mo
door monstertje Jan 7, 2011 om 10:53
Auto & vervoer

Parkeergarage betalen per minuut

Ik had deze week mijn auto in de parkeergarage gezet bij het wtc in rotterdam. Nu kijk ik nooit als ik een kaartje trek wat voor tijd er precies opstaat maar ik onthou wel wanneer ik ongeveer parkeer. Ik had dus 2 uur en 4 minuten geparkeerd en moest 3 uur betalen a 2,60 per uur. ik schrok me rot. Mag dit zomaar vroeg ik me af. Want ik rij de parkeergarage eruit en degene die er weer in rijd betaald ook 2,60 voor het uur wat ik eigenlijk al betaald heb dus dubbele verdiensten. Er is een hoop ophef over het bellen per seconde maar ik vind dat de parkeergarages ook gewoon per minuurtmoeten rekenen en niet per uur. wat vinden jullie????????

862 9 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 7, 2011 om 11:43
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Hierover heeft Felix Meurders in een uitzending in 2010 aandacht aan gegeven. Men, lees de parkeerder, wil best iets meer als uurtarief betalen mits er per minuut wordt afgerekend. Alleen de parkeergarages willen/kunnen er nog niet aan, dus betaal je inderdaad (net zoals bellen per minuut i.p.v. seconden) per uureenheid (meestal is een parkeeruur geen 60 minuten) i.p.v. minuten.

Een systeem wat in Oud Beijjerland bestaan heeft (weet niet of dit nog zo is) is met een smartcard vooruit betalen om voor de rest van de dag in te checken. Ticket onder voorruit en shoppen. Vertrek je, check je uit en wordt het teveel betaalde per minuut weer op je card teruggezet. Nooit teveel betalen en nooit een prent. Werkte perfect.

pino123
door pino123 - Jan 7, 2011 om 12:04
2766 Antwoorden / 14 Vragen

Meer een topic voor discussie, maar zoals Mahadma al zegt er zijn al diverse topics over aangemaakt.

Daarnaast om je 'rot te schrikken' van een bedrag van €2,60 vind ik iets wat overdreven, je weet dat het €2,60 per uur kost.

mo
door monstertje - Jan 8, 2011 om 12:46
6 Antwoorden / 1 Vragen

Nou nou Pino neem je altijd alles zo letterlijk hahaha. Als je het niet breed hebt is 7,80 voor iets meer als 2 uur parkeren een hoop geld. Je kunt nergens goedkoper staan dat weet ik ook wel maar ik vind het allemaal een beetje zwaar overdreven om zeveel te vragen. Ik kom dus niet uit een stad zoals je wel merkt want als je in een stad woont weet je waarschijnlijk niet beter. En ben je er gewoon aan gewend.

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 8, 2011 om 13:04
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het zo heerlijk dat wij hier overal gratis kunnen parkeren. Zelfs de mooie parkeergarage in het grote winkelcentrum is gratis.

Kom ik in Den Haag centrum betaal je 2,50 per uur, belachelijk hoog.
En ben je 1 minuut over tijd dan betaal je inderdaad gewoon nog 2,50 extra.

Het gemene is dat ze niet overal per 60 minuten rekenen maar bv per 58 of 56 minuten waardoor het nog moeilijker wordt om binnen de tijd terug bij je auto te zijn.

rj
door rjw - Jan 8, 2011 om 15:30
3293 Antwoorden / 5 Vragen

Waarvoor denk je dat de overheid (die de parkeertarieven vaststeld) relatief stil was toen de discussie oplaaide over bellen per minuut betalen? Zelf zijn ze in overtreffende trap verantwoordelijk voor iets vergelijkbaars.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 8, 2011 om 16:43
7840 Antwoorden / 95 Vragen

IK zie hier dus allerlei protesten over parkeer gelden, maar wat is dit eigelijk in verhouding tot de totale kosten om auto te rijden.

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 8, 2011 om 17:35
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Als je ergens gaat parkeren daar waar je geld uit gaat geven vind ik 2,50 of meer per uur echt belachelijk hoog.

mo
door monstertje - Jan 9, 2011 om 14:58
6 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt autorijden ze duur maken als je zelf wilt natuurlijk. Ik doe bijna alles op de fiets alleen als ik verder weg moet pak ik de auto en dan loop je gelijk tegen dit soort tarieven aan.

börgemeister
door börgemeister - Jan 9, 2011 om 16:32
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 7 jan 2011, 11:43]Hierover heeft Felix Meurders in een uitzending in 2010 aandacht aan gegeven. Men, lees de parkeerder, wil best iets meer als uurtarief betalen mits er per minuut wordt afgerekend. Alleen de parkeergarages willen/kunnen er nog niet aan, dus betaal je inderdaad (net zoals bellen per minuut i.p.v. seconden) per uureenheid (meestal is een parkeeruur geen 60 minuten) i.p.v. minuten.

Een systeem wat in Oud Beijjerland bestaan heeft (weet niet of dit nog zo is) is met een smartcard vooruit betalen om voor de rest van de dag in te checken. Ticket onder voorruit en shoppen. Vertrek je, check je uit en wordt het teveel betaalde per minuut weer op je card teruggezet. Nooit teveel betalen en nooit een prent. Werkte perfect.

Er zijn ook in de rubriek 'discussies' de nodige fora hierover geopend.