Opel Navigatie cd500
In april 2010 kocht ik een nieuwe Opel Astra met cd500 navigatie. Hierbij ontving ik een cd van Navteq met daarop software voor de Benelux 2009-2010. Updates zouden in september te verkrijgen zijn. Helaas was er in september geen update. Wel was er een nieuwe cd verschenen, maar die werkte niet op mijn Opel Astra model 2010. De kaart werkt alleen op de modellen van 2011.
Het is nu bijna 09-2011 en er is nog steeds geen update verschenen. Mijn cd500 kent nu vele straten niet en veranderingen van wegen. Met andere woorden het is een nutteloos apparaat geworden, waar is dik voor heb betaald bij aanschaf van de auto. Er zijn was meer benadeelden die naar een oplossing zoeken.
Wellicht kan Kassa ons hierbij helpen.
Ik ben ook de eigenaar van een Opel Astra uit 2010 met cd500 navigatie, heb meermalen met de importeur gemaild over dit probleem.
Kreeg vandaag het bericht dat de update pas aan het einde van het jaar verwacht word. Omdat het zolang heeft geduurd, zal Opel deze update gratis ter beschikking stellen via de dealers.
Nu is het afwachten geblazen of ze het einde van het jaar gaan halen.
Hoi,
Ook ik zit met hetzelfde opel astra 2010 cd500 navigatie update probleem.
Onlangs ook bij mijn dealer gevraagd, maar die wist nog van niets.
Op zich goed nieuws als deze einde van het jaar gratis beschikbaar komt bij de dealer. Hoop dat de update nu echt komt en als iemand deze dan al heeft laat het me a.u.b. even weten.
Dat is in principe bij elk automerk met ingebouwde navigatiesysteem o.a. de genoemde, bij aflevering zit thans het verouderde software van 2009 in.
Om de geloofwaardigheid van verkoop te kunnen blijven stimuleren moeten ze wel over de brug komen met een „graties CD/DVD” update naar de matstaven van 2011/2012. Anders zie ik nog van komen dat de „optieregeling” wordt genegeerd bij de aanschaf van een nieuwe auto.
Nieuwe auto's met „vanaf fabriek ingebouwd” (o.a. Hyundai) hebben ook verouderde software van „Navtec” uit 2009..
Allemaal leuk en aardig, maar zolang er niets officieel vanaf de importeur, Opel Nederland, of van mijn dealer wordt vernomen in de vorm van een brief en er nog steeds geen andere software is. Ga ik er niet vanuit dat deze (gratis) wordt verstrekt aan teleurgestelde klanten.
Overigens denk ik al weer aan inruilen van deze auto. Dit gaat in de loop van het volgend jaar zijn beslag krijgen. Ik denk dat het na vele jaren Opel nu best wel eens een ander merk zou kunnen worden. Wat er zeker niet inkomt is een van de fabriek uit geinstalleerd navigatie systeem.
Daar komt zeker een TOMTOM voor in de plaats.
[quote=shuttle schreef op dinsdag 25 okt 2011, 14:54]Allemaal leuk en aardig, maar zolang er niets officieel vanaf de importeur, Opel Nederland, of van mijn dealer wordt vernomen in de vorm van een brief en er nog steeds geen andere software is. Ga ik er niet vanuit dat deze (gratis) wordt verstrekt aan teleurgestelde klanten.
Overigens denk ik al weer aan inruilen van deze auto. Dit gaat in de loop van het volgend jaar zijn beslag krijgen. Ik denk dat het na vele jaren Opel nu best wel eens een ander merk zou kunnen worden. Wat er zeker niet inkomt is een van de fabriek uit geinstalleerd navigatie systeem.
Daar komt zeker een TOMTOM voor in de plaats.
Inderdaad „gefrusteerden” teleurgestelden „Opelklanten”!
Als de „optie” massaal wordt genegeerd als nog een Opelklant sowieso nog is, dan gaat die optie ten onder aan geen succes. Een „executiepakket” à € 1.995,00 bij de Opele Insignia..
