ja
door jackiek May 14, 2010 om 20:14
Auto & vervoer

OV Chip en het NS maandtrajectabonnement+2 zone bus/tramkaart

Hallo,
ik hoop dat iemand me hier kan helpen want ik word door de OV bedrijven, NS, Connexxion en het GVB en de organisatie van de OV Chipkaart van het kastje naar de muur gestuurd en iedereen verwijst naar elkaar zonder antwoord te geven op mijn vraag.
Ik reis dagelijks op en neer tussen Hoofddorp en Amsterdam Lelylaan met de NS, daarnaast moet ik in Hoofddorp met de bus vanuit de wijk waar ik woon met de bus van Connexxion naar het station van Hoofddorp om daar de trein te nemen en in Amsterdam moet ik dan weer de bus of de tram van het GVB nemen om naar mijn werk te gaan. Hiervoor gebruik ik de papieren maandtrajectabonnement met daarbij een 2 zone bus/tramkaart die uitgegeven wordt door de NS en die ik maandelijks via het automaat van de NS op het station koop voor veel geld. Ik reis dus nog met een papieren abonnement op en neer tot op heden. Maar zoals jullie weten hebben ze voor de regio Amsterdam besloten dat vanaf 3-6-2010 er alleen met de OV chipkaart gereisd kan worden. Kan iemand mij vertellen of ik nog met het hiervoor beschreven papieren abonnement uitgegeven door de NS kan reizen of moet ik met een persoonlijke OV chipkaart nog iets doen.
Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen want moet volgende week een nieuw abonnement kopen en ben al een week bezig om deze informatie boven water te krijgen wat we bij geen van de organisaties, zowel telefonisch als per mail is gelukt tot op heden.

1629 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ep
door epeekel - May 15, 2010 om 19:27
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Volgens mij moet je de ov-chipkaart gebruiken. Ja kan ja aanmelden via de ov-chipkaart site. Maar let wel op. Meld je in ieder geval ook aan voor transactieoverzicht. Zodra je met de ov-chipkaart gaat reizen, kan je na een paar dagen je transacties bekijken op de site. Kijk hier heel erg goed naar. Ik ben al twee besodemieterd. Volgens het overzicht ben ik bij haltes ingestapt wat absoluut niet waar is. 1 keer ben ik een halte eerder ingestapt dan de halte bij mij voor de deur en 1 keer zelfs drie haltes eerder dan bij mij voor de deur. Wanneer je hier een klacht over indiend, dan krijg je als antwoordt "u moet bij de vervoerder zijn". De vervoerder geeft vervolgens geen antwoordt.

fe
door feeny - May 25, 2010 om 21:30
35 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,

Volgens mij kun je dan niet meer met je papieren versie in Amsterdam rondreizen maar moet je gebruik maken van je persoonlijke ov-kaart (daar kan ook een reisproduct zoals een abbonement opgezet worden, op een anonieme kaart kan dat niet). Misschien is het verstandig om even langs te gaan bij een NS service balie, dan heb je direct contact. Ik geloof dat de telefonische hulpdiensten niet zo fantastsich zijn..

Succes

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

Ma
Marleen Robben - Sep 30, 2024 om 20:49
Winkels & webshops
Ski jas is ingescheurd,

Ski jas is ingescheurd,

Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden, 
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.  w ... Lees meer