in
door indianrunner Nov 16, 2005 om 23:20
Auto & vervoer

Opdringerige inkopers

Ik heb een Mercedes Vito en ben daar erg blij mee. Gezien de reacties ben ik niet de enige. Maar aangezien die reacties meer weg hebben van stalking dan van gewone belangstelling, vraag ik me nu stellig af: Kan dit wel?

Wat is het geval: Ik heb meerdere keren briefjes tussen mijn ruitenwisser of zijraam gevonden of ik mijn auto niet zou willen verkopen. Vandaag kreeg ik zelfs een brief over de post (op naam geadresseerd) volledig in de strekking met dat dit bedrijf (Export Sakkour) mijn auto op wil kopen. Ik citeer: "Ook hebben wij een landelijk (?!) ophaaldienst. Zo kunt u uw auto op laten halen wanneer het u uitkomt (uiteraard zonder kosten)." "Verder kunt u zelf bepalen hoe de betaling plaats zal vinden..." En dan pas als P.S.: "Mocht u uw auto op een later tijdstip willen verkopen, bewaar deze brief."

En als ik nu NIET wil verkopen? Die mogelijkheid wordt in de brief met geen woord over gerept.

Reacties zijn van harte welkom,

Vriendelijke groet,

Ingeborg

31191 18 Rapporteer

hutch
door hutch - Nov 17, 2005 om 01:29
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo Ingeborg,

ik kan mij voorstellen dat je dit alles behalve leuk vindt. In principe is dit niet verboden, ik vraag mij echter ook af hoe hij aan jouw adres komt.... ik vermoed via de gemeente. Commerciele bedrijven kunnen die opvragen. Of via de tenaamstelling van jouw auto, die is waarschijnlijk via de RDW in Veendam opgevraagd. Dat bedrijf moet dan wel de reden van opvragen vermelden, MAAR dan krijg jij bericht van de RDW met de vraag of je het goed vind, dat deze gegevens verstrekt worden aan dat bedrijf.

Een tip: bij de gemeente waar je woont, kun je een verzoek doen tot geheimhouding van (jouw) persoonsgegevens. Hierin kun je aangeven aan wie geen gegevens verstrekt mogen worden. Er zijn 3 categorieen: derden, bijv. gerechtsdeurwaarders, advocaten en notarissen) -- kerken -- vrije derden (bijv. familieleden of commerciele bedrijven). Dit verzoek wordt altijd ingewilligd, met uitzondering ten behoeve van de uitvoering van een algemeen verbindend voorschrift.

Ik zou een (ongefrankeerde) brief sturen naar dat bedrijf, waarin je duidelijk maakt, dat je jouw auto absoluut niet wilt verkopen.

Ik neem aan dat dit het bedrijf is wat je bedoelt:

Export_Sakkour

Gr. Hutch

grindweg
door grindweg - Nov 17, 2005 om 12:32
2308 Antwoorden / 28 Vragen

dit is een manier die gebruikt word door export bedrijven.deze kopen het adressen bestand van  en of rdw. en deze doen aan direct mailing.de gene die die briefjes er tusen doen zijn figuren die de auto's opzoeken en op proviesie werken. zij betalen u de auto en regelen de rest zoals vrijwaring en transport.er zit in lelystad ook een bedrijf in export socar of zoiets.maar uw auto is gezien de leeftijd en type interesant voor hun te jong  en te oud is niet goed dat heeft te maken met invoer rechten. km stand is voor hun beslist onbelangrijk. hopende u hier iets mee te helpen in die wereld. vw transporter is ook zo gewild vandaar . succes

ge
door gerrit2a - Jun 20, 2007 om 21:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Ingeborg,

Sakkour Export is nu bezig met het versturen van opdringerige brieven onder de naar Mos Export Auto's, Marshallaan 367 in Utrecht

Nummer KvK 30183852 staat echter nog steeds op naam van Export Sakkour in Utrecht.

Louche bedrijven wisselen nogal eens van naam.

Niet mee in zee gaan!!!!!!