Dan kies ik voor de Hyundai I40.!!
26-11-2011 Goed nieuws, want de update voor de kaart is er. De versie van de Benelux is 2012-2013. Nou ja???
Nu even afwachten of Opel Nederland de klanten met CD500 op korte termijn een gratis kaart gaan aanbieden.
Met Opel NL contact gehad, erg teleurstellend want zij verwijzen weer naar de lokale Opel dealer en doen verder helemaal geen moeite om de klant tegemoet te komen.Geen gratis update , korting of andere tegemoetkoming volgens hun.
Ze doen verder ook geen moeite voor de klant om de software te kunnen bestellen.
Opel Nederland doet inderdaad helemaal niks voor ons als klanten.
Wel neemt mijn dealer ZAM Zeist de cd/dvd voor mij in bestelling en rekent hij mij 100 euro i.p.v. de 130 die Navteq er voor vraagt.
Jammer hoor Opel. Een gemiste kans.
Ik rij een Insignia uit 2010 met de CD500 en ben sinds mei 2011 bezig om duidelijkheid te krijgen over levering van een update. In november 2011 heb ik hem uit "coulance" gratis ontvangen. Ik blij, dacht ik.
Op de voorkant van de CD-rom staat 2012/2013 geschreven. Nou ik kan u verzekeren dat de kaartinfo tussen een halfjaar en een jaar oud is.Ben ik eff blj dat ik geen €129,- heb betaald. De wijzigingen van bijvoorbeeld de A2, die al meer dan een jaar oud is staan er niet op en ook een aanpassing van op en afritten bij de N11 (Alphen a/d Rijn), die in juli 2011 open ging kloppen niet.
Na klagen was dit de oficiele reactie van GM/Opel.
Hartelijk voor uw e-mail .....bla bla bla. Naar aanleiding van uw opmerkingen over de software van uw navigatiesysteem en de lange wachttijd voor de nieuwere versie, is besloten u kosteloos een nieuwe navigatie CD500 aan te bieden om hiermee u ongenoegen weg te kunnen nemen.
Uit uw e-mail hebben wij opgemaakt dat dit tot onze spijt niet is gelukt. Toch willen wij u graag over het volgende informeren. Bij de ontwikkeling en productie van nieuwe navigatie cd-roms worden de op dat moment beschikbare gegevens gebruikt. Het updaten en bijwerken van het geavanceerde navigatiesysteem neemt veel tijd in beslag en op het moment dat een nieuwe cd-rom beschikbaar komt is de data hierop over het algemeen al minstens 6 maanden verouderd.
De navigatie CD500 versie 2012/2013 die u van ons heeft gekregen, is de meest recente versie die nu beschikbaar is. Wij vinden het spijtig te vernemen dat wij u met dit gebaar niet tevreden hebben kunnen stellen.
Dat het de softwarenavigatie van niet aan uw verwachtingen voldoet, vinden wij uiteraard spijtig om te horen. Toch kunnen wij vanuit General Motors B.V. geen andere oplossing meer aanbieden dan reeds is gedaan. Om deze reden willen wij u hierbij informeren u dossier te zullen sluiten.
Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en staan altijd tot uw beschikking indien u vragen heeft buiten dit onderwerp om.
Met vriendelijke groet,
GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.
Kortom, Opel doet verder niets voor klanten en verder vragen stellen over dit onderwerp wordt niet gewaardeerd.
Toch maar weer voor €150 een nieuwe Tomtom kopen. Heb ik tenminste in 1 keer alle wegen van 42 landen en kom ik wel van deur naar deur.
Groeten,
Marc
Heb ook CD 500, is me weinig bij uitgelegd anders zou ik dit systeem zeker niet hebben aangeschaft. Alleen benelux en elk land kun je voor veel geld bijkopen.
Auto geleverd jan 2011 met de oude kaart en niks gratis updates.
Absoluut de eerste en laatste keer dat ik dit veel te dure systeem in mijn auto wil.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Factuur onterecht ontvangen
Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?).
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee
...
Lees meer
Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld
Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept. Om ... Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer