tu
door turidje Jan 19, 2010 om 20:44
Auto & vervoer

OV Kaart

Heeft er iemand (net als ik) ervaring met de OV kaart? In het bijzonder bedoel ik dan dat er voor dezelfde ritten (met bus en metro)verschillende bedragen worden afgeschreven?

4436 21 Rapporteer

freya
door freya - Jan 19, 2010 om 20:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo turidje,

Er zit wel eens verschil tussen, maar méér dan €0,02 verschil heb ik nog niet meegemaakt. Over welke verschillen heb je het dan? Hou je er wel rekening mee dat als het om een rit gaat waarbij je overstapt, er in het ene geval wèl een opstaptarief in rekening wordt gebracht en in een ander geval weer niet?

m.vr.gr. Freya

tu
door turidje - Jan 19, 2010 om 21:26
5 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi Frya,
Ik reis per bus van Krimpen a/d IJssel naar Metrostation Capelsebrug. Van Metrostation per Metro naar Station Schiedam, na m'n werk in omgekeerde volgorde weer terug. Ik stap dus over van bus/metro en metro/bus. Altijd dezelfde ritten. Zowel in Metro- als Bustarief zitten er dan verschillen in de ritprijs (zowel de bus als de metrorit) en ja, er zit er 1 tussen waar het verschil bijna 1 Euro is. Ik wacht dan ook nog steeds de reactie, van m'n ingediende klacht, van de OV site af.

an
door anthonette - Jan 20, 2010 om 13:51
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Turidje
Voor de eerste keer heb ik in Rotterdam gereisd met mijn OV , van Alexanderpolder naar Beurs en ook weer terug......daar zat € 0,20 verschil in.
Ik snap ook niet waarom dit is en weet niet waar ik dit kan melden.....

Vind het wel raar dezelfde voor dezelfde afstand,

groetjes, Anthonette

meelaansyl
door meelaansyl - Jan 20, 2010 om 14:51
29 Antwoorden / 26 Vragen

Ik snap uberhaupt niet dat men in Nederland opnieuw het 'wiel' heeft uitgevonden.
Over de hele wereld zijn diverse goede systemen in gebruik en hier komen ze met de ov-chipkaart........
De pilot in Rotterdam wees al uit dat het niet echt goed liep en toch wordt de kaart landelijk ingevoerd.
Helaas zitten we er nu nog jaren aan vast.

tu
door turidje - Jan 20, 2010 om 18:10
5 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi Anthonette,
Ik vind het niet raar, ik vind dat zoiets niet moet kunnen!

Je kan een klacht indienen op de OV site. Uiteraard heb ik dat gedaan en je snapt het al...... geen reactie.

groetjes,
turidje

sl
door slempie - Jan 20, 2010 om 18:48
58 Antwoorden / 2 Vragen

Er is pas een rapport/onderzoek verschenen uitgevoerd door de SP, waarin het wel en wee van de ov-chipkaart is onderzocht.
Conclusie: het is een grote warboel op vele punten; o.a. het door jou gesignaleerde euvel komt ook nogal eens voor.
Het ministerie van V&W heeft de regie allang niet meer in de hand; daar schijnt dit kabinet patent op te hebben.
Het gevolg is dat een kaart met vele tekortkomingen nu door de strot van het ov-reizend volk wordt geduwd.

perenboom
door perenboom - Jan 20, 2010 om 19:37
26 Antwoorden / 16 Vragen

Hier hetzelfde probleem! Altijd exact hetzelfde begin en eindstation en ben tussen de 3,30 en 3,70 euro kwijt. Nooit gelijk!

se
door sealoverxxx - Jan 21, 2010 om 13:03
2 Antwoorden / 0 Vragen

M.i kan je o.a bij Roover een klacht indienen en natturlijk bij de vervoerder(s) zelf
mogelijk ook bij de anwb en het ministerie van verkeer en ook bij de SP die zich hiervoor hard maakt.
Let op :straks gaat dit ook zo met rekening rijden voor de auto .Wordt een zooitje en uiteidelijk zal je duurder uit zijn.
Weg met deze regering
Groet G.

patrick555
door patrick555 - Jan 21, 2010 om 14:56
31 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Misschien komt dat omdat er een piek en dal tarief is. Net als bij de NS is een ticket voor 9.00 duurder.

tr
door truusje0012 - Jan 21, 2010 om 16:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

O.V kaart is een stuk duurder rij al vijftien jaar dezelfde rit en ongeveer 30 procent duurder groetjes

leograper
door leograper - Jan 21, 2010 om 20:07
31 Antwoorden / 0 Vragen

Volhouden is hier het credo, ik had een tijdje geleden mijn buik er aardig vol van.
Maar door herhaaldelijk aankloppen en e-mailen, via de SP en GL aankaarten gaat het intussen (wel anderhalf jaar later) eindelijk een stuk beter.
Er kan tegenwoordig zoveel op Internet, maar een simpel vinkje bij een verkeerde boeking, om daarna een on-line formulier in te vullen kan niet, nee voor elke foutieve rit een formulier invullen, lang leve de automatisering!
Er zijn veel hindernissen te nemen, maar ook wat verkorte wegen, weten wij inmiddels door de wol geverfd als we inmiddels zijn;

Allereerst de OV-Chipkaart site waar je moet zijn, alhoewel TLS vrijwel alles regelt, moet je daar dus zijn.

