eeneigenhok
door eeneigenhok Sep 17, 2007 om 07:58
Auto & vervoer

Onveilige auto van de zaak

Mijn vriend heeft een auto van de zaak.
Nu is hij daarmee al 3 keer bijna mee verongelukt, en dat doordat de auto wijgerde de bocht door te sturen.
Zo kwam hij één keer bijna onder een vrachtauto!

De auto is al 2 keer naar de garage geweest en nagekeken, maar men kan niets vinden. Nu moet mijn vriend dus weer gewoon in deze auto rijden....
Moet hij eerst in het ziekenhuis belanden, of erger!
Zijn baas zou toch het zekere voor het onzekere moeten nemen en hem een andere auto geven?
Moet hij dit zomaar pikken dat hij in een onveilige auto moet rijden?
Hij is blij dat hij na een lange tijd zonder, nu weer een baan heeft.
Het is dus geen optie om op te stappen!

964 8 Rapporteer

harrie
door harrie - Sep 17, 2007 om 08:49
765 Antwoorden / 36 Vragen

Ieder soort en type auto heeft zijn beperkingen en het is de bestuurder die uiteindelijk de veiligheid bepaald. Rijstijl dus altijd aanpassen. Om een echt zinnig antwoord te geven zijn de gegevens te beperkt, graag wat meer info.

Harrie

eeneigenhok
door eeneigenhok - Sep 17, 2007 om 08:56
7 Antwoorden / 9 Vragen

Nou, het ligt niet aan de rijsijl hoor, wanneer je op normale (dus toegestane) snelheid de bocht door wil en de auto rijd spontaan rechtdoor..... dat is eigenlijk het grootste probleem en de auto reageert zo niet altijd, maar af en toe. Onvoorspelbaar.

Mijn vriend heeft slipcusussen gehad, maar daarmee kun je niets beginnen met een auto die weigert te sturen!

eeneigenhok
door eeneigenhok - Sep 17, 2007 om 08:58
7 Antwoorden / 9 Vragen

Het gaat overigens om een renauld clio.....

sleutelaar
door sleutelaar - Sep 17, 2007 om 10:44
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo

begrijpelijk dat jij je druk maakt om je vriend,en dat deze met een auto de weg op wordt gestuurd waarvan je zelf zegt dat deze onveilig is

begrijp de garage niet dat deze de auto meegeven als dit probleem zich af en toe voordoet

aan je verhaal gegrijp ik dat deze af en toe moeilijk te sturen is in de bocht

verwacht dat de stuurbekrachtiger af en toe buiten werking valt

het is de verandwoordelijkheid van de bestuurder of hij hiermee de weg op gaat

ik zou geen meter meer aan het verkeer deelnemen ,maar dat is moeikijk voor een ander te beslissen

succes en een groet van de sleutelaar

harrie
door harrie - Sep 17, 2007 om 10:51
765 Antwoorden / 36 Vragen

De Clio heeft best een redelijke wegligging, dat als je het stuur draait, de wielen recht blijven staan, lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk.

Mogelijk zitten er inferieure banden onder die te weinig grip op de weg hebben, vooral bij vochtig weer.

Het lijkt op het effect van aquaplaining. Sommige goedkope banden hebben dat effect ook bij droge wegdekken.

Harrie

eeneigenhok
door eeneigenhok - Sep 17, 2007 om 12:14
7 Antwoorden / 9 Vragen

Als er onveilige banden onder de auto zitten, had men dat bij de garage toch wel opgemerkt!

Het gaat mij er nu vooral om dát dit probleem zich voordoet en als hij niet meer in deze auto stapt, hoe komt hij dan op zijn werk? KAn hij een andere auto van zijn baas eisen?

harrie
door harrie - Sep 17, 2007 om 12:31
765 Antwoorden / 36 Vragen

In een garage kijkt men hoofdzakelijk of er nog voldoende profiel op zit. Zo'n glibbermerk band kan dus voldoende profiel hebben en aan de voorschriften voldoen en toch uit de bocht vliegen.

Mogelijk heeft sleutelaar een goed punt, alleen de bestuurder zou dat moeten opvallen doordat de besturing afentoe heel zwaar gaat.

 @KAn hij een andere auto van zijn baas eisen?@

Eisen kan natuurlijk, maar een goed gesprek met zijn baas zal effectiever zijn en beter voor de arbeidsverhouding.

Groeten Harrie

sleutelaar
door sleutelaar - Sep 25, 2007 om 17:37
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo eeneigenhok

ben toch benieuwd of het probleem inmiddels is opgelost en jou vriend veilig de weg op kan met deze auto

groet van de sleutelaar