ma
door mariondevries66 Jan 5, 2018 om 16:14
Auto & vervoer

Practicomfort

mijn ervaringen met Practicomfort, trek zelf uw conclusie

18-08-17 De verkoper van Practicomfort komt bij mij thuis met 2 geschikte modellen scootmobiels. ik koop scootmobiel Cyclone 22 voor mijn (linkszijdig verlamde) vriend. Ik betaal via internet €1000, Ik heb zijn oude scoot, een Solo Vulcano ingeruild. Bestelformulier ondertekend. Over een paar dagen zal de monteur komen om hem aan te passen aan rechtshandige bediening.

21-08-17 ik betaal €2300

Enige dagen later wordt ik gebeld door P(racticomfort) of de scoot bevalt

Ik geef aan dat hij niet snel genoeg gaat en de actieradius te klein is. Men biedt aan om hem gratis om te ruilen voor een passender model. Ik ga hiermee accoord.

24-08-17 de verkoper komt langs en in overleg ruil ik mijn Cyclone om voor een Hurricane 33P. Ik vraag expliciet of die kan worden omgebouwd naar rechtshandige bediening, immers mijn vriend is linkszijdig verlamt. Dit is essentieel! De verkoper belt met de zaak en bevestigt dat dat kan. De koop wordt gesloten. Bestelformulier ondertekend. Hierop is aangetekend dat hij wordt aangepast voor rechtshandige bediening. Ik houd de Cyclone nog even tot de levering van de aangepaste Hurricane.

12-09-17 Practicomfort laat weten dat de Hurricane niet kan worden aangepast voor rechtshandige besturing. Maar op het bestelformulier is dit wel beschreven en is als zodanig aan mij verkocht. Ik stel me op het  standpunt dat ze moeten leveren wat is verkocht. P ontbindt de koop, ik krijg binnen 14 dagen mijn geld terug!

14-09-17 midden op straat, donker, in de stromende regen stopt de Cyclone ermee. Hij doet niets meer. Ik bel P. Morgen komt er iemand. Mijn vriend moet dus maar op de scoot overnachten in de stromende regen. Gelukkig helpen omstanders mijn vriend naar huis met een auto en de ANWB brengt de scoot thuis.

15-09-17 Vandaag zal de monteur komen. Mijn vriend kan het huis niet uit, dus wacht met smart…….3x gebeld , geen monteur.

16-09-17 Ik regel een huurscootmobiel bij een ander bedrijf. Kosten €50 per week. De Cyclone wordt niet meer gebruikt.

18-10-17 ik bel; P zegt dat de Cyclone eerst moet worden gehaald, daarna pas krijg ik mijn geld terug

19-09-17 P mailt; de oude scoot Solo wordt teruggebracht, de Cyclone gehaald en het geld teruggestort.

20-09-17 ik mail aan P; wanneer worden de scoots omgeruild en krijg ik mijn geld terug.

21-09-17 P aan mij ; zsm scoot geruild en geld terug

13-10-17 ik sommeer per mail; geld terug en scoot ruilen binnen 1 week. Mijn vriend huurt nu noodgedwongen een scoot.

16-10-17 P laat weten dat 19-10-17 scoot wordt omgeruild.

18-10-17 ik vraag P een deel van de huur voor de vervangende scoot te betalen aangezien zij er veel te lang over doen om de oude terug te brengen

19-10-17 vandaag zal de oude scoot terugkomen! Niets! . 2x Overdag hebben we gebeld. Pas om 19.00 als we op het punt staan de deur uit te gaan komt hij eindelijk.

26-10-17 ik bel; De Cyclone is opgehaald op 19-10, maar ik heb nog steeds geen geld.

27-10-17ik bel; nog geen geld ontvangen. Ik zal worden teruggebeld door fin. Afd. Er wordt niet teruggebeld.

27-10-17 ik mail P nogmaals met vraag een deel van de huur te vergoeden

30-10-17 ik bel P en sommeer binnen 3 dagen geld terug, dus op 03-11-17 moet het geld op mijn rekening staan. Ik geef nogmaals mijn rekeningnummer door. Ik bevestig dit per mail aan P, en ontvang van P een bevestiging terug.  Tevens vraag ik nogmaals een deel van de huur te vergoeden. P geeft aan geen huur te vergoeden maar in dit geval geen annuleringskosten/retourkosten te zullen rekenen (????)

03-11-17 geen geld ontvangen. Ik schakel mijn Rechtsbijstandsverzekering in. Ik bel P. De fin. Afd. zou het op 31-10-17 hebben verwerkt. Zij hebben Rabo, ik ING, maar het is nu al weer 3 dagen later. Wat betekent verwerkt vraag ik. Ze zal het navragen en me per mail  antwoorden vandaag. –

04-11-17 er is niet gebeld. Ik stuur een mail.

