sh
door shuttle Aug 29, 2011 om 14:17
Auto & vervoer

Opel Navigatie cd500

In april 2010 kocht ik een nieuwe Opel Astra met cd500 navigatie. Hierbij ontving ik een cd van Navteq met daarop software voor de Benelux 2009-2010. Updates zouden in september te verkrijgen zijn. Helaas was er in september geen update. Wel was er een nieuwe cd verschenen, maar die werkte niet op mijn Opel Astra model 2010. De kaart werkt alleen op de modellen van 2011.
Het is nu bijna 09-2011 en er is nog steeds geen update verschenen. Mijn cd500 kent nu vele straten niet en veranderingen van wegen. Met andere woorden het is een nutteloos apparaat geworden, waar is dik voor heb betaald bij aanschaf van de auto. Er zijn was meer benadeelden die naar een oplossing zoeken.
Wellicht kan Kassa ons hierbij helpen.

12247 17 Rapporteer

re
door react - Oct 4, 2011 om 15:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook de eigenaar van een Opel Astra uit 2010 met cd500 navigatie, heb meermalen met de importeur gemaild over dit probleem.

Kreeg vandaag het bericht dat de update pas aan het einde van het jaar verwacht word. Omdat het zolang heeft geduurd, zal Opel deze update gratis ter beschikking stellen via de dealers.

Nu is het afwachten geblazen of ze het einde van het jaar gaan halen.

de
door dennis50c - Oct 24, 2011 om 23:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ook ik zit met hetzelfde opel astra 2010 cd500 navigatie update probleem.
Onlangs ook bij mijn dealer gevraagd, maar die wist nog van niets.
Op zich goed nieuws als deze einde van het jaar gratis beschikbaar komt bij de dealer. Hoop dat de update nu echt komt en als iemand deze dan al heeft laat het me a.u.b. even weten.

godefrieda
door godefrieda - Oct 25, 2011 om 03:27
195 Antwoorden / 12 Vragen

Dat is in principe bij elk automerk met ingebouwde navigatiesysteem o.a. de genoemde, bij aflevering zit thans het verouderde software van 2009 in.

Om de geloofwaardigheid van verkoop te kunnen blijven stimuleren moeten ze wel over de brug komen met een „graties CD/DVD” update naar de matstaven van 2011/2012. Anders zie ik nog van komen dat de „optieregeling” wordt genegeerd bij de aanschaf van een nieuwe auto.

Nieuwe auto's met „vanaf fabriek ingebouwd” (o.a. Hyundai) hebben ook verouderde software van „Navtec” uit 2009..

sh
door shuttle - Oct 25, 2011 om 14:54
3 Antwoorden / 1 Vragen

Allemaal leuk en aardig, maar zolang er niets officieel vanaf de importeur, Opel Nederland, of van mijn dealer wordt vernomen in de vorm van een brief en er nog steeds geen andere software is. Ga ik er niet vanuit dat deze (gratis) wordt verstrekt aan teleurgestelde klanten.
Overigens denk ik al weer aan inruilen van deze auto. Dit gaat in de loop van het volgend jaar zijn beslag krijgen. Ik denk dat het na vele jaren Opel nu best wel eens een ander merk zou kunnen worden. Wat er zeker niet inkomt is een van de fabriek uit geinstalleerd navigatie systeem.
Daar komt zeker een TOMTOM voor in de plaats.

godefrieda
door godefrieda - Oct 26, 2011 om 02:24
195 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=shuttle schreef op dinsdag 25 okt 2011, 14:54]Allemaal leuk en aardig, maar zolang er niets officieel vanaf de importeur, Opel Nederland, of van mijn dealer wordt vernomen in de vorm van een brief en er nog steeds geen andere software is. Ga ik er niet vanuit dat deze (gratis) wordt verstrekt aan teleurgestelde klanten.
Overigens denk ik al weer aan inruilen van deze auto. Dit gaat in de loop van het volgend jaar zijn beslag krijgen. Ik denk dat het na vele jaren Opel nu best wel eens een ander merk zou kunnen worden. Wat er zeker niet inkomt is een van de fabriek uit geinstalleerd navigatie systeem.
Daar komt zeker een TOMTOM voor in de plaats.

Inderdaad „gefrusteerden” teleurgestelden „Opelklanten”!

Als de „optie” massaal wordt genegeerd als nog een Opelklant sowieso nog is, dan gaat die optie ten onder aan geen succes. Een „executiepakket” à € 1.995,00 bij de Opele Insignia..

