Ov-chipcard
Begin mei 2012 doet van de ene op de andere seconde mijn ov chipcard helemaal niets meer in de bus, de kaart is uitwendig geheel intact. Op het Veoliakantoor blijkt de kaart ook niet leesbaar. Wel met formulier terug naar huis. Daar lees je dat als het niet functioneren van de kaart aan de kaarthouder ligt het de kaarthouder dus de nieuwe chipcard je € 7,50 kost. Maar als het een kaartfout is, er geen kosten in rekening gebracht worden. Op 22-5 krijg ik de nieuwe kaart binnen. Met als tekst: Betaling, wij vragen u vriendelijk de kaartbijdrage van € 7,50 binnen 30 dagen over te maken op rek. nr xxx van Arriva. Bij niet tijdige betaling behouden wij ons het recht voor uw kaart te blokkeren. Als u vragen heeft ..... kunt u bellen naar arriva klantenservice. Er wordt dus duidelijk gesteld dat het mijn schuld is, dat "de uitvinding van de eeuw" kapot was.
Dus gebeld naar arriva klantenservice. Weten van niets en de klacht wordt genoteerd en ik mag als ik niets hoor over 14 dagen terugbellen. Dus de ov chipcard gebeld, blijkt dat het een fout van de kaart is en ik dus niets hoef te betalen. Maar dat dit de standaard brief is, de ze erbij verzenden. Als je dus de € 7,50 betaald krijg je het aan zekerheid grenzend de ten onrechte betaalde kosten niet terug terwijl het een fout van de kaart is. Ja, je mag een klacht indienen via de site. Ik vind dit te lu**ig voor woorden. Op mijn vraag waarom er een foute standaardbrief bij zit, word ik wel begrepen, maar ze kunnen er niets aan doen .......... Wat vinden de forum leden hiervan?
Ze proberen het, als je niet goed op je tellen past, wordt er ten onrechte 7,50 uit je portemonnaie gerammeld. Er zit ook nog een dreigement in die standaardbrief, dat als je niet betaalt, je kaart wordt geblokkeerd, dus velen zullen het uit angst wel betalen, vrees ik.
Wat ik er van vind? Ronduit waardeloos. Wat kun je er als eenling tegen doen? Ik vrees niets. Als het een item van Kassa-tv of Radar wordt, wordt er misschien iets aan gedaan. Publiciteit is vaak het enige wat machtige ov-bedrijven wakker schudt. In ieder geval heeft u hier een eerste aanzet gegeven. Dank!
Aanvulling: Ze zouden alle saldi en kortingsproducten overztten. Nou, wat denk je? € 11,76 ingepikt en niet overgezet naar de nieuwe kaart................
En wat staat er onderaan de brief? Wij wensen u veel reisgemak ............. Misschien begrijp ik het niet goed, maar over welk gemak hebben wij het?
Aanvulling 2: Het blijkt dat, maar dat schrijven ze nergens in hun "standaardbrief" dat het saldo op je rekening wordt gestort binnen 30 dagen. Maar hun standaardbrief aanpassen? Ho maar! Reden: Het komt niet vaak voor. Zucht.
Het is inderdaad schandalig.
En dat ze niets aan de standaardbrief kunnen doen ..... waar een wil is is een weg hoor je wel vaker.
Het zal ze wel aan de wil ontbreken om de brief te willen veranderen.
Hoop voor u dat het toch allemaal goed komt en uiteraard bedankt voor de waarschuwing die iedereen, met een defecte ov-chipkaart, nu kan lezen.
Goed komen zal het wel, daar ben ik niet bang voor, maar om op deze manier te worden getilt, want daar komt het op neer, is niet eerlijk. Met een heel klein beetje moeite kunnen ze een andere standaardbrief maken en meesturen met de juiste info en het verhaal dat het niets kost wegens productfout. Maarja, willen en kunnen ............