06-11-17 ik bel P. telefoniste; er is 31 oktober een betalingsopdracht gedaan. Ik vraag de fin. Afd. te spreken. Dat kan niet. Ik zeg dat er dan iets mis moet zijn gegaan, want nu 6 dagen later en nog geen geld. Ze gaat het na en belt me vandaag.

06-11-17 ik bel weer P. Krijg mevr Maagdelijn niet te pakken. Weer zelfde telefoniste. Het is gecrediteerd, dat betekent dat ik binnen 2 weken mijn geld op de rekening heb staan. Ik geef aan dat dat onacceptabel is, dat de huur van de huurscoot doorloopt en ik hun aansprakelijk stel voor de huur zolang ik het geld niet heb. Ik kan nu geen opdracht geven voor het vervangen van de motor van de Solo omdat ik het geld nog niet op mijn rekening heb. Zolang moet de heer Zaal een scoot huren . Dat ik een jurist heb ingeschakeld, alles noteer wat er gebeurt en dit ga publiceren op internet.

06-11-17 Ik bel weer P. wil mevr. Maagdelijn spreken. Tel; ik zal vragen of ze u terug belt, ik zeg; dat doet ze toch niet. Ze stuurt haar een mail met het verzoek om mij echt terug te bellen. Niet teruggebeld

08-11-17 telefoniste; Maagdelijn niet op haar plek, ik zal haar vragen om u terug te bellen. Ik zeg; dat doet ze toch niet. Ze zal aan de fin. afd. vragen om te communiceren op welke dag het geld op mijn rek. staat.

10-11-17 ik bel, vraag om maagdelijn; krijgt haar niet te pakken, ik zeg dat ik wil dat het een spoedoverboeking wordt, en dat als het dubbel binnenkomt ik het terugstort. ze zal vragen of ze mij met spoed wil terugbellen.

10-11-17 De door mij ingeschakelde advocaat belt P. Ze spreekt mevr. Maagdelijk. Resultaat; een print screen van de overboeking die vandaag is gedaan. De door mijn vriend betaalde huur voor de vervangende scoot is helaas niet te verhalen. Schadepost bedraagt (rekening houdende met ophaaltijd van 1 week vanaf datum ontbinding (12-09-17)) is 9 weken a € 50 is € 450.

10-11-17 het geld staat op mijn rekening, per spoedoverboeking overgemaakt.

12-11-17 ik mail Maagdelijn en sommeer haar om een deel van de huurkosten voor de vervangende scootmobiel over te maken.

21-11-17 ik ontvang een mail waarin ze zegt niets te zullen betalen voor huurkosten

2890 8 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 5, 2018 om 16:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ga dit hele verhaal niet doorakkeren om een conclusie te trekken, ook niet nodig want dat hebt u vast zelf al gedaan.

tijger1
door tijger1 - Jan 5, 2018 om 16:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u zult toch die oude scootmobiel ook wel terugontvangen hebben? Kon hij daar toch op rijden?

Maar ik zou niet weten waarom wij hier conclusies moeten trekken. Heb gelukkig geen scootmobiel nodig.

gerbera
door gerbera - Jan 5, 2018 om 16:44
7390 Antwoorden / 14 Vragen

Om een lang verhaal kort te maken, u heeft het geld terug. Over de huurkosten kan ik geen oordeel geven. Misschien als u het huren vooraf met betreffende firma had besproken was er misschien een oplossing geweest. Overigens het oplepelen van al die datums en correspondentie is hier totaal niet belangrijk.

ne
door neodutchio - Jan 5, 2018 om 17:08
5191 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is de benaming van dit forum, Van illusie naar conclusie? Of is het vraag en beantwoord? En wat is uw vraag?

ju
door juliomariner - Jan 5, 2018 om 19:18
1352 Antwoorden / 2 Vragen

Is uw vraag misschien: zouden jullie mijn verhaal willen doorlezen?, veel medelijden tonen? en dan jullie conclusie hier neer willen zetten?
 Dus eigenlijk 3 vragen.
Mijn antwoord nee, nee en pas na reactie van dit bedrijf want u verhaal lijkt me wel heel eenzijdig

aurora1
door aurora1 - Jan 5, 2018 om 20:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik hoef geen conculsies te trekken. U bent uw verhaal kwijt in dagboekvorm en dat had u ook in een enkele alinea kunnen samenvatten. Het is nu een te grote opgave om dit alles door te worstelen.
Het is niet zo netjes en hier niet toegestaan om namen van medewerkers van bedrijven te vermelden.

Grunnen.
door Grunnen. - Jan 5, 2018 om 22:25
509 Antwoorden / Vragen

En graag uw kortbondige vraag aub.

costnix
door costnix - Jan 6, 2018 om 11:49
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik u was, zou ik van uw verhaal een boek maken. Kunt u misschien nog wat van de kosten terug verdienen.