Dan kies ik voor de Hyundai I40.!!

sh
door shuttle - Nov 26, 2011 om 22:36
3 Antwoorden / 1 Vragen

26-11-2011 Goed nieuws, want de update voor de kaart is er. De versie van de Benelux is 2012-2013. Nou ja???
Nu even afwachten of Opel Nederland de klanten met CD500 op korte termijn een gratis kaart gaan aanbieden.

de
door dennis50c - Dec 12, 2011 om 15:11
2 Antwoorden / 0 Vragen

Met Opel NL contact gehad, erg teleurstellend want zij verwijzen weer naar de lokale Opel dealer en doen verder helemaal geen moeite om de klant tegemoet te komen.Geen gratis update , korting of andere tegemoetkoming volgens hun.
Ze doen verder ook geen moeite voor de klant om de software te kunnen bestellen.

sh
door shuttle - Dec 12, 2011 om 18:35
3 Antwoorden / 1 Vragen

Opel Nederland doet inderdaad helemaal niks voor ons als klanten.

Wel neemt mijn dealer ZAM Zeist de cd/dvd voor mij in bestelling en rekent hij mij 100 euro i.p.v. de 130 die Navteq er voor vraagt.

Jammer hoor Opel. Een gemiste kans.

ho
door hogeland1 - Feb 27, 2012 om 13:41
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik rij een Insignia uit 2010 met de CD500 en ben sinds mei 2011 bezig om duidelijkheid te krijgen over levering van een update. In november 2011 heb ik hem uit "coulance" gratis ontvangen. Ik blij, dacht ik.

Op de voorkant van de CD-rom staat 2012/2013 geschreven. Nou ik kan u verzekeren dat de kaartinfo tussen een halfjaar en een jaar oud is.Ben ik eff blj dat ik geen €129,- heb betaald. De wijzigingen van bijvoorbeeld de A2, die al meer dan een jaar oud is staan er niet op en ook een aanpassing van op en afritten bij de N11 (Alphen a/d Rijn), die in juli 2011 open ging kloppen niet.

Na klagen was dit de oficiele reactie van GM/Opel.

Hartelijk voor uw e-mail .....bla bla bla. Naar aanleiding van uw opmerkingen over de software van uw navigatiesysteem en de lange wachttijd voor de nieuwere versie, is besloten u kosteloos een nieuwe navigatie CD500 aan te bieden om hiermee u ongenoegen weg te kunnen nemen.

Uit uw e-mail hebben wij opgemaakt dat dit tot onze spijt niet is gelukt. Toch willen wij u graag over het volgende informeren. Bij de ontwikkeling en productie van nieuwe navigatie cd-roms worden de op dat moment beschikbare gegevens gebruikt. Het updaten en bijwerken van het geavanceerde navigatiesysteem neemt veel tijd in beslag en op het moment dat een nieuwe cd-rom beschikbaar komt is de data hierop over het algemeen al minstens 6 maanden verouderd.

De navigatie CD500 versie 2012/2013 die u van ons heeft gekregen, is de meest recente versie die nu beschikbaar is. Wij vinden het spijtig te vernemen dat wij u met dit gebaar niet tevreden hebben kunnen stellen.

Dat het de softwarenavigatie van niet aan uw verwachtingen voldoet, vinden wij uiteraard spijtig om te horen. Toch kunnen wij vanuit General Motors B.V. geen andere oplossing meer aanbieden dan reeds is gedaan. Om deze reden willen wij u hierbij informeren u dossier te zullen sluiten.

Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en staan altijd tot uw beschikking indien u vragen heeft buiten dit onderwerp om.

Met vriendelijke groet,
GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.

Kortom, Opel doet verder niets voor klanten en verder vragen stellen over dit onderwerp wordt niet gewaardeerd.

Toch maar weer voor €150 een nieuwe Tomtom kopen. Heb ik tenminste in 1 keer alle wegen van 42 landen en kom ik wel van deur naar deur.

Groeten,
Marc

marjon1
door marjon1 - Feb 27, 2012 om 14:27
284 Antwoorden / 3 Vragen

Heb ook CD 500, is me weinig bij uitgelegd anders zou ik dit systeem zeker niet hebben aangeschaft. Alleen benelux en elk land kun je voor veel geld bijkopen.
Auto geleverd jan 2011 met de oude kaart en niks gratis updates.
Absoluut de eerste en laatste keer dat ik dit veel te dure systeem in mijn auto wil.

ho
door hogeland1 - Feb 27, 2012 om 14:36
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marjon1 schreef op maandag 27 feb 2012, 14:27]Heb ook CD 500, is me weinig bij uitgelegd anders zou ik dit systeem zeker niet hebben aangeschaft. Alleen benelux en elk land kun je voor veel geld bijkopen.
Auto geleverd jan 2011 met de oude kaart en niks gratis updates.
Absoluut de eerste en laatste keer dat ik dit veel te dure systeem in mijn auto wil.

Bij de Benelux Cd-rom heb je van die 3 landen alle gedetaileerde wegen en van diverse andere landen in Europa alleen de hoofdwegen. Zolang je snelwegen en andere N-wegen blijft rijden gaat het goed, maar ga je van deze wegen af, dan ......etc.

