we
door weetjewel Aug 1, 2005 om 10:54
Auto & vervoer

Oriondirect verzekering

Beste Kassa en mede-autobezitters,

Oriondirect autoverzekeringen biedt 80% no-claimkorting aan!! Zelf heb ik nog nooit van deze maatschappij gehoord. Maar onlangs kreeg ik een aanbieding met deze enorme no-claimkorting.

Wie kent deze maatschappij en heeft hier ervaringen mee? Is het een solvabele organisatie?

384 8 Rapporteer

hell-rider
door hell-rider - Aug 1, 2005 om 11:29
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai,

Waarschijnlijk is daar niets mis mee alleen er bestaat hier de mogelijk dat er een klein addertje onder het gras zit want de prijzen staan er niet bij. Het geld moet ergens vandaan komen en vermoedelijk als je de Online offerte aanvraagt, krijg je pas te horen wat de premie moet zijn en dit kon dan wel eens wat hoger uitpakken zodat je niet veel goedkoper uitbent.

Hoe was het ook alweer: Weet wat je doet weetjewel.

Succes WillemG

vladja
door vladja - Aug 1, 2005 om 11:58
8293 Antwoorden / 27 Vragen

In het maart nummer van de Geldgids van de Consumentenbond heeft een
artikel  gestaan waarin Orion ter sprake kwam. Ik zal het even
opzoeken en dan de hoofdlijnen voor je noteren.

Vladja

vladja
door vladja - Aug 1, 2005 om 12:24
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Bij diefstal betalen vrijwel alle verzekeraars een
vergoeding om een vervangende auto te kunnen huren. Alleen Orion Direct en
Polis Direct vergoeden niets.

Als u schade declareert brengen de meeste verzekeraars een
eigen risico in rekening. Soms wordt deze bijdrage geheel of gedeeltelijk
kwijtgescholden als u de schade laat herstellen bij een door de verzekeraar
erkend herstelbedrijf.  (Orion heeft
zo'n regeling niet, standaard € 150,--).

Bij maandbetaling van de premie kunnen sommige verzekeraars
een flinke toeslag rekenen. Orion Direct spant hier bij de kroon en brengt 9%
extra in rekening. Zo betaalt u dertien maanden premie per jaar.

Gegoochel met de bonus-malusladder (no-claim).

Met de bonus-malusladder van de verzekeraar kunt u
uitrekenen hoeveel korting u krijgt en hoe snel die korting kan oplopen.
Sommige verzekeraars denken handig te zijn door aan de basispremie al een
kortingpercentage koppelen. Deze korting heeft geen andere betekenis dan u op
het verkeerde been te willen zetten.

Zo adverteert Orion Direct met de kreet dat u na 3
schadevrije jaren al 80% no-claim korting krijgt. Zonder deze schadevrije jaren
krijgt u echter al een korting van 50%. Stel dat u bij het afsluiten van de
verzekering wordt ingeschaald op de laagste trede van de ladder en een premie
betaalt van € 2000,-- per jaar. U heeft dan al 50% korting, zodat de
basispremie € 4000,-- is. Na drie jaren rijden zonder brokken heeft u 80%
korting op die basispremie en betaalt u dus € 800,-- per jaar. Vergeleken met
de € 2000,-- is dat een no-claimkorting van 60%. Orion Direct is overigens niet
de enige die zo goochelt met percentages.

Bron: Consumenten Geldgids van maart 2005.

Een ander ding waar je op moet letten, is het verval van
no-claim bij een schade. Bij sommige maatschappijen (de goedkope aanbieders
vooral) dender je van de trap/ladder af. Denk dan nog eens aan de basispremie
van Orion als je je percentage kwijt raakt. Andere maatschappijen hebben een
gematigder beleid. Orion heeft bovendien de langste opzegtermijn namelijk 3
maanden van te voren.

Vladja

hell-rider
door hell-rider - Aug 1, 2005 om 12:36
573 Antwoorden / 0 Vragen

Er mankeert dus niets aan mijn neus, Vladja

Groet WillemG

vladja
door vladja - Aug 1, 2005 om 14:02
8293 Antwoorden / 27 Vragen

P.S.

Orion Direct behoort wel bij de 5 goedkoopste maatschappijen door hun
premie, als je alleen naar de premie kijkt en geen schade claimt. Als
je op polisvoorwaarden gaat vergelijken komt daar zeker een ander
plaatje uit.

Vladja

sa
door sabientje - Aug 2, 2005 om 22:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hai hai..

Ik heb eerder ook gekozen voor een verzekering bij Orion Direct omdat deze mij goedkoop leek. Alles ging prima totdat ik schade kreeg en Orion lastig ging doen.

Uiteindelijk kwamen we er al wel uit... dat wel hoor.

Groetjes

boldymann
door boldymann - Aug 2, 2005 om 22:30
49 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb er 2 Auto vezekerd en half jaar geleden schade gehad!

geheel niks van gehoord alleen een brief van de schade die ik had veroorzaakt. geheel geen probleem!

Ook ben ik nie gezakt ik noclaim zit nog bij allebei op 80 %!!!

Kei lache!

Verder doen ze alles uistekend vind ik en is ook mijn ervaring!!!

Doen zou ik zeggen!

S6 Dave

ma
door marcdiks - Oct 30, 2005 om 15:08
3 Antwoorden / 0 Vragen

De hoogte van de korting is helemaal niet belangrijk. Het gaat erom wat er uiteindelijk over blijft wat u moet betalen. 80% korting over een bruto premie van 1000 euro is nog altijd meer dan 75% korting over een bruto premie van 800 euro! Laat u dus niet verlijden om alleen naar de korting te kijken. Deze maatschappij is overigens al een tijd op de nederlandse markt actief