Een directe link naar een nog iets betere on-line restitutie!
Als je een andere manier wilt, vul dan het PDF restitutieformulier in, eerst inloggen bij Ov-Chipkaart, ga rechtsbovenin naar Mijn OV-chipkaart, daarna in het midden naar transactieoverzicht, se;ecteer de periode en download de data, en open dit in Excel, voeg deze uitdraai bij het formulier, zo doen wij het, en we krijgen steeds netjes terug.
Bij de gemeentelijke site staat ook nog wat info.
Succes!

me
door meli8 - Jan 21, 2010 om 23:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Het kan misschien te maken hebben met de plek waar de chauffeur stopt en waar je dus uitstapt.
Groeten.

an
door anthonette - Jan 22, 2010 om 00:58
5 Antwoorden / 0 Vragen

hai Turidje,

Ik heb ook online mijn prijsverschil (met metro) als klacht ingediend en ben wel benieuwt of ik wat te horen krijg.....
groetjes Anthonette

(en bedankt voor het advies)

st
door stoove - Jan 23, 2010 om 09:52
3 Antwoorden / 3 Vragen

Geachte mevrouw,

Ik heb ook wel eens een verschil, maar dat komt dat de bus terug een iets andere route volgt. Het is zaak daarbij goed op te letten. Ook kan er verschil optreden dat de opstapplaats heen anders is dan de uitstapplaats op de terugweg. Het tarief moet zijn 0,75 (basistarief) + 0,12 per afgelegde kilometer.

discovery
door discovery - Jan 23, 2010 om 20:22
91 Antwoorden / 23 Vragen

Ik vind het gebruik van de OV-chipkaart helemaal niks. Voor iedereen die voor het behoud van de strippenkaart is kan je een petitie ondertekenen.
Via onderstaande link kom je direkt op de juiste website.

http://www.strippenkaartmoetblijven.nl/?waxtrapp=ivvwlDsHnHUVS

Groet Discovery

sl
door slempie - Jan 24, 2010 om 12:45
58 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=discovery schreef op zaterdag 23 jan 2010, 20:22] Voor iedereen die voor het behoud van de strippenkaart is kan je een petitie ondertekenen.
Via onderstaande link kom je direkt op de juiste website.

http://www.strippenkaartmoetblijven.nl/?waxtrapp=ivvwlDsHnHUVS

Heb de petitie meteen ondertekend.

discovery
door discovery - Jan 24, 2010 om 13:48
91 Antwoorden / 23 Vragen

Dank je wel Slempie, ik hoop dat er meerdere je voorbeeld zullen volgen.

Groet, Discovery

perenboom
door perenboom - Jan 24, 2010 om 14:16
26 Antwoorden / 16 Vragen

Ook ik teken deze petitie, alleen het volgende:

"Minder dan 1% van de reizigers niet meer vergeet uit te checken"

Dus alleen als 99% of meer nog WEL vergeet uit te checken, is het OK? Lijkt me niet

discovery
door discovery - Jan 24, 2010 om 14:52
91 Antwoorden / 23 Vragen

[quote=perenboom schreef op zondag 24 jan 2010, 14:16]Ook ik teken deze petitie, alleen het volgende:

"Minder dan 1% van de reizigers niet meer vergeet uit te checken"

Dus alleen als 99% of meer nog WEL vergeet uit te checken, is het OK? Lijkt me niet

@ perenboom

Ik denk dat je het verkeerd leest. Minder dan 1% niet meer vergeet uit te checken, houdt dat in dat als 99% WEL GOED uitcheckt het pas in mag gaan.

Groet Discovery

zw
door zwaan29_1 - Jan 24, 2010 om 16:29
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, gebeurt hier in Amsterdam ook. Maar tot nu toe betaal ik altijd het verwachtte bedrag of minder, dus ik klaag niet!
Trouwens, regelmatig betaal ik alleen het starttarief omdat dan niet herkent wordt wat de in of uitstaphalte is. Dat zie ik dan ook terug in mijn reisoverzicht op internet.

discovery
door discovery - Jan 24, 2010 om 22:50
91 Antwoorden / 23 Vragen

Hallo,

Ik wil alleen even aangeven dat ik de komende dagen niet bereikbaar ben en dus geen reacties/antwoorden kan geven. Het is dus geen desinteresse!

Groet, Discovery