to
door tonnieria2011 Jan 25, 2017 om 19:52
Auto & vervoer

Post NL Pakket USA

Ik stuur regelmatig een pakket naar de USA. Op 5 December 2016 heb Ik een pakket naar mijn familie in Amerika gestuurd met daarin o.a. kerstkado's voor mijn kleinkinderen. Na 2 keer bellen en nog wat formulieren in te hebben ingevuld , vandaag 25 Januarie 2017 nog maar eens gebeld waar het pakket is , want op Track & Trace kom Ik nooit verder dan verzonden naar land van bestemming. Nu blijkt het pakket in Kopenhagen in opslag te liggen , het land van bestemming is toch echt USA en geen Denemarken. Dit is al de zoveelste keer dat ik problemen heb met Post NL wat betreft pakketten naar Amerika en is dit ook de laatste keer dat ik met ze in zee ga . Ik heb ook al een pakket gehad wat bijna 6 weken onderweg is geweest en aankwam of het via Syrie is geweest en er 6 tanks over gereden waren , alles naar de kloten . En als je een klacht indient krijg je 1 keer bericht we werken er aan en vervolgens hoor je er niets meer van.De problemen beginnen al bij het aanleveren van het pakket in de Jumbo super , die meisjes kun je niets kwalijk nemen , want die zijn  niet goed geinstrueerd, maar ik moet bijna elke keer uitleggen dat ze moeten stempelen , bedrag en gewicht invullen en in welke la de hoesjes liggen. Lang leve de PTT die we helaas niet meer hebben.  Zijn er meer mensen die slechte ervaringen hebben met Post NL ? Ik kan me niet voorstellen dat het bij mij bijna nooit goed gaat en bij anderen wel.
Mvg Tonnie Verhoef

.

2533 10 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2017 om 19:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kies een andere vervoerder als u niet tevreden bent over Post.nl. Of ga naar een andere supermarkt.

to
door tonnieria2011 Jan 25, 2017 om 20:25
Antwoorden / 1 Vragen

Of U werkt bij Post NL of bij de Jumbo volgens mij.
Mijn vraag was of er meer mensen dit hebben meegemaakt , maar U begrijpt de vraag schijnbaar niet.
Als U nog niet bij een van deze 2 werkgevers werkt , moet U er toch eens solliciteren , daar werken n.l. meer mensen die van dit soort opmerkingen maakt

tijger1
door tijger1 Jan 25, 2017 om 22:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ben directeur van beide bedrijven. En ik heb mijn medewerkers juist geinstrueerd om het u extra moeilijk te maken, want zulke klanten kunnen we missen als kiespijn.

costnix
door costnix Jan 26, 2017 om 12:12
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tonnieria2011: Het antwoord baalt u niet en dan maar gelijk ad hominem?
Ik ben, net zoals @tijger1, directeur van alle bedrijven, die ooit op dit forum is genoemd. We zijn hierdoor stinkend rijk geworden.

Wi
door Wil_H - Jan 25, 2017 om 20:01
270 Antwoorden / Vragen

Tja, een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen.
Als je al uit ervaring weet dat PostNl gewoon ontzettend slecht is waarom kies je dan niet voor DHL of UPS?
PostNl heeft helemaal niks te maken met het vroegere PTT. De werknemers zijn niet beëdigd, iedereen wordt bij Postnl aangenomen, ongeacht het verleden.
Vaal zijn ze zelfs niet eens in dienst van PostNl maar zijn ze ZZP-er.
Net zoals vroeger bij Vroom en Dreesman lijken de werknemers wel te worden geselecteerd op klantonvriendelijkheid, onbekwaamheid en onbeschoftheid.

ha
door halex Jan 25, 2017 om 20:28
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wat een onnozel en beledigend antwoord. Ook bij PTT werden werknemers niet beëdigd. Alleen de ambtenaren legden een eed af.

Wi
door Wil_H Jan 25, 2017 om 23:41
270 Antwoorden / Vragen

De postbezorgers waren allemaal beëdigd bij PTT.
Mijn verdere reactie is gebaseerd op persoonlijke ervaringen met diverse werknemers van Postnl, zowel bezorgers als medewerker(ster)s van de "klantenservice".

gerbera
door gerbera Jan 26, 2017 om 04:45
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Vaal zijn ze zelfs niet eens in dienst van PostNl maar zijn ze ZZP-er.
U loopt een beetje achter, is onlangs een gerechtelijke uitspraak over geweest.

Wi
door Wil_H Jan 26, 2017 om 09:23
270 Antwoorden / Vragen

Als je kritiek wilt leveren zorg dan dat je geïnformeerd bent. Slechts een gedeelte van de zzp-ers heeft een contract aangeboden gekregen.

tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2017 om 20:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wil.h

Wat een onbeschofte reactie. Iedereen over één kam scheren. In mijn straat komt zeer regelmatig een zeer keurige, beleefde en zorgvuldige bezorger van Post.nl.

diumenge
door diumenge - Jan 25, 2017 om 21:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, geen slechte ervaringen met PostNL. Alle ontvangen en verstuurde pakketjes zijn de afgelopen jaren aangekomen.

aurora1
door aurora1 - Jan 25, 2017 om 21:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hier al jaren erg goede ervaringen met Post.nl, heb nooit anders meegemaakt.
Vriendelijke mensen etc.
Ik werk zowel bij de Jumbo als Post.nl en nog wat bedrijven.
U geeft wel een erg wonderlijke reactie op het advies van @tijger1, want dat advies is geen speld tussen te krijgen.

ne
door neodutchio - Jan 25, 2017 om 22:11
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is het nut om lotgenoten te zoeken? Feit blijft dat u niet tevreden bent over de service van PostNL. Gelukkig hebben wij een marktwerking in Nederland dat betekend dat er meerdere bedrijven zijn om te versturen. Mochten meer mensen er problemen mee hebben stapt iedereen over en lost het probleem zich vanzelf op. En dan uw reakties naar mensen hier. Maar even voor uw gevoel, iedereen die reageert werkt voor de Jumbo en PostNL. En o ja, in andere topics werken wij voor alle zorgaanbieders, nutsbedrijven, winkelketens, enz.

ha
door halex - Jan 25, 2017 om 22:18
1374 Antwoorden / 4 Vragen

@TonnieRia2011: u hebt een bijzondere manier van reageren. Als, ik zeg duidelijk 'als', ik bij PostNL of Jumbo zou werken, had ik uw pakketje minstens via Antarctica verzonden.
Goed, nu moet u eerst even de mond spoelen en daarna alleen nog maar vriendelijk reageren. Deal?

costnix
door costnix Jan 26, 2017 om 12:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nog wel een voorraadje mollibus herbam borith voor de TS.

gerbera
door gerbera - Jan 25, 2017 om 22:29
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Ik kan me niet voorstellen dat het bij mij bijna nooit goed gaat en bij anderen wel.
Nou ik wel, ik heb daar geen problemen mee en hoef de medewerkers niet te vertellen hoe en wat ze moeten doen om een pakket op de plaats van bestemming te krijgen.
Als u op het afgifte punt net zo reageerd als hier  zou ik mij voor kunnen stellen dat ze in de zenuwen fouten maken.
Maar goed, u geeft @tijger1 een topantwoordt ook al bent u het met zijn opmerking niet eens gelet op uw onozele reactie.
maar ik moet bijna elke keer uitleggen dat ze moeten stempelen , bedrag en gewicht invullen en in welke la de hoesjes liggen.
Van zo'n klant zou ook ik bloednerveus worden.
De lijst is te lang om te vermelden voor welke bedrijven ik allemaal werk dus mag u het zelf invullen.
Overigens woont de Kerstman in Noorwegen en niet in Denemarken dus zou zo maar kunnen dat u de meisjes in de war heeft gebracht.

fl
door flessebon - Jan 25, 2017 om 22:37
418 Antwoorden / 7 Vragen

Herken dit probleem. Helaas ging het via het Postkantoor ook wel eens mis. Dan wist de medewerker niet dat je gebruik kon maken van het goedkopere SAL tarief en bleef men soms zelfs volhouden dat het niet kon en wist men het verschil niet tussen de westkust en oostkust. Zou wel een ander bedrijf willen proberen maar die richten zich meestal niet op consumenten. Als iemand goede ervaringen heeft met een ander bedrijf dan hoor ik het graag.

ne
door neodutchio Jan 26, 2017 om 06:52
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Ik ga geen reclame maken voor bedrijven, maar PostNL is echt niet de enige die particuliere pakketten verscheept naar Amerika hoor. Good old Google en u weet het ook.

tenormin
door tenormin - Jan 26, 2017 om 00:13
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@aurora, oh, je bent dus in dienst bij tiger1. Is het een goede werkgever. ☼ Grappig dat de bozen TS wel het topantwoord geeft aan tijger1, humor.

tijger1
door tijger1 Jan 26, 2017 om 09:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Die kwalificatie als Topantwoord was natuurlijk ook helemaal terecht.:-))

tenormin
door tenormin Jan 26, 2017 om 11:01
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Tuurlijk! ;-)