Gr,
Marc

marjon1
door marjon1 - Feb 28, 2012 om 10:37
284 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Marc,

Weet ik, en ik heb ook nog een tomtom dus we komen europa wel door ;-) maar als ik net zo veel info wil hebben als op mijn tomtom dan kost het me een vermogen dus het komt er bij mij toch niet meer in en ik raad het ook echt niemand aan.

Groet,
Marjon

ho
door hogeland1 - Feb 28, 2012 om 10:51
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Marjon,

Ik sluit me helemaal aan bij je laatste opmerking. Voor die € 129,- per Cd-rom bij Opel, heb je ook een nieuwe Tomtom waarmee je wel alle (kleine) wegen in heel Europa kunt vinden.

Gr,
Marc

door 001946 - Apr 10, 2012 om 12:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hier volgt aan vraag!

Wie kan mij vanaf medio mei tot en met eind juni 2012 helpen aan een NAVTEQ kaart voor Opel Astra 2010/2011 van Engeland?
Ik woon in Centraal Nederland...

zw
door zwedengangers - Apr 21, 2012 om 17:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben op 19-03-2012 een Opel Corsa gekocht, na een paar dagen kwamen wij er achter, dat de navigatie systeem is verouderd en zeker niet op date.
Bij de dealer krijgen wij te horen, dat er geen nieuwe SD kaart is.
OPEL NEDERLAND in Breda zegt dat er in februari j.l. een nieuwe versie uit is gekomen, maar die moeten wij zelf betalen als wij een nieuwe SD kaart wil hebben.
Het navigatie systeem is in de fabriek ingebouwd en daar hebben we extra voor moeten betalen.
Nu rijden wij met 2 navigatie systemen, wij gebruiken onze oude TOMTOM er bij.
Hte gaat minder met Opel, maar zo kan je toch niet met klanten omgaan!!!!

fr
door frietjesate - Oct 24, 2013 om 15:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds jaar en dag klaag ik al bij Opel over het CD500 systeem.

Ook mijn Astra werd met zwaar verouderde (navteq) kaarten geleverd; Opel plakt er simpelweg een stickertje op '2010/2011'.
Daarnaast is alleen een Belgische stem te gebruiken. Volgens Opel/GM is hier niets aan te doen, ik ben er zelf achter gekomen dat deze stem aangepast naar NL wordt zodra de 2012/2013 cd wordt geinstalleerd. (u begrijpt het al, ik ga geen cd kopen van 100 euro, voor een probleem dat Opel hoort op te lossen)

Na 2 weken heen en weer mailen wordt duidelijk dat Opel NL geen enkele verantwoordelijkheid voelt.
Men raakt geirriteerd en wimpelt mij af:
"Wij hebben u steeds volgens de richtlijnen van General Motors beantwoord en wensen hiermee de e-mailwisseling over dit onderwerp af te sluiten. Verdere correspondentie zal dan ook slechts ter kennisgeving in ons bestand worden opgenomen. "

Men laat liever de klant (die koud 2 jaar geleden 26.000 euro heeft uitgegeven) lopen, dan hem voor 10 euro een cdtje toe te sturen, en daarmee het probleem op te lossen. Centen zijn immers binnen toch!
Op een tosti-ijzer krijg ik nog meer service!

wendy-claire
door wendy-claire - Oct 25, 2013 om 02:46
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=frietjesate schreef op donderdag 24 okt 2013, 15:18]Sinds jaar en dag klaag ik al bij Opel over het CD500 systeem.

Ook mijn Astra werd met zwaar verouderde (navteq) kaarten geleverd; Opel plakt er simpelweg een stickertje op '2010/2011'.
Daarnaast is alleen een Belgische stem te gebruiken. Volgens Opel/GM is hier niets aan te doen, ik ben er zelf achter gekomen dat deze stem aangepast naar NL wordt zodra de 2012/2013 cd wordt geinstalleerd. (u begrijpt het al, ik ga geen cd kopen van 100 euro, voor een probleem dat Opel hoort op te lossen)

Na 2 weken heen en weer mailen wordt duidelijk dat Opel NL geen enkele verantwoordelijkheid voelt.
Men raakt geirriteerd en wimpelt mij af:
"Wij hebben u steeds volgens de richtlijnen van General Motors beantwoord en wensen hiermee de e-mailwisseling over dit onderwerp af te sluiten. Verdere correspondentie zal dan ook slechts ter kennisgeving in ons bestand worden opgenomen. "

Men laat liever de klant (die koud 2 jaar geleden 26.000 euro heeft uitgegeven) lopen, dan hem voor 10 euro een cdtje toe te sturen, en daarmee het probleem op te lossen. Centen zijn immers binnen toch!
Op een tosti-ijzer krijg ik nog meer service!

OPEL - Ich bin doch nicht Blöd! - nie wieder!