Groet,

Gerrit

al
door alexander5 - Oct 20, 2007 om 21:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik had ook een Mercedes Vito, bouwjaar 1996. Regelmatig kreeg ik kaartjes onder de ruitenwisser van opkopers van bestelbussen, met daarop de vraag om hen te bellen, wanneer ik de auto wilde verkopen. Ook ik kreeg een brief van Export Sakkour toegestuurd. Op zich vond ik de brief redelijk netjes opgesteld. Toen ik mijn auto besloot te gaan verkopen heb ik Sakkour gebeld. Ik werd netjes te woord gestaan en hij kwam de volgende dag al langs. Het bleek een wat oudere mar. man te zijn, die perfect Nederlands sprak. Over de prijs werden we het al gauw eens en hebben gezellig koffie gedronken, tijdens het wachten op de telefonische aanmelding bij de RDW voor een transactiecode. Hij heeft een RDW geregistreerd auto bedrijf en geeft geldige Vrijwaringsbewijzen af. Had handelaars -kentekenplaten bij zich. Hij betaalde contant zonder problemen.

Hij vertelde mij dat hij de adressen van bestelbushouders kocht van de RDW voor een cent of 8 per stuk. Met postzegel kost hem het aanschrijven zo'n 50 cent per adres. Voor hem is deze manier van handelen het prettigst en ondervindt er geen problemen mee. Toen hij een sms kreeg van de rdw met een transactiecode, belde hij een medewerker, die werd gebracht om de auto te halen.

Kortom..ik heb ervaren dat het goed zaken doen is met deze man. Hij stelt zich correct op, is beleefd, spreekt goed Nederlands en betaald een goede prijs. De meeste busjes gaan naar Marokko en omstreken.

HG Alexander.

pi
door pietbom - Oct 26, 2007 om 20:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zojuist mijn Volkswagen Passat verkocht aan Sakkour. Heb een goede prijs gekregen. Netjes met een vrijwaringsbewijs ter plekke via RDW. Keurige jongens. Niks mis mee. En een betere prijs gekregen dan bij inruil op een nieuwe auto.

m.vr.gr.

Piet Bom

di
door dijany - Oct 26, 2007 om 20:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb woensdag een brief thuis gestuurd gekregen van de Mos Export. En ik zelf was van plan om mijn auto te verkopen. Ik was hartstikke blij. Ze waren meteen diezelfde dag naar de auto komen  kijken. Ik heb zelf een soort papier achtig iets getekend zonder een algemene voorwaarden achterop vermeldt. Later kwam ik pas achter van hoe kwamen ze aan me adres  die persoonlijk naar mij is gestuurd. En ik kwam er achter via andere site over deze mensen. Nou wil ik van deze koop af. Daar zijn ze niet mee eens. En ik weet dat ergens een WET is voor consumentbescherming, 7 dagen de tijd om je te bedenken.  Plus heb ik een papier getekend waar geen algemen voorwaarden is vermeld, kan ik hier nog onderuit?

Grote hulp is gewenst!!

grindweg
door grindweg - Oct 26, 2007 om 22:01
2308 Antwoorden / 28 Vragen

hallo indianrunner. het klopt dus zoals ik schreef wij doen omze export auto;s ook op deze manier ook via iemand uit emmeloord. daardoor hebben wij ook die ervaring. alleen krijgen zij de code via hun 06 en dat gaat heel snel

pi
door pietbom - Oct 27, 2007 om 08:19
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo grindweg, in mijn geval kregen ze de transactiecode van RDW ook via 06 en dat duurde 5 a 10 minuten. Omdat het s'avonds was, denk ik dat ze naar hun thuisfront de gegevens doorbellen en dat ze daar via internet de transactiecode opvragen op de site van RDW en dan teruggebeld worden zodat ze ter plekke het vrijwaringsbewijs kunnen invullen.

m.v.g. Piet

rd
door rdw - Dec 12, 2007 om 14:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

