ap
door apel39 May 28, 2013 om 13:27
Auto & vervoer

Onverwachte problemen met versnellingbak

Ik heb mijn 5 jaar oude Golf weggebracht voor klein onderhoud, met de vraag om te kijken wat een schavend geluid voortbrengt.
Na diagnose blijkt de versnellingsbak(automaat DSG7) vervangen te moeten worden. Kosten volgens eerste opgaaf 6300euro.Er zijn nu twee problemen.
1-Ik heb de auto 5 jaar geleden bij een dealer gekocht welke nu inmiddels(ongeveer 3weken failiet is) bij de dealer waar de auto nu staat is deze al twee a 3 jaar in onderhoud.
2 Het lijkt mij niet logisch dat een versnellingsbak het na 50000km begeeft.
Hoe kan ik nu het beste handelen?

51264 8 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - May 28, 2013 om 13:59
937 Antwoorden / 2 Vragen

Omdat de dealer waar u hem gekocht heeft over de kop is kunt u alleen nog proberen bij VW aan te kloppen, misschien dat ze er iets mee doen. Maar ergens echt recht op hebben heeft u niet.

valerius-2
door valerius-2 - May 28, 2013 om 14:15
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dat kan er ook aan liggen dat hij door bepaalde oorzaken zo is geworden. Maar de versnellings bak kan rereviseerd worden dat zou heel wat verschillen. Maar ik zou toch eerst willen weten wat de oorzaak is dat hij stuk is. Geen olie, slecht afgesteld oa.

me
door mein33 - May 28, 2013 om 14:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Kijk eens op de site www.dsg-dokter.nl , daar ziet u heel andere prijzen incl. montage.

grindweg
door grindweg - May 28, 2013 om 20:17
2308 Antwoorden / 28 Vragen

er is na 5 jaar echt geen garantie meer mogelijk.
gaat u naar een specialist dan bent u voor de helft klaar.
kijk op dit medium voor een adres bij u in de buurt

Haagees1
door Haagees1 - May 29, 2013 om 17:06
25 Antwoorden / 0 Vragen

Volkswagen heeft grote problemen met de DSG bakken en dit is algemeen bekent in de branche, vakbladen en autotijdschriften. Dat uw dealer, waarschijnlijk ADC, betekent niet dat een importeur zich niet aan zijn garantie of coulance verplichting kan onttrekken. Uw auto is duidelijk uit de garantie maar gezien de voorkennis van DSG problemen is een bepaalde coulance op zijn plaats. Pon is op gebied van garantie toch al niet de makkelijkste. het is tenslotte een particulier ( de officiele naam is PON's Automobielhandel) handelshuis met als doelstelling winst maken. Garantie en coulance wordt door een fabriek bij de importeur afgekocht. Die importeur heeft daar een "potje"voor en PON is daar nogal zuinig mee.
Beste advies is een aangetend schrijven te doen naar Pon en uw klacht deponeren met als eis reaparatie of vervanging vande DSG bak. Pas wel op met een deelaanbod wat dan misschien nog duurder is dan een ruilbak viade DSG dokter, zoals Mein33 schrijft. Kijk maar eens op die website.Succes met de afhandeling.

Haagees1
door Haagees1 - May 29, 2013 om 17:08
25 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling: waarschijnlijk ADC die nu faiiliet is verklaart.
Excuus voor het wegvallen van het gedeelte van de zin

grindweg
door grindweg - Jun 2, 2013 om 14:50
2308 Antwoorden / 28 Vragen

proberen kan maar het gaat niet lukken.
uit ervaring en eigen onderzoek blijkt dat bij vele merken de teugels wat betreft garantie en coulance
scherp aangetrokken worden.
haagees kan wel anders willen maar hellas

da
door dadgommit - Jun 19, 2013 om 21:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Van de Golf 1.4 TSI met DSG7 (DQ200) uit 09-2008 is bij 50.000 km ook onlags ook de DSG vervangen. PON bood hierin direct een coulance van 50% op de bak zelf aan. De dealer deed daar in eerste instantie nog 20% korting op garagekosten bij maar naar enige onderhandeling is dit ook naar 50% opgetrokken in lijn met de korting van PON op het onderdeel. Uiteindelijk heeft de totatele ingreep 2900 euro gekost. Wellicht kunt u dit aanhalen in een gesprek bij uw eigen dealer.

Ondanks dat er in mijn vaders geval dus wel meegedacht is vanuit PON/Dealer blijft het een zure appel. Ik ben dan ook benieuwd of hier toevallig nog lezers zijn die betere vak- of juridische kennis dan ikzelf aangaande zulke kwesties hebben en alle eventuele adviezen zijn dan ook welkom uiteraard.

Dank en met vriendelijk groet.