Onverklaarbaar bedrag afgeschreven door Arriva op OV chipkaart
Op dinsdag 26 december jl. is door Arriva op traject Zevenaar-Arnhem een onverklaarbaar van € 17,44 van mijn OV chipkaart afgeschreven. Dit viel op doordat ik hierdoor niet voldoende saldo had voor mijn overstap naar Amsterdam Arena met de NS. Hetzelfde is mijn vrouw overkomen die met me reisde met haar gepersonaliseerde OV-chip die automatisch oplaad bij tekort aan saldo. Uiteraard hebben we nav dit voorgeval een restitutie formulier ingevuld agv dit voorgeval. Deze is in beantwoord door de klantenservice dat het bedrag dat teveel in rekening is gebracht teruggestort zal worden eind januari 2018.
Echter bij verdere navraag over de reden hiervoor is volstrekt onduidelijk waardoor dit is gebeurd. Er werd bij verdere navraag aan klantenservice@arriva.nl aangegeven dat ik in Roodeschool was ingecheckt en in Groningen had moeten uitchecken bij Arriva. Uiteraard coorespondeert dit totaal niet met mijn bestemming van die dag.
Ik vermoed dat dit geval op deze dag meerdere reizigers heeft getroffen en wellicht vaker gebeurd bij Arriva resp. NS. Wellicht kan dit nagevraagd worden over de reden voor zulke onverklaarbare bedragen bij reizigers en of dit wellicht te maken met de in- uitcheck database systemen van deze vervoerders.
Dus omdat dit bij u gebeurd is denkt u dat het bij meer mensen gebeurd is? Aparte redenatie. Fouten kunnen gemaakt worden en de enige die u antwoorden kan geven is Arriva.
Neemt u anders nog eens contact op via dit formulier:
https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/contact-met-arriva-1/contactformulier.htm?
Een vergissing kan gemaakt worden. Je kunt je reishistorie inzien. Ook voor een anonieme ov chipkaart.
https://www.ov-chipkaart.nl/ov-chip-en-gebruik/gebruik/ov-reishistorie-en-saldo-anonieme-kaart.htm
Voor meer info:
https://www.ov-chipkaart.nl/ov-chip-en-gebruik/gebruik/hoe-werkt-mijn-ov-reishistorie.htm
Trouwens een vreemde afschrijving. Groningen- Roodeschool is € 7,53 enkele reis vol tarief en geen € 17,44
Dat is ongeveer de prijs van Zevenaar naar Amsterdam Arena.
Het kan zijn dat de software niet goed stond afgesteld waardoor de reis niet correspondeert met de afschrijving.
(Voorbeeld Van Schoonhoven naar Ammerstol is een bedrag van rond de €1,25 ipv dit bedrag werd er €1,85 afgeschreven en stond er als uitstaphalte Berkenwoude. Na een fikse ruzie over reistijden en kilometers snapte Arriva dat een bus er geen 5 minuten deed over dit traject).
Verder kan er niet uitgechecked zijn bij het uitstappen en dan loopt de teller gewoon door. Dit is te zien aan de tijden. Kijk dit na op uw eigen OV chip pagina.
Het tarief is een afstandstarief en geen tijdstarief! U krijgt niet het eventuele overgebleven “instaptarief” terug.
En wat is nu uw vraag? U krijgt uw geld terug. Er is een foet gemaakt en die wordt hersteld. Ongetwijfeld zal arriva zijn best doet dit soort zaken te voorkomen. Kost allemaal weer werk, tijd en dus geld. Niemand is erbij gebaat.
Die hele ov chipkaart is fraude gevoelig.
Een 'collega' van me heeft ook een ov chip kaart, echter is dit een kopie van een ov chipkaart op naam van iemand die met een bedrijf KvK geregistreerd staat.
Dus elke keer als mijn 'collega' reisde ging er geld af van de rekening van de officiele kaarthouder, de eigenaar van het bedrijf.
Hij heeft het bijna een jaar kunnen gebruiken voordat de kaart werd geblokkeerd.
Zeer waarschijnlijk hebt U ergens onderweg of bij de overstap NIET de juiste procedure gevolgd voor die (ja, zeer lastige en uniek Nederlandse) check in/out.
U (en iedereen die die reis maakt) Moet:
INch in Zev bij ARV (OOK als U dat duitse treintje gebruikt)
Bij de overstap in Arnhem: EERST UITch. bij ARV en daarna meteen IN ch. bij de gele paaltjes van NS (die staan op de overstapperrons), daarna in AMS checkt U UIT bij NS-opletten als U bvb op Amstel of Duivendrecht UITstapt-daar zijn OOK poortjes van de GVB-metro!!
Als U ook maar iets fout/niet in de juiste volgorde doet, kost U dat tenminste de incheckborg van 10 of 20 eur.
Zoals velen al melden, U kunt alles zeer simpel meteen nazien via een account bij Ns of OV-chipkaart, dan wel door uw kaart bij een gele NS-automaat te houden en ''tonen transacties'' te klikken-en dan kijken. (oif dat ook kan bij die blauwe ARV automaten weet ik niet, maar ik herinner me dat in Zvnr ook een gele van NS staat, meen ik).
Via www.uitcheck-gemist.nl kunt U, indien dit klopt, herstellen en geld terugkrijgen (wordt tegenwoordig meestal als saldo op de kaart gezet).
Let op! OOk dit verwart vaak mensen: voor deze overstap rit krijgt U 10 of 20% Korting, MITS correct Uit+Ingecheckt, op het 2e reisdeel-dus de prijzen van een retour kunnen (soms vrij fors) verschillen voor heen-terug!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Erfrecht
Vraag, Als je in gerouwd bent en je partner overlijd, blokkeren banken alle rekeningen. Ze willen dan een verklaring van erfrecht hebben voordat je weer bij je eigen geld kan komen. Er zitten een hoop kosten aan en ergernis aan verbonden. Waarom moeten banken een verklaring van erfrecht hebben. Het is toch bij wet geregel dat de langstlevende dan alles erft. Groet, [Privégegevens ver ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer