gr
door griskha Mar 26, 2007 om 13:33
Auto & vervoer

Politie denkt dat de auto onverzekerd is ?

eigenlijk wil ik dit gewoon even kwijt.! is ,ik reed op de rijksweg ,en achter me reed een politiebus,en een politieagente zat wat op te schrijven,na 2 dagen kreeg ik een brief in de bus dat mijn auto volgens de politieagente niet verzekerd zou zijn ,en of ik even een nummer wilde bellen voor info,wij hebben gelijk de verzekering gebeld en die begreep niet waar ze het vandaan haalde de auto was al sints 2003 verzekerd bij hun zei zouden ons een brief toe sturen waar alles in stond ,daarna politieagente gebeld en deze bleef volhouden dat deze auto niet verzekerd was.zij zou de verzekering wel even bellen, tot nu toe niets meer van ze gehoord.dus denk ik dat ze toch fout zaten ze kunnen hun tijd beter besteden aan echte zwartrijders of hard rijders .

1333 11 Rapporteer

drevil
door drevil - Mar 26, 2007 om 14:03
225 Antwoorden / 14 Vragen

Als er sprake was van een tikfout bij het invoeren van het kenteken, zou er nooit een brief bij de eigenaar van de auto in de bus kunnen vallen toch?

tonnieboy
door tonnieboy - Mar 26, 2007 om 14:27
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Een tikfout bij de invoer van een kenteken is snel gemaakt, maar het rechtzetten van de mogelijke gevolgen duurt kennelijk wat langer. Als u niets meer hoort dan zal het wel vanzelf overwaaien en bij vervolg kunt u de papieren van de autoverzekering tonen of opsturen. Excuses van de verbalisant is eigenlijk normaal, maar helaas houdt onze overheid zich zelf vaak niet aan de normen en waarden. De ombusman weet daar alles van en eist met regelmaat dat zaken worden opgelost of verbeterd.

gr
door griskha - Mar 26, 2007 om 14:29
11 Antwoorden / 16 Vragen

ja dat denk ik eigenlijk ook maar waar zit dan de fout ?????????? of was het tijd verdrijf

re
door renetjuh - Mar 26, 2007 om 15:31
6 Antwoorden / 1 Vragen

het probleem is als volgt: de politie controleerd uw voertuig in de database van het R.D.W. en de verzekeing moet uw auto daar in aanmelden als verzekerd, heeft nu de verzekering dit verzuimd dan weet de politie niet anders dan dat uw auto niet is aangemeld (en dus in hun ogen niet is verzekerd) even bij de verzekering vragen of ze dit alsnog willen doen (komt vaker voor en heb het zelf al eens meegemaakt)

gr
door griskha - Mar 26, 2007 om 16:57
11 Antwoorden / 16 Vragen

de verzekeing zegt dat de auto al vanaf 2003 sttaat aangemeld .dus dat is het ook niet .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 26, 2007 om 17:10
16966 Antwoorden / 202 Vragen

griska@ u weet zeker dat uw auto verzekerd is. Laat ze dan maar komen zeg ik zo. En ach, zo doen ze wel eens vaker gek. Mijn echtgenote werd onlangs aangehouden omdat ze in een drukke straat te langzaam zou rijden en er sprake was van het moeten inhalen daardoor. Maar ja, de betrokken straat heeft een 30km maximum en dat reed ze keurig. In dezelfde stad werd ik een tijdje geleden aangehouden omdat ik een langzamer rijdende auto inhaalde. Op mijn opmerking dat ik nog niet eens 50 km per uur reed was de reactie: dat hoeft ook niet, langzamer mag ook. Excuses aanbieden? Ho maar, wacht er maar niet te lang op. Nog een anecdote: Agent in uniform fiets op het trottoir. Staat even later verder op wel bonnen uit te schrijven voor "Fout geparkeerde auto's.

wi
door wippie - Mar 26, 2007 om 17:23
260 Antwoorden / 0 Vragen

Als dit verhaal op waarheid berust, ik twijfel er niet aan, dan een vette klacht indienen tegen de verbalisant. Als ze weten na controle zoals U stelt mogen ze U niet door laten rijden met een onverzekerde auto maar direct aan de kant moeten zetten. Dit ter beveiliging van andere weggebruikers.

wi
door wippie - Mar 26, 2007 om 17:24
260 Antwoorden / 0 Vragen

p.s. ze hoeven in dit geval niets op te schrijven maar kunnen dit ala minuut controleren met de aanwezige apparatuur die in elke politie auto aanwezig is.

sillyas
door sillyas - Mar 26, 2007 om 17:32
46 Antwoorden / 0 Vragen

Ik dacht dat de bedoeling was dat de er een antwoord zou komen op de vraag en niet dat we de politie weer gaan afzeiken.

Ze doen gewoon hun werk en iets in de database van de RDW zal niet helemaal kloppen of bij de verzekering. Dat agenten/agentes niet altijd tijd hebben komt nogal eens omdat zij meer te doen hebben. En nee, dat is niet alleen maar bekeuringen schrijven...Geef ze nog even de tijd en anders...tja...dan zijn ze het vergeten. Het zijn ook maar mensen.

Ik zou zelf nog eens navraag doen bij de verzekering. MOgelijk dat de premie een keer of meerdere keren niet betaald is. Ook dan komt uit de database dat de auto niet verzekerd is op de peildatum

wi
door wippie - Mar 26, 2007 om 17:43
260 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zeik de politie niet af!! Maar als geconstateerd wordt dat er een auto voor hun niet verzekerd op de weg zit dan is het HUN plicht die auto van de weg te halen. Dit ter bescherming van andere weggebruikers. Zit U zelf regelmatig in zo'n auto? U voelt zich nogal aangesproken.

tonnieboy
door tonnieboy - Mar 27, 2007 om 00:19
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Er moet toch sprake zijn van een admistratieve fout, waardoor verkeerde informatie bij het RDW genoteerd staat. Toch maar even een bezoek aan de Politie en uw verzekeringsgegevens laten checken. Dan kan de fout meteen recht worden gezet om herhaling te voorkomen.