In sommige postings wordt gesuggereerd dat Export Sakkour gegevens van eigenaren/houders van kentekens van voertuigen van de RDW kan kopen. Dit is echter niet mogelijk. Sinds 1 maart 2007 stelt de RDW op geen enkele manier nog namen en adresgegevens van voertuigeigenaren ter beschikking aan de voertuigbranche. Meer informatie daarover kun je lezen op de volgende site: http://www.rdw.nl/nl/overrdw/informatie_over_de_rdw/persberichten/persbericht_070228.htm

bu
door buurvrouw2 - Jun 19, 2008 om 08:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ingeborg, ga eens na hoe verschrikkelijk véél andere persoonlijk gerichte post je krijgt? Ook ik heb ooit schrijvens gekregen (van Mos en van Sakkour), deze jaren bewaard en dat kwam me NU van pas. VW Passat TDI 1998 in apr./mei 2008 aangeboden bij garage's. Inruil: €500 - €750 afhankelijk van de (veel te hoge) prijs van nieuwe auto's. Verkoop aan partikulieren: geen interesse (320.000 km, bekleding totaal versleten)
Sakkour toch maar eens gebeld. Meteen afspraak, arriveert op tijd. Aanbod € 2500. Direct vrijwaringsbewijs en cash in handje. Auto direct afgevoerd. Sorry hoor, maar als zij mijn autogegevens niet hadden gehad, was me een flinke poot uitgedraaid door een hebberige autoverkoper op bonusjacht.

grindweg
door grindweg - Jun 19, 2008 om 22:21
2308 Antwoorden / 28 Vragen

een reactie 3 jaar later????

pi
door pietbom - Jun 20, 2008 om 00:09
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, en een half jaar na mijn reactie.

Sakkour doet kennelijk nog steeds zaken.

En best goed denk ik.

th
door theodoor_1 - Apr 2, 2009 om 20:24
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe komen ze aan je adres?? Heel eenvoudig: Er zijn diverse bedrijven die persoonlijke gegevens verzamelen (van alles en nog wat, dus niet alleen over je auto). Dat verzamelen kan op allerlei manieren (bijv. klantgegevens van winkels, postorderbedrijven, garages, uitgevers, etc.). De adressen worden voor enkele euro's per stuk ingekocht, gegroepeerd, en vervolgens weer doorverkocht aan iedereen die er voor betalen wil. En omdat de adressen aan een heleboel bedrijven worden verkocht kosten ze minder dan 10 cent per stuk.

Best begrijpelijk dat je zulke brieven van opkopers opdringerig vind, maar voor hen is het gewoon de goedkoopste manier om potentiële klanten te benaderen. (per slot van rekening komt er voor vrijwel iedereen een moment dat je je auto wilt verkopen...).

Lsk520
door Lsk520 - Apr 2, 2009 om 20:35
827 Antwoorden / 2 Vragen

Tuurlijk, lekker reageren op een topic dat drie en een half jaar oud is en waarvan vragenstellers sindsdien ook niet meer actief is....

th
door theodoor_1 - Apr 2, 2009 om 20:39
2 Antwoorden / 0 Vragen

nou en?? blijkbaar wordt het topic nog steeds gelezen.........

Lsk520
door Lsk520 - Apr 2, 2009 om 21:30
827 Antwoorden / 2 Vragen

Dan snap je het niet helemaal:

Jij zoekt een oud topic op, daar reageer je op. Dat komt dan in de lijst van de 5 laatst gelezen topics die iedereen kan lezen. Het heeft niets te maken met het feit of er nog interesse in dit topic is....

to
door toussaint_1 - May 5, 2011 om 20:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Luitjes,
De firma Sakkour heeft op 12-04-2011 een kaartje tussen de raam van mijn Toyota gestoken. Wat is hier mis aan? Hij wilt natuurlijk ook geld verdienen. Het is verder goed dat we ook na een aantal jaren blijven updaten. Vooral als er problemen zijn moet je een reactie/mening geven.

Lsk520
door Lsk520 - May 5, 2011 om 21:44
827 Antwoorden / 2 Vragen

@toussaint:
Dit topic is 5 1/2 jaar geleden gestart, de laatse reactie is van mij en is ook al ruim 2 jaar oud!

Uw reactie is irrelevant, niet ter zake doend, volstrekt overbodig en nutteloos.
Ouwe topics bumpen is tijdsverspilling.