bo
door bol Aug 20, 2012 om 10:20
Auto & vervoer

Oplichting

Vorige week heb ik via de chat een jongen leren kennen; Jason.
Hij vertelde me dat ik geld kon verdienen met het afsluiten van mobiele abonnementen. De abonnementen zouden door zijn oom uit het systeem worden gehaald waardoor zijn de telefoon konden doorverkopen. Ik zou er geen problemen mee krijgen.
Op 15 augustus jl. ben ik naar Amsterdam gegaan waar ik bij 5 winkels 7 telefoonabonnementen heb afgesloten. Alle telefoons moest ik aan jason geven waarna ik geld zou krijgen.
Na de 4de winkel moest ik samen met vrienden van Jason in de auto naar het hoofdkantoor om te kijken of alles goed was. Jason stapte ineens uit. De jongens reden met mij verder, naar het Buikslotermeerplein in Amsterdam. Daar kreeg ik de opdracht een Mac-book pro 15 inch te kopen op afbetaling. Daarbij moest ik zeggen dat ik 2600 euro per maand verdiende. De kosten bleken op op 149 euro per maand. Na deze deal werd me weer een andere klus gegeven waarbij ik duidelijk had aangegeven niet meer te willen omdat ik weg moest wegens tijdgebrek. Er werd gezegd dat het moest omdat het gereserveerd was bij die winkel. Daarbij werd er ook gezegd dat ik anders geen geld zou krijgen. dus deed ik het toch. Ik ben bij telfort binnen geweest en heb daar een abonnement afgesloten. Toen ik deze in de auto had ingeleverd bij de 2 mannen, zei een van hen: je had haast dus heeft jason geld gestort. Het staat al op je rekening. Ik stapte uit en ging kijken. Geen geld, en bij terugkomst, geen mensen meer met wie ik was meegereden. Ik heb Jason nog gebeld maar die was niet meer bereikbaar.
Conclusie
Ik ben onder valse voorwendselen een aantal contracten aangegaan. Deze staan echter op mijn naam.
Mijn andere conclusie is dat ik misleid ben door Jason en zijn vrienden. Ze hebben mij onder valse voorwendselen contracten laten afsluiten en nu zit ik dus met veel kosten. Mijn vraag is of en in hoeverre de abonnementen opgezegd dan wel afgekocht kunnen worden.

1371 8 Rapporteer

zonnebloem_4844332
door zonnebloem_4844332 - Aug 20, 2012 om 10:28
13 Antwoorden / 7 Vragen

Is dit echt?
Hoe kan iemand zo dom zijn.

zonnebloem_4844332
door zonnebloem_4844332 - Aug 20, 2012 om 10:29
13 Antwoorden / 7 Vragen

Ik denk niet dat je van die abonnementen af kan, daar zit je echt aan vast.

abarth
door abarth - Aug 20, 2012 om 10:45
845 Antwoorden / 19 Vragen

Je ouders inlichten en heel snel aangifte gaan doen bij de politie.
Zorg dat de abbo's worden geblokkeerd voordat er hoge kosten zijn dus terug naar de winkel en zorg dat de simkaarten worden geblokkeerd.

Zorg dat de beveiligingstapes niet worden gewist deze kunnen dienen als bewijs.
Het is mogelijk dat u zonder kosten van de abbo's afkomt (jurisprudentie) maar dat heeft wel wat voeten in de aarde,

herrdroetker
door herrdroetker - Aug 20, 2012 om 11:43
275 Antwoorden / 10 Vragen

Lieber Bol,

U bent zeer dom geweest. U moet onmiddelijk naar de politie gaan om aangifte te doen en bij de providers de abonnementen laten blokkeren. U heeft waarschijnlijk nu reeds meer dan € 1.000,- aan kosten. Jason en zijn vrienden draaien er € 1.000,- per dag door voor uw rekening.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

wi
door willems123 - Aug 20, 2012 om 12:59
117 Antwoorden / 16 Vragen

Eigen schuld, dikke bult! je wil de telefoonwinkel/-provider oplichten....
Wie een kuil voor graaft voor een ander, valt er zelf in...

sk
door skyjack - Aug 20, 2012 om 13:30
121 Antwoorden / 0 Vragen

Je zal zo snel mogelijk de simkaarten van de abbonnementen moeten blokkeren zodat er in ieder geval geen fortuin mee gebeld zal worden. Verder ben je echt de pineut, je hebt zelf vrijwillig meegewerkt aan deze praktijk en dus zal je op de blaren moeten zitten.

Voorlopig zal je alle 7 abbonnementen en de afbetaling op de macbook moeten blijven betalen. Ik stel voor dat je een baantje gaat zoeken want voorlopig betaal jeje blauw. Aangifte doen kan je proberen, maar ik vraag me af waarvan? Diefstal, nee je hebt de telefoons en macbook zelf afgegeven. Oplichting, nee is hier ook niet het geval.

Het enige dat je hebt is dat deze Jason (als hij al zo heet) gelogen heeft en je het beloofde geld niet heeft gegeven. Dat is geen strafbaar feit maar een civielrechtelijke zaak lijkt me. Maar ja als je niet weet wie hij is en of waar hij woont zal je hem niet kunnen vinden.

Een dure les. En een harde, maar het is inderdaad eigen schuld dikke bult.

ja
door jans2 - Aug 20, 2012 om 13:41
311 Antwoorden / 4 Vragen

Het verhaal lijkt op dat van een verstandelijk minder begaafd persoon die ergens voor misbruikt is. Echter: het verhaal wordt duidelijk, overzichtelijk en in foutloos Nederlands gedaan. Ergo: ik geloof er geen bal (bol) van.

mo
door monica - Aug 20, 2012 om 13:47
70 Antwoorden / 8 Vragen

Hoe oud ben je?