da
door dame1984 Mar 21, 2017 om 09:46
Auto & vervoer

Parkeerboete

Lieve Mensen,

Ik heb een vraagje:  Onlangs kreeg ik 49 parkeerboetes uit 2011,2012,2013 en 2014 in de brievenbus van de Gemeente Rotterdam. Aanmaningen en dwangbevelen. Ik ben hier enorm van geschrokken. Ik ben een paar keer verhuids en heb dit ook keurig aan de gemeente doorgegeven. Hier heb ik ook de gevraagde bewijzen van gestuurd.   Ik heb bezwaar aangetekend.  In deze periode heb ik wel een paar keer in Rotterdam gewerkt maar dan ook netjes betaald. Hier heb ik bewijzen van. De data's en tijden en locatie van de boetes die ik binnen heb gekregen daarvan  moet ik zeggen dat ik hier gewoonweg niet geweest ben.  Ik ben een beetje ten einde raad.  De gemeente Rotterdam blijft maar aandringen dat ik met bewijzen moet komen dat ik niet betaald heb. Maar ik heb daar helemaal niet geparkeerd! wat kan ik nog doen? mijn rechtsbijstand zegt deze zaken niet te behandelen en een advocaat kan ik gewoon echt niet betalen.  HELP!

1642 4 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Mar 21, 2017 om 09:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moet bewijzen dat u niet betaald hebt? Lijkt me wonderlijk.

Als wat u schrijft waar is, en daar ga ik van uit, lijkt me dit een geval van kentekenfraude. En dwangbevelen uit 2011? Een deurwaarder kan zo achterhalen waar u ingeschreven staat.

Ga naar het Juridisch Loket in uw gemeente, kijk op Google, en laat u helpen.

da
door dame1984 Mar 21, 2017 om 09:59
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor uw antwoord, Ik bedoelde aanmaniningen en beschikkingen uit deze jaren. Neemmij niet kwalijk. Ik ben al bij het juridisch loket geweest, deze verwijst mij alleen door naar een betaalde advocaat. Ik krijg van hen een lijstje mee met advactaen die torenhoge tarieven vragen met 0 zekerheid.

sw
door swat1500 Mar 26, 2017 om 12:03
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht aan de hand van agenda's nagaan of inderdaad niet op de betreffende dagen op de verschillende locaties bent geweest.  Daarmee kunt u overigens niet aantonen dat de auto er niets is geweest, immers u kan deze ook uitgeleend hebben. Als er nog bezwaar mogelijk is dan de onderliggende stukken (soms worden er ook foto's van de overtreding gemaakt) opvragen en controleren of de waargenomen auto overeenkomt met uw auto.
Als de beschikkingen echter onherroepelijk zijn dan kunt u niets meer ondernemen en zult u moeten betalen.
U kunt dan hoogstens bij de Gemeentelijke of Nationale Ombudsman laten uitzoeken waarom de aanschrijvingen u niet eerder hebben bereikt. Heeft u destijds ook de RDW gemeld dat u verhuisd was?
Beschikkingen worden verzonden aan de hand van het adres dat in het kenteken register staat vermeld. Pas als post onbestelbaar retour komt volgt een controle in het BPR.
Wellicht kunt u een betalingsregeling treffen.

tijger1
door tijger1 - Mar 21, 2017 om 10:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar men kan toch nooit bewijzen dat men NIET betaald heeft?

En kloppen de adressen op die aanmaningen en beschikkingen wel? En normaal gesproken wacht de gemeente echt geen zes jaar met het inschakelen van een deurwaarder.

Ge
door Genee - Mar 21, 2017 om 10:20
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Bent u dan zo'n foutparkeerder dat u zo'n 12 parkeerboetes per jaar hebt?
Kijk eens of er bij die 49 boetes er eentje of enkele zijn waarbij u zeker kunt bewijzen dat u daar niet geweest bent.

Als het kentekenfraude is zou je verwachten dat het gewoon doorgaat, ook in 2015 en 2016.
En allemaal boetes uit Rotterdam, vreemd.

marita5
door marita5 - Mar 21, 2017 om 10:29
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Dame1984 ,

Meld u aan voor een gratis inloopspreekuur bij een advocaat in uw gemeente ( lees in de link ook de rode regel spelregels )  , klik op de rode regel .

https://www.inloopspreekuuradvocaat.nl/?gclid=CMDW1fej59ICFawW0wodYMILZQ