Ook door (klik hier) ben ik in het gelijk gesteld. De klachtenprocedure loopt nu. Daarnaast is er een brief met klacht en schadevergoeding telefoonkosten (mijn standaardbrief) verzonden naar de directie.
Ik heb bij de RET een terugbetalingsverzoek gevraagd voor het niet werken bij uitchecken. Dat was op 2 februari en loopt nog steeds "wij hebben een achterstand en doen ons best deze zo snel mogelijk in te lopen". Dat is dus nu 3.5 maanden achterstand.
"controleer de ritprijs" dat is mijn advies aan de gebruikers van de ov-chipkaart. Ik lig bij voortduring in de clinch met veolia-limburg over de afgeboekte ritprijs. En het is echt geen kwestie van verkeerd in- of uitchecken. Blijkbaar functioneren de apparaten in de bus niet goed of zitten er in de software fouten. Het duurt overigens minimaal een maand voordat je je centen terugkrijgt. En hoe zit dat met de ouderen die geen pc hebben en de prijs niet kunnen controleren. Moeten die iedere keer naar de supermarkt waar een uitleestoestel staat. Ongemerkt verdwijnt hun saldo in de zakken van de vervoerder.
Een kennis van me heeft in haar reisoverzicht bij mijn ov chipcard een "gat" want vanaf jan 2011 heeft ze wel inzicht in haar reizen tot 1-9-2011. Dan stopt het. En dan weer na 1-5-2012 gaat het overzicht weer verder. Terwijl ze absoluut zeker met 2 vervoerders (RET & Veolia) gereisd heeft in die periode. Niemand bij de ov chipcard begrijpt het, maar wie dan wel als zij de leading company zijn?
Tja, de OV-chipkaart werkt voor geen meter. Ik had een keer een breuk in mijn persoonlijke OV-chipkaart. Dit kwam omdat ik toen ik de bus in stapte me ergens probeerde aan vast te houden. De buschauffeur trok zo hard op dat ik met de OV-chipkaart in de hand ergens tegen aan kwam en zodoende kwam er een breuk in mijn kaart. Ik toen gebeld met de klantenservice. Moest een formulier invullen en inderdaad na vele weken wachten kreeg ik mijn nieuwe kaart. Ik moest hiervoor ook EUR 7,50 afrekenen en ik moest in de tussentijd maar een andere OV-chipkaart kopen wat je ook het nodige geld kost. Ik begrijp dus wat je hebt meegemaakt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Smartphone APPS werken niet
Heb een Poco x3 van 35 mnd oud.
Sinds kort openen enkele APPS niet.
Moet tel herstarten dan probleem verholpen (tijdelijk)
Heb op advies fabrikant de Mi versie opnw gedownload. Hielp niet. Cache van app verwijderd. Hele toestel terug gezet nr fabrieksinstellingen en opnw geïnstalleerd. Probleem blijft bij v.n mail app en bank app zich voordoen.
Hoe los ik dit o
...
Lees meer
Airco unit defect binnen garantie periode, onderdelen levering duurt lang
Bijna twee jaar geleden heb ik een airco set gekocht. Recentelijk is gebleken dat de buiten unit defect is. Deze heb ik terug gebracht naar waar ik heb gekocht heb, waar na twee weken de bevestiging kwam dat deze inderdaad twee defecte printplaten en een defecte compressor pomp had.
Toen kwam het slechte nieuws; de onderdelen bleken (erg) lange levertijd te hebben, weken tot waarschijnlijk m
...
Lees meer
Glas breekt door folie van verhuurder, ben ik aansprakelijk?
Toen ik in deze huurwoning kwam in 2020 zat er melk-witte folie op de ramen beneden. Mij is toen niet gemeld dat die folie een probleem zou kunnen vormen, noch is mij verzocht die verwijderen. Ik woon pal aan de straat dus ik vond het zelf wel prettig om die privacy te hebben van de folie. Begin 2024 begon de folie los te laten, dus ik besloot op eigen kosten deze te vervangen met nieuwe raam ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer