 2014 om 22:39
284 Antwoorden / 69 Vragen

tenormin.Hahaha lekker vaag hë? Wij hebben ook zo'n last van post die we onuitgenodigd op de mat vinden. Edrick gaf een tip: klik hier. En dat heb ik gedaan. Ik lifte dus eigenlijk een beetje mee
met de vraag van jocor 1. Vr gr Kanty.

ma
door manwijf - Jan 9, 2014 om 12:20
574 Antwoorden / 1 Vragen

Stuur alle bedrijven die mij reclame sturen ondanks mijn NEE/NEE sticker, direct een berichtje met het verzoek mijn sticker te respecteren. Geloof het of niet, ik krijg altijd netjes een reactie.

Behalve dan natuurlijk van de Postcodeloterij. Die brief gaat retour Van Eeghenstraat 70 Amsterdam

fe
door feyenoordgirl - Jan 9, 2014 om 14:37
5 Antwoorden / 1 Vragen

ik stuur het eerst een paar keer retour ! als ze dan nog aan de gang blijven gewoon dreigen met kassa, radar of reclame code comissie werkt altijd !
Ook bij telefonische verkopers !